Οι δρόμοι της μεγάλης… υπομονής

Γιατί τον Σεπτέμβριο η Αθήνα «πνίγηκε» από το μποτιλιάρισμα

10/10/19 • 09:45 | UPD 10/10/19 • 09:46

ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ

Τη σωστή διάρκεια έχει πλέον το πράσινο φανάρι στον κόμβο Λ. Κηφισού – Λ. Αθηνών, αφού με απόφαση της Περιφέρειας Αττικής τοποθετήθηκε νέος αλγόριθμος χρονομέτρησης. Η ενέργεια έγινε κατόπιν μαρτυριών από πολίτες στην Τροχαία αλλά και από σχετικές μετρήσεις για τις οποίες φαινόταν πως το «κόκκινο» κέρδιζε στα… σημεία.

Σύμφωνα με στοιχεία που έχει αποκλειστικά στη διάθεσή του ο Ελεύθερος Τύπος, η 36η έκθεση της Περιφέρειας Αττικής θα έχει ως επίκαιρο θέμα την «εφαρμογή νέου αλγορίθμου επενέργειας με βελτιστοποίηση των χρόνων πρασίνου στον σηματοδοτούμενο κόμβο Λ. Κηφισού – Λ. Αθηνών (Δυτικός)», καθώς οι οδηγοί στο συγκεκριμένο σημείο ταλαιπωρούνταν ιδιαίτερα με δεδομένο ότι το φανάρι δεν λειτουργούσε στους χρόνους που έπρεπε. Ετσι, δόθηκε εντολή προς τον Ανάδοχο να αντικαταστήσει τον παλαιό ρυθμιστή με νεότερης τεχνολογίας.

Ωστόσο φαίνεται πως χρειάζεται να αλλάξουν πολλά φανάρια και γενικά αρκετά στην οδική συμπεριφορά για να μειωθεί η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας. Οπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, μόνο τον Σεπτέμβρη 536 μηνύματα αναρτήθηκαν στις ηλεκτρονικές πινακίδες που στολίζουν τους δρόμους της Αθήνας, προκειμένου να ενημερωθούν οι οδηγοί πού «εξελίσσονται» πορείες, έντονες καιρικές συνθήκες, βλάβες κ.τ.λ., και οι οποίες βάζουν το λιθαράκι τους για να υπάρχει κυκλοφοριακό κομφούζιο. Αποτέλεσμα όλων των γεγονότων που σημειώθηκαν τον περασμένο μήνα ήταν να σημειωθεί 14% αύξηση της «έκτακτης κυκλοφοριακής συμφόρησης», όταν τον Οκτώβριο του 2018 το ποσοστό ανερχόταν μόλις στο 1%.

Αντίθετα, στο ίδιο διάστημα μειώθηκαν τα μηνύματα που αφορούσαν τροχαία ατυχήματα, καθώς το ποσοστό ανήλθε στο 22%, ενώ ήταν 34%. Αντίστοιχα, από τις 536 ειδοποιήσεις που είδαν οι οδηγοί, το 40% αυτών αφορούσαν βλάβες σε οχήματα, 22% ατυχήματα, από 7% πορείες και έργα αλλά και ένα 10% αφορούσε διάφορα έκτακτα γεγονότα.

Κατεχάκη, Κηφισός, Μεσογείων και Αλεξάνδρας διατήρησαν όλους τους προηγούμενους μήνες υψηλά επίπεδα κυκλοφοριακού εμφράγματος, με τα Ι.Χ. που κινούνταν από τη Λ. Κατεχάκη από Καισαριανή έως Σταυρό μέσω Λ. Μεσογείων να χρειάζονταν μέχρι και διπλό χρόνο από τον προβλεπόμενο για να… φτάσουν. Ιδια εικόνα παρατηρήθηκε και στη Λεωφόρο Κηφισού από Κωνσταντινουπόλεως έως και Αχαρνών, καθώς τα αυτοκίνητα που πραγματοποιούσαν αυτή τη διαδρομή έκαναν μέχρι και 42 λεπτά για να τη διανύσουν, όταν υπό κανονικές συνθήκες ο χρόνος που χρειάζεται είναι γύρω στα 8,5 λεπτά.

Ο μέσος κυκλοφοριακός φόρτος στη Λ. Αθηνών από Δαφνί προς Λ. Κηφισού που παρατηρείται την πρωινή ώρα αιχμής (07:00-10:00) είναι αυξημένος φέτος (750 οχήματα / ώρα) σε σχέση με το 2018 (710 οχήματα / ώρα).

Στο ίδιο μήκος κύματος και η ράμπα εξόδου από Λ. Κηφισού (από Λαμία) προς Λ. Αθηνών, η οποία παρουσιάζει περισσότερο αυξημένη κυκλοφορία κατά την απογευματινή ώρα αιχμής (11:00-18:00) ενώ παράλληλα καταγράφει 1.098 οχήματα / ώρα σε σχέση με το 2018 (972 οχήματα / ώρα).

Αυξήθηκαν οι άδειες

Πάντως, η κίνηση στους δρόμους επιβεβαιώνεται συνεχώς και από τις νέες άδειες κυκλοφορίας που δίνονται. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Σεπτέμβριο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 14.338 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 11.668 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 22,9%.

Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Σεπτέμβριο ανέρχονται σε 6.412 έναντι 5.417 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2018, παρουσιάζοντας αύξηση 18,4%.

Σε ό,τι αφορά την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2019, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 172.376 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 152.744 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2018, αριθμός αυξημένος κατά 12,9%.

Το ίδιο διάστημα -σε σχέση με το αντίστοιχο του 2018- καταγράφηκε αύξηση 10,9% στην κυκλοφορία καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία ανήλθαν σε 99.275 έναντι 89.500 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2018.

Από την έντυπη έκδοση

Copy link
Powered by Social Snap