Βελτίωση ύλης, βάση εισαγωγής σε ΑΕΙ

Το μεγάλο στοίχημα του υπουργείου Παιδείας η κάλυψη των κενών στα σχολεία

27/07/19 • 08:44 | UPD 27/07/19 • 08:44

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανέλθει η βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια μέσα στα επόμενα δυο χρόνια, σύμφωνα με τη Σοφία Ζαχαράκη.

Το ενδεχόμενο να εισαχθεί η βάση εισαγωγής στα πανεπιστήμια εντός των επόμενων δύο ετών άφησε ανοιχτό η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, σε συνέντευξή της (ρ/σ Θέμα). Αν και η νέα πολιτική ηγεσία έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν θα προχωρήσει σε μεγάλες αλλαγές στο βασικό κορμό των Πανελλαδικών έτσι όπως θα εφαρμοστούν με το νόμο «Γαβρόγλου» τον Ιούνιο του 2020, η Νέα Δημοκρατία έχει υποστηρίξει σθεναρά και από τη θέση τής αντιπολίτευσης την ανάγκη θέσπισης βάσης εισαγωγής, ώστε να αποφεύγονται θλιβερά φαινόμενα εισαγωγής στα πανεπιστήμια με 3 και 4.

«Δεν μπορούμε να δημιουργούμε πανικό στα παιδιά. Θα γίνουν βελτιώσεις αρχικά στην ύλη», σημείωσε η υφυπουργός ενώ για την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής είπε ότι «μπορεί να εφαρμοστεί και νωρίτερα, θα το δούμε». Τις επόμενες μέρες αναμένεται να ξεκαθαριστεί η κατάσταση όσον αφορά την εξεταστέα ύλη, που ενδιαφέρει άμεσα στους αποφοίτους της Β’ Λυκείου, που από την επόμενη χρονιά θα είναι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων. Η εξεταστέα ύλη που δημοσιοποιήθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση έχει προκαλέσει αναταραχή στους μαθητές και τους καθηγητές καθώς σε πολλά μαθήματα κρίθηκε υπερβολικός ο φόρτος που καλούνται να καλύψουν οι μαθητές μέσα σε έναν χρόνο.

Την προσοχή του υπουργείου, πέραν του εξορθολογισμού της ύλης σε όλα τα μαθήματα, έχει τραβήξει το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που τον Ιούνιο του 2020 για πρώτη φορά θα συνεξετάζεται με τη Λογοτεχνία. Η ύλη που πρέπει να καλυφθεί από τους εκπαιδευτικούς είναι μεγάλη και η ηγεσία επιχειρεί να λειάνει τις παθογένειες που θα προκύψουν κατά τη διδασκαλία του μαθήματος την ερχόμενη σχολική χρονιά, χωρίς ακόμα να έχει καταλήξει τι ακριβώς θα κάνει με το συγκεκριμένο πρόβλημα που προέκυψε.

Η κ. Ζαχαράκη παραδέχθηκε κατά τη διάρκεια της συνέντευξής της ότι το νέο σύστημα παρουσιάζει προβλήματα. «Αυτά (σ.σ.: οι βελτιώσεις) θα πρέπει να είναι πάντα επ’ ωφελεία των παιδιών, για να μην δημιουργούμε καταστάσεις έκπληξης σε ένα σύστημα στο οποίο έχουμε ήδη εντοπίσει παθογένειες», ανέφερε.

Στο ζήτημα της θέσπισης της βάσης εισαγωγής, αν και είναι ξεκάθαρο ότι βρίσκεται στις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας, παραμένει ομιχλώδης ακόμα ο τρόπος εφαρμογής της. Η πολιτική ηγεσία δεν έχει ξεκαθαρίσει ποιο θα είναι το όριο της ελάχιστης βάσης εισαγωγής (10 ή χαμηλότερο) αλλά και από ποια χρονιά θα εφαρμοστεί, καθώς αυτό επηρεάζει άμεσα τον αριθμό των επιτυχόντων στις πανελλαδικές εξετάσεις. Σημειώνεται ότι ένα μεγάλο ποσοστό κάθε χρόνο, σε ορισμένα επιστημονικά πεδία, αγγίζει το 30%-40%, καθώς γράφει κάτω από τη βάση σε μαθήματα βαρύτητας.

Τα επόμενα βήματα

Πέρα από την πολιτική που θα ακολουθήσει η νέα ηγεσία στις Πανελλαδικές, η ομαλή λειτουργία των σχολείων βρίσκεται στο επίκεντρό των εργασιών της.

Το μεγάλο στοίχημα είναι η έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, ώστε να μην υπάρξουν ελλείψεις στις σχολικές αίθουσες και ο επιτυχής διορισμός μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού στην Ειδική Αγωγή, που υπολειτουργεί εδώ και δεκαετίες λόγω του ελάχιστου μόνιμου προσωπικού που διαθέτει.

Η κ. Ζαχαράκη ανέφερε ότι γίνονται ενέργειες ώστε να μην υπάρχουν κενά τον Σεπτέμβρη, ενώ όσον αφορά τα βιβλία, γνωστοποίησε ότι τέλος Ιουλίου αναμένεται να φτάσουν στα Λύκεια, ενώ στα Δημοτικά είναι ήδη στη θέση τους.

Αναφορά έκανε και στο ζήτημα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών διευκρινίζοντας: «Θα ξεκινήσουμε στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και θα διευκρινίσουμε μέσω νομοθεσίας που θα φέρουμε τι σημαίνει αξιολόγηση. Την αξιολόγηση δεν τη συνδέουμε με κανενός είδους τιμωρία αλλά να εντοπιστούν αδυναμίες στη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό ώστε να μπορέσουμε με στήριξη να θεραπευτούν».

Από την έντυπη έκδοση 

Copy link
Powered by Social Snap