#Tags:

ΠΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙ

Ειδοποιήσεις-SOS στα κινητά μας από τον Αύγουστο – Δοκιμάστηκε το 112

13/07/19 • 10:03 | UPD 13/07/19 • 10:03

Newsroom eleftherostypos.gr

Στην άμεση ενεργοποίηση τηλεφωνικής υπηρεσίας σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, μέχρι την ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής γραμμής 112 στο τέλος του έτους, προχωρά η κυβέρνηση.

Ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, έχει βρει ήδη την εναλλακτική για την ενημέρωση των πολιτών σε περίπτωση ανάγκης (πυρκαγιά, πλημμύρες, ακραία καιρικά φαινόμενα κ.λπ.) και μέσα στον Αύγουστο θα τεθεί σε λειτουργία. Πρόκειται για ένα μήνυμα που θα αποστέλλεται από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας στους συνδρομητές που βρίσκονται σε συγκεκριμένες «κυψέλες», οι οποίες θα είναι χωρισμένες ανά γεωγραφική περιφέρεια και θα τους προειδοποιεί για ενδεχόμενους κινδύνους.

Στο μεταξύ, χθες πραγματοποιήθηκε η πιλοτική δοκιμή του αριθμού 112 στο Ριζάρειο Επιχειρησιακό Κέντρο της Πυροσβεστικής στο Χαλάνδρι, παρουσία του κ. Πιερρακάκη. Το γραπτό μήνυμα που απεστάλη από το κέντρο επιχειρήσεων έφτασε στα κινητά τηλέφωνα, που είναι συμβατά και έχουν ενεργοποιήσει τη σχετική ρύθμιση, με τη μορφή συναγερμού σε συνδυασμό με φωνητικό μήνυμα, έγραφε «ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης: Ακραία κατάσταση».

Βέβαια, υπήρχε η διευκρίνιση ότι πρόκειται για δοκιμαστική εκπομπή μηνύματος. Δεδομένου ότι το μήνυμα «χτυπάει» στο κινητό τηλέφωνο σαν συναγερμός, γίνεται εύκολα κατανοητό ότι όταν τελικά λειτουργήσει η γραμμή 112, θα μπορούν όλοι -ακόμα και οι ηλικιωμένοι- να αντιληφθούν ότι πρόκειται για ειδοποίηση έκτακτης ανάγκης. Οπως δήλωσε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το ζητούμενο είναι να αποστέλλεται «το κατάλληλο μήνυμα, την κατάλληλη ώρα, στον κατάλληλο παραλήπτη, στην κατάλληλη περιοχή».

Εκπρόσωποι της Κοινωνίας της Πληροφορίας ΑΕ που έχει αναλάβει το ψηφιακό έργο για λογαριασμό του Δημοσίου και προχώρησαν στη χθεσινή δοκιμαστική επίδειξη, σημείωσαν ότι το τεχνικό κομμάτι είναι άρτιο, πλήρως λειτουργικό, ωστόσο, όπως σημείωσαν, «άλλο η πλατφόρμα και άλλο η διαχείριση κρίσης». Από εδώ και πέρα, θα πρέπει να συνταχθεί από ειδική επιτροπή ο κανονισμός λειτουργίας, οι κανόνες, καθώς και να αποφασιστεί τι ακριβώς θα στέλνεται και σε ποιες περιπτώσεις. Επιπλέον, όταν το σύστημα θα είναι έτοιμο για χρήση από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ), θα πρέπει να εκδώσει και έναν σχετικό οδηγό για την εγκατάσταση της εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα, αλλά και τον τρόπο λειτουργίας του αριθμού 112. Οπως δήλωσε ο κ. Πιερρακάκης μετά το τέλος της δοκιμαστικής λειτουργίας, «το σύστημα 112 είναι πρωτοποριακό, θα είναι διαθέσιμο στην ολότητά του στο τέλος του έτους, σήμερα κατοχυρώσαμε κι ελέγξαμε ότι η βασική του υποδομή δουλεύει.

Η βασική δουλειά μας τώρα θα είναι να ελέγξουμε ότι αυτό θα μπορεί να λειτουργήσει σε όλες τις συσκευές. Αυτό απαιτεί ενέργειες και από εμάς. Δεν υπάρχει χρόνος για καθυστερήσεις. Δουλειά δική μας είναι να παραδώσουμε καταρχήν την τεχνολογική υποδομή, ωστόσο το πιο κρίσιμο είναι το μετά. Και το μετά είναι το ποιο μήνυμα θα στείλεις, σε ποιον θα το στείλεις, σε ποια περιοχή, τι θα λέει, ποιοι θα είναι οι κανόνες διοίκησης μιας εκκένωσης. Αυτή είναι δουλειά της ΓΓΠΠ που είμαστε βέβαιοι ότι θα την κάνει με πολύ μεγάλη επάρκεια».

Λειτουργία

Κατά τη χθεσινή παρουσίαση έγινε γνωστό ότι η πλατφόρμα για το Σύστημα Συναγερμών Πολιτών (112) λειτουργεί από δύο sites, του Πυροσβεστικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Οι συναγερμοί με βάση τη διεύθυνση χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: α) φωνητικοί συναγερμοί σε σταθερά τηλέφωνα εγγεγραμμένων πολιτών (voice alerts) και β) συναγερμοί μέσω SMS σε κινητά τηλέφωνα εγγεγραμμένων πολιτών. Η υπηρεσία αυτή αφορά στους ανθρώπους που έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται για μια συγκεκριμένη περιοχή, για παράδειγμα εκεί που διαθέτουν εξοχική κατοικία.

Παράλληλα, είναι διαθέσιμοι συναγερμοί Cell Broadcast (εκπομπή κυψέλης) εντός συγκεκριμένης περιοχής, ειδοποιήσεις σε ομάδες μέσω κλήσεων, e-mail, fax, SMS, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα διασύνδεσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (facebook, twitter), με το portal της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, αλλά και με το 112 Διαχείρισης Κρίσεων Εσωτερικής Ασφάλειας (ΣΥΔΚΕΑ) για λήψη περιστατικών έκτακτης ανάγκης.

Ειδικά, για τις ειδοποιήσεις σε συγκεκριμένες ομάδες, επιτρέπουν στο κέντρο διαχείρισης να έρθει άμεσα κι εύκολα σε επαφή με χρήστες, τα στοιχεία των οποίων υπάρχουν στο σύστημα για τον συντονισμό και την ενημέρωση στη διάρκεια καταστάσεων ανάγκης.

Σε ό,τι αφορά στους συναγερμούς εντός περιοχής με βάση τη διεύθυνση, το Σύστημα Συναγερμών Πολιτών χρησιμοποιεί βάσεις γεωκωδικοποιημένων δεδομένων διευθύνσεων και τηλεφώνων προκειμένου να στείλει συναγερμούς σε πολίτες, οι διευθύνσεις των οποίων βρίσκονται εντός της συγκεκριμένης περιοχής. Η λειτουργία πρωτίστως χρησιμοποιείται για φωνητικούς συναγερμούς, αλλά υποστηρίζεται και αποστολή SMS. Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή γεωκωδικοποιημένα δεδομένα υπάρχουν μόνο μέσω της εγγραφής πολιτών στο citizen portal.

Από την έντυπη έκδοση

Copy link
Powered by Social Snap