Breaking News

Αλληλέγγυοι μετέφεραν πρόσφυγες μέσα στο Πολυτεχνείο

ΕΛΠΙΔΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗ

Συνεχίζονται τα πυρά προς το υπουργείο Παιδείας με επίκεντρο το πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί τη Μεγάλη Δευτέρα (σ.σ.: ενώ ακόμα εκκρεμεί η κατάθεσή του στη Βουλή!) και το οποίο καταγγέλλουν ότι καταστρέφει τον κλάδο των μηχανικών.

Μετά τους πρυτάνεις και κοσμήτορες των πολυτεχνικών σχολών, το ΤΕΕ πήρε με τη σειρά του θέση, υιοθετώντας την άποψη των Πολυτεχνείων ότι πρόκειται για μία κατ’ όνομα αναβάθμιση των νέων πολυτεχνικών τμημάτων και ζητώντας την απόσυρση του σχεδίου νόμου.

«Το ΤΕΕ ζητά από τον υπουργό Παιδείας να αποσύρει το νομοσχέδιο, ώστε να προηγηθεί σύντομη, αλλά ουσιαστική διαβούλευση». «Η κατ’ απονομήν αναγόρευση των τμημάτων ΤΕΙ σε τμήματα διπλωματούχων μηχανικών 5ετών σπουδών διακυβεύει το δημόσιο συμφέρον, τόσο διότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ποιότητας όσο και διότι αποδιαρθρώνει την τεχνική πυραμίδα όπου όλοι μπορεί να έχουν ρόλο, ενώ αντίθετα ενισχύει πολλαπλάσια την ανεργία για όλους!».

Αντίστοιχα, και η Σύγκλητος του ΑΠΘ εκφράζει την ανησυχία της για το νέο νομοσχέδιο σημειώνοντας ότι ιδρύει τμήματα σε κορεσμένες επιστημονικές περιοχές ενώ κατηγορεί και για «πολυτεχνειοποίηση». Με το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου ιδρύονται σχολές και τμήματα από συνέργειες πανεπιστημίων και ΤΕΙ χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε μελέτη σκοπιμότητας, όπως στοιχειωδώς απαιτείται ακόμη και για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών. Πολλά από τα προτεινόμενα εκ του μηδενός τμήματα θεραπεύουν επιστημονικές περιοχές ήδη κορεσμένες στη χώρα μας και δεν δια-φαίνεται να προσφέρουν ευοίωνες προοπτικές απασχόλησης στους μελλοντικούς αποφοίτους τους.

Τα τμήματα αυτά, στη συνέχεια, αντιστοιχίζονται με Τμήματα Πολυτεχνικών Σχολών Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και εντάσσονται σε Πολυτεχνικές Σχολές, οι οποίες, εάν δεν υπάρχουν, ιδρύονται με υπουργική απόφαση. Η αξιολόγηση της διαδικασίας «πολυτεχνειοποίησης» αυτών των Σχολών Μηχανικών προβλέπεται να γίνει με την υποβολή «ενδεικτικών προγραμμάτων σπουδών», που θα εγκριθούν από ειδική επιτροπή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών και όχι από το αρμόδιο για εκπαιδευτικά θέματα υπουργείο Παιδείας. Η διαδικασία αυτή ξεπερνά κάθε έννοια ακαδημαϊκής δεοντολογίας και σε καμία περίπτωση δεν διασφαλίζει την ποιότητα των σπουδών του μηχανικού.

«Η δημιουργία, με την παραπάνω συνοπτική διαδικασία, νέων σχολών (Πολυτεχνικών, Γεωπονικών κ.λπ.) θα οδηγήσει νομοτελειακά σε υπερπροσφορά επιστημόνων, ενώ η απασχόληση των πτυχιούχων των περισσοτέρων συναφών τμημάτων ήδη βρίσκεται σε ύφεση, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης», αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου

Δείτε επίσης

Copy link
Powered by Social Snap