«Καμπανάκι» από τους ειδικούς για τους ελέγχους

Κατέρρευσε τμήμα γέφυρας στην Καβάλα [εικόνες & βίντεο]

09/11/18 • 17:39 | UPD 09/11/18 • 17:39

Newsroom eleftherostypos.gr

Τρόμος επικράτησε στην Καβάλα, όταν τμήμα, περίπου 15 μέτρων, της γέφυρας που περνά μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο υποχώρησε με αποτέλεσμα να πάρει μαζί της ένα γερανοφόρο όχημα αλλά και ένα επιβατικό αυτοκίνητο που βρισκόταν ακριβώς δίπλα του.

Τρόμος επικράτησε στην Καβάλα, όταν τμήμα, περίπου 15 μέτρων, της γέφυρας που περνά μπροστά από το παλιό Νοσοκομείο υποχώρησε με αποτέλεσμα να πάρει μαζί της ένα γερανοφόρο όχημα αλλά και ένα επιβατικό αυτοκίνητο που βρισκόταν ακριβώς δίπλα του.

Όπως αναφέρει το kavalapost.gr τα οχήματα υπέστησαν ζημιές, όμως ευτυχώς δεν τραυματίστηκε κανείς. Στο σημείο γίνεται εκτροπή της κίνησης και επιχειρείται η ανέλκυση των οχημάτων.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα proininews.gr, τον Αύγουστο του 2016 είχε διαπιστωθεί τρύπα στο οδόστρωμα, περίπου στο ίδιο σημείο της γέφυρας. Η βλάβη είχε αποκατασταθεί από το Δήμο Καβάλας. Τότε είχε ελεγχθεί η γέφυρα από εκπροσώπους της Εγνατίας Οδού, αυτοί είχαν διαβεβαιώσει για την στατική επάρκεια της.

Posted by KavalaNews.GR on Friday, 9 November 2018

«Καμπανάκι» για τις γέφυρες της Ελλάδας από ειδικούς

Καμπανάκι για την κατάσταση και την παρακολούθηση γεφυρών στην Ελλάδα χτυπούν εμπειρογνώμονες που έχουν τονίσει πως είναι αναγκαίο να καταρτιστεί πρόγραμμα επιθεωρήσεων ώστε κάθε γέφυρα να αξιολογείται τακτικά ανά εξάμηνο και εκτάκτως μετά από φυσικές καταστροφές, όπως σεισμοί ή πυρκαγιές.

Αναφέρουν επίσης πως οι επιθεωρητές θα πρέπει να είναι ειδικά εκπαιδευμένοι και ότι κάθε έλεγχος θα πρέπει να έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο.

Ένας ακόμα παράγοντας κινδύνου είναι η μεγάλη αύξηση στον όγκο της κίνησης που καλείται να αντέξει κάθε γέφυρα, ειδικά στην επαρχία. Το σκυρόδεμα που είχε χρησιμοποιηθεί σε παλιές κατασκευές ουδέποτε είχε την προοπτική να κρατήσει για έναν αιώνα, ενώ γέφυρες που κάποτε χειρίζονταν ελάχιστα αυτοκίνητα πλέον καλούνται να υποστούν σαφώς μεγαλύτερο όγκο οχημάτων.

Γέφυρες που παρουσιάζουν ελλιπή εικόνα συντήρησης δεν αποτελούν πάντως αποκλειστικό προνόμιο επαρχιακών πόλεων. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι η γέφυρα επί της οδού Σκυλίτση στον Πειραιά, που είναι γεμάτη σκαλωσιές ενώ οι σιδεριές έχουν βγει έξω από το τσιμέντο.

Διεθνείς φορείς, μηχανικοί αλλά και καθηγητές στο Πολυτεχνείο έχουν τονίσει πως είναι επιτακτική ανάγκη η σύσταση εθνικού προγράμματος επιθεώρησης και συντήρησης υφισταμένων τεχνικών έργων.