Πόρισμα «φωτιά» για το Αγία Ζώνη ΙΙ – Πώς μπορούσε να μη βυθιστεί το πλοίο

04/10/18 • 09:14 | UPD 04/10/18 • 09:16

Newsroom eleftherostypos.gr

Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου "Αγία Ζώνη ΙΙ" δεν έχει σχέση με τα ρήγματα που εντοπίστηκαν από τον έλεγχο του πλοίου.

Η βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» δεν έχει σχέση με τα ρήγματα που εντοπίστηκαν από τον έλεγχο του πλοίου.

Εάν την ώρα που άρχισε η εισροή των υδάτων υπήρχε πάνω στο πλοίο, που ήταν αγκυροβολημένο στη θάλάσσια περιοχή της Αταλάντης, το προβλεπόμενο από τη νομοθεσία πλήρωμα, και όχι μόνο δύο ναυτικοί τότε θα είχε αποτραπεί η μεγαλύτερη οικολογική καταστροφή του Σαρωνικού.

Αυτό είναι το συμπέρασμα της πραγματογνωμοσύνης, όπως αναφέρει η εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ«, από τους δύο πραγματογνώμονες που ορίστηκαν από την Εισαγγελία Πειραιά και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο επόμενο διάστημα στον 5ο ανακριτή Πειραιά.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες που επικαλείται η εφημερίδα, οι δύο πραγματογνώμονες είναι κατηγορηματικοί: ανεξάρτητα από την αιτία των ρηγμάτων (μηχανική καταπόνηση, αστοχία υλικού ή άλλος λόγος) δεν υπάρχει αιτιώδης σχέση με τη βύθιση του Αγία Ζώνη ΙΙ.

Αν στο αγκυροβολημένο δεξαμενόπλοιο βρίσκονταν οι υπεύθυνοι/αξιωματικοί καταστρώματος και μηχανοστασίου τότε θα είχαν δύο επιλογές για να αποφευχθεί η βύθιση:

1. θα είχαν θέσει σε εφαρμογή τη διαδικασία απάντλησης υδάτων

2. θα μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία τη μηχανή του πλοίου και να οδηγήσουν το Αγία Ζώνη ΙΙ στην κοντινότερη ακτή που δεν απείχε πάνω από 500 μέτρα από το σημείο του αγκυροβολίου.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, δηλαδή, το πλήρωμα θα μπορούσε να κάνει εκούσια προσάραξη και έτσι δεν θα υπήρχε μεγάλη διαρροή ακόμα και αν αυτή προκαλούσε σπάσιμο των εξωτερικών ελασμάτων.

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού έχει καταγγείλει ότι στο Αγία Ζώνη ΙΙ την ώρα του περιστατικού επέβαιναν μόνο 2 από τα συνολικά 11 μέλη του πληρώματος ενώ η νομοθεσία προβλέπει ότι κατά τη διάρκεια του αγκυροβολίου θα έπρεπε να βρίσκονται πάνω στο πλοίο τα 2/3 του πληρώματος. Κοινώς έπρεπε να υπάρχουν αξιωματικοί μιας και το πλοίο πρέπει να είναι έτοιμο να αποπλεύσει ανά πάσα στιγμή.