Οπισθεν με ΚΤΕΛ 15 χρόνια μετά

Θεσσαλονίκη: Χωρίς λεωφορεία του ΟΑΣΘ η επαρχία

25/09/18 • 18:40 | UPD 25/09/18 • 18:40

Αγγελος Αγγελίδης

Ομολογία αποτυχίας της κρατικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) θα αποτελέσει η ανάθεση του έργου της μετακίνησης των κατοίκων της υπαίθρου στο τοπικό ΚΤΕΛ

Ομολογία αποτυχίας της κρατικοποίησης του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ) θα αποτελέσει η ανάθεση του έργου της μετακίνησης των κατοίκων της υπαίθρου στο τοπικό ΚΤΕΛ. Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες στην ουσία επιβεβαιώνει το ΚΤΕΛ, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις ώστε να προχωρήσει η συνεργασία με το ΚΤΕΛ.

Οπως είναι γνωστό, αρμόδιος για το σχεδιασμό των μεταφορών στη Θεσσαλονίκη είναι ο ΟΣΕΘ, ενώ ο ΟΑΣΘ είναι αναγκασμένος να ακολουθήσει τις οδηγίες του. Ο ΟΣΕΘ φέρεται να έχει εξασφαλίσει το «πράσινο φως» από το υπουργείο Μεταφορών ώστε να ανατεθεί ένα μεγάλο τμήμα της εξυπηρέτησης που είχε αναλάβει ο ΟΑΣΘ –και αφορά την επαρχία Θεσσαλονίκης- στο ΚΤΕΛ.

Ετσι, 15 ολόκληρα χρόνια μετά την «επέκταση» του ΟΑΣΘ στην επαρχία Θεσσαλονίκης, οι κάτοικοι που ζουν εκτός του πολεοδομικού συγκροτήματος θα «αποχαιρετήσουν» τα αστικά λεωφορεία και θα επιστρέψουν στο… παρελθόν περιμένοντας το ΚΤΕΛ στις στάσεις. Λογικά, αυτή η… εξέλιξη θα οδηγήσει σε λιγότερα δρομολόγια, καθώς τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ δεν θα μπορούν να διέρχονται με την ίδια συχνότητα όπως τα αστικά.

Το γιατί επιλέχθηκε η… «φυγή στο παρελθόν» για τους κατοίκους της υπαίθρου παραμένει άγνωστο. Ωστόσο, εικάζεται ότι επιλέχθηκε η συγκεκριμένη «λύση» ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τον αριθμό των αστικών λεωφορείων που είναι ικανά να πραγματοποιούν δρομολόγια. Κοντολογίς, η κυβέρνηση «δίνει» τις μετακινήσεις στο ΚΤΕΛ ώστε να «κερδίσει» αριθμό λεωφορείων που θα μπορούν να κάνουν δρομολόγια στο πολεοδομικό συγκρότημα, αυξάνοντας το χρόνο διέλευσης και εξυπηρέτησης των επιβατών.

Σε ραδιοφωνική συνέντευξή του ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Στέφανος Τσώλης, τόνισε ότι η ανάθεση του συγκοινωνιακού έργου στα λεωφορεία του ΚΤΕΛ θα σημαίνει για τον ΟΑΣΘ εξοικονόμηση κατά 50% των χρημάτων, καθώς τα λεωφορεία που μέχρι τώρα πραγματοποιούσαν γραμμές της υπαίθρου Θεσσαλονίκης, κάνοντας χιλιάδες χιλιόμετρα καθημερινά, τώρα θα μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες του πολεοδομικού συγκροτήματος, στις οποίες δεν μπορεί να ανταποκριθεί ο ΟΑΣΘ. «Ο ΟΑΣΘ δεν μπορεί να ανταποκριθεί σωστά στο έργο που του έχει ανατεθεί από το 2003. Μιλάμε για δρομολόγια της τάξεως ακόμη και 80 χιλιομέτρων όπως η Ευαγγελίστρια και χωριά της επαρχίας Λαγκαδά που θεωρούνται αστικές συγκοινωνίες. Λόγω εμπειρίας θα κάνουμε το έργο καλύτερα», εκτίμησε.

Υπογράμμισε ότι η τιμή του εισιτηρίου δεν πρόκειται να αλλάξει και θα παραμείνει στο ένα ευρώ, ενώ ίδιες θα παραμείνουν και οι ώρες των δρομολογίων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι λεωφορειακές γραμμές οι οποίες θα εκχωρηθούν στο ΚΤΕΛ είναι:

• Νο85 (Θεσσαλονίκη – Ευαγγελίστρια).

• Νο86 (Θεσσαλονίκη – Λαγκαδίκια).
• Νο91 (Α, Χ, Κ, Τ, Η, Ε) οι οποίες εξυπηρετούν τα χωριά Χρυσαυγή, Ανάληψη, Καβαλάρι, Λαγυνά, Περιβολάκι, Ηράκλειο, Ασσηρος κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή κορμού Λαγκαδάς – πλατεία Αριστοτέλους.

• Νο92 (Κουφάλια, Αθυρα, Ραχώνα, Εργατικές Κατοικίες).

• Νο90 (Κουφάλια – Μάλγαρα).

• Νο89 (αφορά τα χωριά Ραχώνα, Βραχιά, Ξηροχώρι, Ακροπόταμο κ.λπ.). Στον ΟΑΣΘ θα παραμείνει η γραμμή Νο81 ΚΤΕΛ Μακεδονία – Κουφάλια.

• Νο80 (ΚΤΕΛ Μακεδονία – Μάλγαρα).

Σύμφωνα με πληροφορίες ο τρόπος με τον οποίο θα μπει το ΚΤΕΛ στο παιχνίδι αναζητείται. Πηγή από το υπουργείο Μεταφορών αναφέρει ότι «προφανώς θα γίνει κάποια νομοθετική ρύθμιση». Αυτό δεν αποκλείεται να συμβεί ακόμη και μέσα στις προσεχείς ημέρες καθώς ήδη έχει εισαχθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για τα υδατοδρόμια, στο οποίο υπάρχει και ειδικό κεφάλαιο για τα αστικά ΚΤΕΛ.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου