Δείτε πως θα είναι το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη [εικόνες & βίντεο]

19/09/18 • 17:44 | UPD 19/09/18 • 17:44

Newsroom eleftherostypos.gr

Η Θεσσαλονίκη στο κέντρο των εξελίξεων μέσω του υπερσύγχρονου αεροδρομίου της που σε δύο χρόνια θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επισκέπτες.

Η Θεσσαλονίκη στο κέντρο των εξελίξεων μέσω του υπερσύγχρονου αεροδρομίου της που σε δύο χρόνια θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 2,5 εκατομμύρια επιπλέον επισκέπτες.

Το επενδυτικό σχέδιο του αεροδρομίου που στόχο έχει, πέρα από την αύξηση της επισκεψιμότητας της πόλης, να διαδραματίσει ουσιαστικό ρόλο στην αναγέννηση της, χαιρετίστηκε με αισιοδοξία από όλους τους εκπρόσωπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών φορέων και ενώσεων από τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία που παρέστησαν στη θεμελίωση.

Η τελετή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 19 Σεπτεμβρίου, στον χώρο όπου σε δύο χρόνια από σήμερα θα βρίσκεται ο νέος Τερματικός Σταθμός του αεροδρομίου και εκτυλίσσονται τα έργα πασσαλοποιίας. Το μέλλον του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» παρουσίασε η Fraport Greece.

Εκ μέρους του μετοχικού σχήματος της Fraport Greece,την εκδήλωση χαιρέτισαν ο Dr. Stefan Schulte,Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της FraportAG και ο κ. Δημήτρης Κοπελούζος, Πρόεδρος του Ομίλου Κοπελούζου. Σύντομο χαιρετισμό απηύθυνε και ο κ. Πέτρος Σουρέτης, Δ/νων Σύμβουλος της Ιntrakat, εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου, καθώς επίσης και ο οικοδεσπότης ο Δ/νων Σύμβουλος της Fraport Greece, κ. Alexander Zinell.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της κυβέρνησης, πολιτικών κομμάτων, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επαγγελματικών φορέων και ενώσεων από τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία.

Εκτός από την κατασκευή νέου Τερματικού Σταθμού, συνολικής έκτασης που θα ξεπερνά τα 34.033 τ.μ., η «νέα εποχή» για το αεροδρόμιο «Μακεδονία» περιλαμβάνει την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού 24.000 τ.μ. καθώς επίσης την κατασκευή νέου πυροσβεστικού σταθμού, αλλά και την αναβάθμιση της μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού και τη σύνδεσή της με το δίκτυο της πόλης. Παράλληλα, θα πραγματοποιηθούν σημαντικά έργα αναβάθμισης όπως: ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης – απογείωσης και στάθμευσης των αεροσκαφών, εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος διαχείρισης και ελέγχου αποσκευών. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021.

Μετά από την ολοκλήρωση του μεγάλου κατασκευαστικού έργου η χωρητικότητα και η δυναμικότητα του αεροδρομίου Θεσσαλονίκης θα αυξηθεί σημαντικά, μετατρέποντας το αεροδρόμιο σε μια σύγχρονη πύλη εισόδου για την Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας.

Πιο συγκεκριμένα, οι σταθμοί check-in θα αυξηθούν κατά 47%, ενώ τα διπλάσια θα είναι τα σημεία ασφαλείας. Την ίδια στιγμή, οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών θα είναι κατά 75% περισσότεροι, με τον συνολικό αριθμό των πυλών του αεροδρομίου να αυξάνεται κατά 50%. Ενώ θα αλλάξει και το handlingτων αποσκευών, αυτή τη στιγμή γίνεται χειρωνακτικά, το οποίο θα πραγματοποιείται αυτόματα και με εξαιρετική ασφάλεια χάρη σε τεχνογνωσία της Fraport, όπως δήλωσε στον Τύπο Θεσσαλονίκης ο γ. διευθυντής Ελλάδος της εταιρίας κ. Βήλος. Να σημειώσουμε όμως ότι για το handling δεν είναι υπεύθυνη η εν λόγω εταιρία αλλά είναι ευθύνη των αεροπορικών εταιριών.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, ο Δ/νων Σύμβουλος της εταιρείας, κ. AlexanderZinell, αναφέρθηκε στη σημασία του έργου για τη Θεσσαλονίκη και τη Μακεδονία, αλλά και στον συμβολισμό του για την Ελλάδα: «Η σημερινή μέρα σηματοδοτεί την αυγή μιας νέας εποχής ανάπτυξης για την Ελλάδα. Δεν υπάρχει καταλληλότερο μέρος για να ξεκινήσει αυτή η επόμενη μέρα από αυτόν τον ιστορικό τόπο. Το νέο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί απλώς μέρος του κατασκευαστικού προγράμματος. 100 εκατ. ευρώ, από τα συνολικά 415 εκατ. ευρώ που θα κοστίσουν τα έργα για την αναβάθμιση των 14 αεροδρομίων, θα διατεθούν εδώ στο αεροδρόμιο “Μακεδονία”. Στόχος μας είναι η πλήρης μεταμόρφωσή του σε έναν σύγχρονο κεντρικό κόμβο για τα νοτιοανατολικά Βαλκάνια».

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιος Πιτσιόρλας, διαδραμάτισε πολύ σημαντικό ρόλο για την πραγματοποίηση του έργου και τόνισε τις εξαιρετικές δυνατότητες που δίνει στην πόλη η επέκταση του αεροδρομίου, «Το έργο ανήκει στην τοπική κοινωνία», δήλωσε χαρακτηριστικά στην τελετή. Την ομιλία του άνοιξε με ένα ανέκδοτο περιστατικό της κρίσιμης συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα για να δοθεί η τελική απόφαση υλοποίησης του έργου. «Στην κομβική αυτή στιγμή παρέστησε το διοικητικό συμβούλιο της Fraport, το εποπτικό και ταυτόχρονα το διοικητικό συμβούλιο σωματείου εργαζομένων, κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί, αντικατοπτρίζοντας τη βαθιά κουλτούρα εργασίας και σχέσεων που διαποτίζει την εν λόγω εταιρία».

Την Fraport και την επένδυσή της στη Θεσσαλονίκη χαιρέτισε ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, τονίζοντας πως σε λίγα χρόνια η Θεσσαλονίκη θα είναι μία πολύ διαφορετική πόλη. Από την πλευρά των φορέων της πόλης και του κ. Τζήκα το γεγονός ότι ο υπουργός είναι Θεσσαλονικιός και γνωρίζει πολύ καλά τα προβλήματα αλλά και τις ευκαιρίες που κρύβει αυτή τη στιγμή η πόλη, υπάρχει η ισχυρή πεποίθηση ότι είναι σε θέση να στηρίξει και προωθήσει τα αναπτυξιακά σχέδια που έχει ανάγκη η πόλη.

Με την προτροπή να αξιοποιηθεί η 2500 χρόνων ιστορία της πόλης, έκλεισε την ομιλία του ο δήμαρχος της πόλης Γιάννης Μπουτάρης, αντλώντας έμπνευση από την πρότερη επαγγελματική του ιδιότητα και την πόλη του Μπορντώ «Και το αεροδρόμιο πρέπει να θυμίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης, να το μεταφέρεται στους αρχιτέκτονες που θα καλέσετε».

Το νέο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία» σε αριθμούς:

  • €100.000.000 Συνολική επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
  • 34.033 τ.μ. Νέος τερματικός σταθμός
  • 24000 τ.μ ανακαίνιση τουυπάρχοντος τερματικού σταθμού
  • 47% αύξηση των σταθμών check-in
  • 75% αύξηση των ιμάντων παραλαβής αποσκευών
  • 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών
  • 150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
  • 100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
  • 250 χλμ. καλωδίων
  • 20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
  • 2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
  • 222.900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
  • 11.250ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών

Ολοκλήρωση έργου πρώτο τρίμηνο 2021.

Πηγή: typosthes.gr