Τι λένε οι αρμόδιοι

«Τα παιδιά μας κάνουν μάθημα σε κοντέινερ» – Καταγγελία-γροθιά από το Μενίδι στο EleftherosTypos.gr

13/09/18 • 17:41 | UPD 13/09/18 • 17:50

Ανδρέας Ντίνης

Ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά εδώ και δύο ημέρες και όπως φαίνεται υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα στις σχολικές μονάδες τόσο της περιφέρειας όσο και των Αθηνών.

Ξεκίνησε η νέα σχολική χρονιά εδώ και δύο ημέρες και όπως φαίνεται υπάρχουν ακόμα αρκετά προβλήματα στις σχολικές μονάδες τόσο της περιφέρειας όσο και των Αθηνών.

Ο Υπουργός Παιδείας μπορεί να ανέφερε προχθές ότι πρέπει το σχολείο να ξεκινά στις 9 το πρωί και είχε ως επιχείρημα τους καυγάδες που γίνονται στα σπίτια:

«Οι μεγάλοι καβγάδες γίνονται για τρία πράγματα στα σπίτια. Το ένα είναι “άφησε επιτέλους το κινητό σου και ασχολήσου με τα βιβλία”. Το δεύτερο είναι “κοιμήσου, αργείς”, και το πρωί “ξύπνα, ξύπνα”. Είναι οι βασικές εντάσεις σε μία οικογένεια. Εμείς δεν λέμε ότι όλα αυτά ως διά μαγείας θα σταματήσουν», ανέφερε, ενώ συμπλήρωσε πως με αυτή την αλλαγή βοηθιούνται πολύ οι οικογένειες που έχουν παιδιά με ειδικές ανάγκες, γιατί ξυπνούν πάρα πολύ νωρίς» ενώ όσον αφορά το λύκειο και το γυμνάσιο ο υπουργός Παιδείας ανέφερε « εκεί δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, γιατί τα παιδιά πάνε μόνα τους στο σχολείο».

Καλά όλα αυτά αλλά ο υπουργός δεν έχει λάβει υπ όψη του τα τεράστια προβλήματα που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες πριν «προχωρήσει» στην αλλαγή της ώρας έναρξης των μαθημάτων των Δημοτικών σχολείων.

Χαρακτηριστικό των προβλημάτων είναι και η καταγγελία που έγινε στο EleftherosTypos.gr και αφορά το 21ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών οπού τα παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ και πηγαίνουν σε χημικές τουαλέτες που έφτασαν στον προαύλιο χώρο του σχολείο.

Όπως καταγγέλλει η Κ.Μ. στο EleftherosTypos.gr 

Μπορεί να μην είναι σοβαρό το πρόβλημα αλλά για εμάς τους γονείς είναι. Θα σας πω για το 21ο δημοτικό σχολείο στην Μπόσκιζα στο Μενίδι που κάνουν μάθημα τα παιδιά σε κοντεινερ στα ποντίκια που το χειμώνα είναι άθλιες οι καταστάσεις. Εχτές λοιπόν μας έφεραν χημικές τουαλέτες τις οποίες πάνε παιδιά Νήπιου κ προ νήπιου γιατί οι παλιές μεταφέρθηκαν αλλού. Απίστευτη βρώμα μέσα. Κάντε κάτι.

Το συγκεκριμένο σχολείο είναι μια πρόχειρη εγκατάσταση στην οποία εδώ και σχεδόν 20 χρόνια τα παιδιά κάνουν μάθημα σε αίθουσες ακατάλληλες. Σήμερα μάλιστα αποφασίστηκε από την συνέλευση των γονέων του σχολείου αποχή από τα μαθήματα μέχρι να υπάρχει μια λύση των σοβαρών προβλημάτων λειτουργίας του υπάρχοντος κτιρίου.

Αυτήν την στιγμή κατασκευάζεται ένα κτίριο το οποίο θα παραχωρηθεί στο σχολείο για μετεγκατάσταση μέχρις ότου φτιαχτεί στον χώρο που βρίσκεται αυτήν την στιγμή το σχολείο (σε αίθουσες κοντέινερ) το νέο σχολικό συγκρότημα. Μέχρι σήμερα όμως το κτίριο για την μετεγκατάσταση δεν είναι έτοιμο εκτός από ένα μικρό μέρος όπου θα βρίσκεται το νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με την ΚΤΥΠ η ολοκληρωτική μετεγκατάσταση θα γίνει περίπου στα τέλη Δεκεμβρίου.

Το EleftherosTypos.gr επικοινώνησε με τον Κώστα Καρυδάκη πρόεδρο της Πρωτοβάθμιας σχολικής επιτροπής του Δήμου Αχαρνών ο οποίος μας ανέφερε πως «το πρόβλημα ξεκινά από την ΚΤΥΠ ΑΕ (Κτιριακές Υποδομές “πρώην ΟΣΚ, ΘΕΜΙΣ, ΔΕΠΑΝΟΜ, τεχν.ΚΕΔ”) που είναι ο αρμόδιος τεχνικός κατασκευαστικός φορέας του κράτους για τα σχολικά και άλλα δημόσια κτίρια. Την ευθύνη λειτουργικότητας του σχολείου, την εγκατάσταση τουαλετών περίφραξης και ότι άλλο είναι απαραίτητο για την ασφαλή λειτουργία του, έχει η ΚΤΥΠ και ο ανάδοχος εργολάβος.

Ο δήμος παρακολουθεί απλά την εξέλιξη του έργου αλλά δεν φέρει καμία αρμοδιότητα». Σύμφωνα με τον κύριο Καρυδάκη «άργησε να υπογραφή η σύμβαση από την ΚΤΥΠ, καθώς έγινε τον Ιούνιο, ενώ θα μπορούσε να είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία μέχρι το τέλος του καλοκαιριού αν είχε γίνει νωρίτερα η σύμβαση. Αυτήν την στιγμή το νέο προσωρινό κτίριο μπορεί να φιλοξενήσει μόνο το νηπιαγωγείο αν και αυτό έχει ακόμα κάποιες μικρές δυσλειτουργίες.

Όμως το πρόβλημα είναι ότι μαζί με το νηπιαγωγείο μετέφεραν και τις τουαλέτες, βαρέου τύπου προκάτ, που ήταν τουαλέτες του Δημοτικού. Εμείς σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε με την ΚΤΥΠ τους είπαμε να φέρουν αίθουσες που να έχουν τουαλέτες για να μπορέσει να λειτουργήσει το σχολείο. Αντί αυτού, μαζί με τον ανάδοχο εργολάβο έφεραν τις χημικές τουαλέτες και παραμονεύουν κίνδυνοι για την υγιεινή και την ασφάλεια των παιδιών».

Άξια αναφοράς είναι και η ανακοίνωση των εργαζομένων της ΚΤΥΠ που αναφέρουν πως ο οργανισμός οδηγείται στην πλήρη αποδυνάμωση και απαξίωση και τα έργα και οι υπηρεσίες του στα επιχειρηματικά κατασκευαστικά συμφέροντα (ΣΔΙΤ, αναθέσεις μελετο-κατασκευών σε ιδιωτικά γραφεία, κ.ά) είτε μέσω της αποδυναμωμένης ΚΤ.ΥΠ., του υπουργείου Υποδομών και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων, είτε μέσω Περιφερειών & Δήμων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΚΤΥΠ:

Η νέα σχολική χρονιά ξεκινάει και οι ανάγκες στη σχολική στέγη παραμένουν πολύ μεγάλες, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εργαζομένων στο φορέα. Αυτές δεν αφορούν μόνο την κατασκευή νέων δημόσιων δωρεάν σύγχρονων και ασφαλών σχολικών κτιρίων. Όπως έχουμε τονίσει κατ΄επανάληψη, πάνω από το 50 % των υπαρχόντων σχολικών κτιρίων είναι κτισμένα πριν από 40 έως 50 χρόνια με τον παλιό ή χωρίς καθόλου αντισεισμικό κανονισμό. Συνεπώς είναι καθοριστικό ζήτημα το κράτος να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς -παράλληλα με την οικοδόμηση νέων σχολικών κτιρίων- στους αναγκαίους προσεισμικούς ελέγχους και παρεμβάσεις στα υπάρχοντα, καθώς και σε πρόγραμμα σταδιακής αντικατάστασης παλιών σχολικών κτιρίων. Δυστυχώς οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων τα προηγούμενα χρόνια ενέτειναν τα προβλήματα στις συνθήκες εκπαίδευσης και διαβίωσης μαθητών και εκπαιδευτικών.

Αντί όμως να ενισχυθούν πολύπλευρα οι ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ (πρώην ΟΣΚ, ΘΕΜΙΣ, ΔΕΠΑΝΟΜ, τεχν.ΚΕΔ) ως ο κατεξοχήν αρμόδιος τεχνικός κατασκευαστικός φορέας του κράτους για τα σχολικά και άλλα δημόσια κτίρια, ζήσαμε τη χρονιά που πέρασε την πλήρη αποδυνάμωσή του φορέα σε τεχνικό προσωπικό, χρηματοδότηση και έργα. Στις αρχές του χρόνου και υπό την απειλή ένταξης στο υπερταμείο ιδιωτικοποιήσεων, μετατάχθηκαν σε άλλους φορείς του εποπτεύοντος υπουργείου Υποδομών πάνω από 150 εργαζόμενοι οι περισσότεροι εκ των οποίων μηχανικοί διαφόρων ειδικοτήτων, γεγονός που είχε άμεσο αντίκτυπο στα έργα και τις υπηρεσίες που παρέχει η ΚΤΥΠ. Ο προσεισμικός έλεγχος στα σχολεία και άλλα δημόσια κτίρια σταμάτησε τελείως λόγω των σημαντικών ελλείψεων πλέον σε τεχνικό προσωπικό, ενώ πολλά έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη προχωρούν πλέον με μεγάλες δυσκολίες. Το γεγονός ότι το σημαντικό έργο και οι υπηρεσίες που παρέχει ο φορέας συνεχίζονται μέχρι και σήμερα οφείλεται στην αυταπάρνηση των εργαζομένων. Όμως αυτή η κατάσταση προφανώς δεν μπορεί να συνεχιστεί, καθώς οι ΚΤΥΠ έχουν πλέον μείνει με 65 μηχανικούς (από 185) με κάποιες ειδικότητες να έχουν σχεδόν «εξαφανιστεί» (έμειναν 3 Τοπογράφοι, 6 μηχανολόγοι, 6 ηλεκτρολόγοι) ενώ άλλες έχουν αποδυναμωθεί σε οριακό σημείο (έμειναν 25 πολιτικοί μηχανικοί και 22 αρχιτέκτονες). Η κατάσταση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο λόγω της πολυδιάσπασης και διάχυσης αρμοδιοτήτων και ενός ιδιότυπου ανταγωνισμού απέναντι στην ΚΤ.ΥΠ. στον οποίο εμπλέκονται Περιφέρειες, Δήμοι, τα συναρμόδια υπουργεία, ακόμα και η διεύθυνση κτιριακών υποδομών του εποπτεύοντος υπουργείου !

Οι εργαζόμενοι στις ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ έχουμε τονίσει κατ΄επανάληψη ότι το κράτος πρέπει να έχει την πλήρη ευθύνη και υποχρέωση για την παροχή δημόσιων δωρεάν σύγχρονων και ασφαλών σχολικών και άλλων δημοσίων κτιρίων. Αυτή ακριβώς την υποχρέωση επιτελούν οι ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ. Είναι απαράδεκτο και επικίνδυνο ο δημόσιος αυτός φορέας να οδηγείται στην πλήρη αποδυνάμωση και απαξίωση και τα έργα και οι υπηρεσίες του στα επιχειρηματικά κατασκευαστικά συμφέροντα (ΣΔΙΤ, αναθέσεις μελετο-κατασκευών σε ιδιωτικά γραφεία, κ.ά) είτε μέσω της αποδυναμωμένης ΚΤ.ΥΠ., του υπουργείου Υποδομών και άλλων εμπλεκόμενων υπουργείων, είτε μέσω Περιφερειών & Δήμων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από την κυβέρνηση, το εποπτεύον υπουργείο Υποδομών και τη νέα διοίκηση του φορέα, την άμεση και ουσιαστική ενίσχυση των ΚΤΙΡΙΑΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ σε τεχνικό προσωπικό, χρηματοδότηση και έργα, καθώς και την θεσμική κατοχύρωσή του ως κατεξοχήν αρμόδιου τεχνικού φορέα του κράτους για τα δημόσια κτίρια με προτεραιότητα στα σχολεία, νοσοκομεία και άλλες υποδομές υγείας και δικαιοσύνης.