Τι γράφει ο διεθνής Τύπος

Χιλιάδες άνθρωποι εγκλωβισμένοι στα νησιά από την απεργία της ΠΝΟ

04/09/18 • 10:12 | UPD 04/09/18 • 10:12

Newsroom eleftherostypos.gr

Στο «κόκκινο» βρίσκονται τα λιμάνια της χώρας, με τα πλοία να παραμένουν δεμένα για δεύτερη μέρα. Το μεσημέρι συνεδριάζει εκ νέου η εκτελεστική γραμματεία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας περιμένοντας τη νέα πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας με αυξήσεις.

Στο μεταξύ, για χιλιάδες εγκλωβισμένους τουρίστες στα ελληνικά νησιά λόγω της συνεχιζόμενης απεργίας κάνουν λόγο διεθνή ΜΜΕ.

Επικαλούμενη στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας η βρετανική εφημερίδα Independent σημειώνει ότι από την απεργία επηρεάζονται περίπου 180.000 τουρίστες ενώ ενημερώνει,  ότι δικαιούνται αποζημίωσης ενώ τους συμβουλεύει να επικοινωνούν με τους κατά τόπους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Το Channelsnewsasia κάνει λόγο επίσης για εγκλωβισμένους τουρίστες και κατοίκους των νησιών και για παραλυτική απεργία των ναυτικών: «Η απεργία έχει προκαλέσει μια αλυσίδα ακυρώσεων σε ξενοδοχεία και «πάγωμα» των παραδόσεων ειδών πρώτης ανάγκης στα ελληνικά νησιά».

Οι Gulf Times σημειώνουν ότι η απεργία της ΠΝΟ είναι η πρώτη που γίνεται μετά την έξοδο από τα Μνημόνια και την οχταετή περίοδο περικοπών και λιτότητας: «Απεργία στην Ελλάδα: Και την Τρίτη δεμένα τα οχηματαγωγά» επιγράφει άρθρο της για την απεργιακή κινητοποίηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας η Münchner Merkur στην διαδικτυακή της έκδοση. Η γερμανική εφημερίδα παρατηρεί ότι η απεργία μετατράπηκε από 24ωρη σε 48ωρη και παρατείνεται μέχρι τις 6πμ της Τετάρτης: «Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες παρέλυσαν από το πρωί της Δευτέρας και όπως ανακοίνωσε το λιμεναρχείο Πειραιά εκτός από κάποια μικρότερα πλοία κανένα από τα μεγάλα οχηματαγωγά δεν εγκατέλειψε το λιμάνι. Οι ναυτικοί ζητούν αυξήσεις 5%, ενώ οι εργοδότες αντιπροτείνουν στις συνδικαλιστικές οργανώσεις μια άμεση αύξηση 1% και από τον Ιανουάριο του 2019 άλλο 1%. Τα συνδικάτα απορρίπτουν την πρόταση και συνεχίζουν την απεργία κάνοντας λόγο για «μη εποικοδομητική στάση των εφοπλιστών».

Η ΠΝΟ κατήγγειλε χθες τον ΣΕΕΝ «ο οποίος, ακολουθώντας εξ αρχής αθέμιτες τακτικές κωλυσιεργίας, όχι μόνο αρνείται πεισματικά να χορηγήσει ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς των ναυτεργατών, αλλά υποτιμά συνεχώς και τη νοημοσύνη μας όταν με τα παραπλανητικά τερτίπια και παραλλαγές του 1% προσπαθεί να πείσει για τα “φιλεργατικά του αισθήματα”, δημιουργώντας ευθέως καταστάσεις κοινωνικού αυτοματισμού και ξεχνώντας να αναφέρει ότι επί 8 συνεχή χρόνια οι ναυτεργάτες όχι μόνο δεν πήραν αύξηση 1 ευρώ, αλλά χάρις στη σκληρή δουλειά τους, οι οποίοι χωρίς να πληρώνονται επί μήνες πολλές φορές, με μειωμένες και ελλιπείς συνθέσεις, με πολλαπλάσιες ώρες απασχόλησης από ό,τι προβλέπει ο νόμος, κατάφεραν και κράτησαν όρθιες τις ακτοπλοϊκές εταιρίες προκειμένου να συνεχιστούν απρόσκοπτα οι συγκοινωνίες. Θα ήταν καλύτερα λοιπόν για το ΣΕΕΝ να μη μιλάει για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.

Η νέα πρόταση του ΣΕΕΝ προβλέπει την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι 31/12/2019 και την παροχή αυξήσεων 2% από 1ης/9/2018 μέχρι 31/12/2019 στους μισθούς των ναυτικών.

«Προς μεγάλη μας έκπληξη οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ αποφάσισαν τη συνέχιση της απεργίας, αδιαφορώντας όχι μόνο για τις τραγικές συνέπειες προς την κοινωνία και την οικονομία της χώρας, αλλά και για τη διασφάλιση των συμφερόντων των ναυτικών με την υπογραφή ΣΣΕ μέχρι τέλους του 2019 με αύξηση 2% εν αντιθέσει με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Ιδιαίτερα πρέπει να τονίσουμε τις τραγικές επιπτώσεις στους νησιώτες οι οποίοι στα 76 από τα 100 νησιά που εξυπηρετούνται με ακτοπλοϊκά πλοία επικοινωνούν με την ηπειρωτική Ελλάδα μόνο διά θαλάσσης. Ο Σύνδεσμός μας εκφράζει τη λύπη του για την απόφαση της ΠΝΟ αλλά και τη μεγάλη ανησυχία του για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και καλεί την ΠΝΟ να επιδείξει ανάλογο αίσθημα ευθύνης», ανταπάντησαν οι ακτοπλόοι.

Ταυτόχρονα νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκινούν την Παρασκευή οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς η γενική συνέλευση των εργαζομένων απέρριψε τις προτάσεις της εργοδοσίας για την υπογραφή της ΣΣΕ.