Στην κόψη του ξυραφιού η Airtickets – Προχώρησε σε αποζημιώσεις δεδουλευμένων σε εργαζόμενους

28/06/18 • 18:40 | UPD 28/06/18 • 18:42

Newsroom eleftherostypos.gr

Στην κόψη του ξυραφιού βαδίζει η δραστηριότητα της εταιρίας Airtickets, που δραστηριοποιείται στο χώρο του διαδικτύου υλοποιώντας ηλεκτρονικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων.

Στην κόψη του ξυραφιού βαδίζει η δραστηριότητα της εταιρίας Airtickets, που δραστηριοποιείται στο χώρο του διαδικτύου υλοποιώντας ηλεκτρονικές κρατήσεις αεροπορικών εισιτηρίων.

Σε ανακοίνωση τους, η εταιρία Τripsτa και η Airtickets τονίζει, ότι προχωρούν σε ριζική αναδιάρθρωση των λειτουργιών τους αλλά και αναστολή της έκδοσης εισιτηρίων, δημιουργώντας εύλογα ερωτηματικά για το μέλλον τους στο χώρο του On Line Βοοκιng αλλά και της συνέχισης της δράσης τους στο τουριστικό επιχειρείν.

Σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, όπως γίνεται γνωστό από την ανακοίνωση, μέλημα των εταιρειών υπήρξε, όπως λένε, η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους, προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

Παράλληλα, τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ, πάντα σύμφωνα με την εταιρία.

Διαβάστε επίσης: Οριστικό: «Κανόνι» από Airtickets και Travelplanet24 – Ολο το παρασκήνιο

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Tripsta και της airtickets:

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.

Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.

Την ίδια στιγμή, σε ανάρτηση της η Airtickets στα κοινωνικά της δίκτυα, ενημερώνει την πελατειακή της βάση, ότι για σήμερα τα γραφεία της θα συνεχίσουν να είναι κλειστά και πλέον το τμήμα εξυπηρέτησης πελατών της θα βρίσκεται από αύριο στον τρίτο όροφο της Καραγιώργης Σερβίας 4 στο σύνταγμα. Στο μεταξύ επισημαίνεται από την εταιρία, ότι οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει.

Η εταιρία στην ανακοίνωση της κάνει λόγο για αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, που όπως τονίζουν, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα. Μάλιστα όπως τονίζεται στην ανακοίνωση, το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργηθεί ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας των εταιριών. Τέλος στην ανακοίνωση, τονίζεται ότι Tripsta και η airtickets® , θα στραφούν στη δικαιοσύνη.

Μιλώντας με φορείς του κλάδου, γίνεται σαφές ότι η παρούσα εξέλιξη δεν επηρεάζει τις τουριστικές ροές προς την Ελλάδα, αφού η δράση των εν λόγω εταιριών δεν αφορούσε τον εισερχόμενο τουρισμό.

Ανακοίνωση της ΑEGEAN για Travelplanet 24 και Airtickets

Ανακοίνωση εξέδωσε η Αεροπορία Αιγαίου ΑΕ στην οποία αναφέρει πως η έκθεσή της σε Travelplanet 24 και Airtickets δεν ξεπερνά τα 400 χιλ. ευρώ.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή της η Aegean σημειώνει «ότι, με αφορμή δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (Τravelplanet24 και Αirtickets), ότι η συνολική έκθεση σε επίπεδο ομίλου εκτιμάται σήμερα σε ποσό που δεν ξεπερνά τα 400 χιλ. ευρώ».

Πως φτάσαμε στο λουκέτο

Η οικονομική κατάρρευση της εταιρείας οφείλεται στην αδυναμία εξυπηρέτησης οφειλών ύψους 70 εκατομμυρίων ευρώ, που αφορούν σε χρέη της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες για εισιτήρια που είχε εκδώσει.

Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Αegean στην ελληνική αγορά, φέρονται να είχαν εντοπίσει καθυστερημένα το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Αυτός ήταν ο λόγος που, το τελευταίο διάστημα, της επέτρεπαν να εκδίδει δικά τους εισιτήρια μόνο με μετρητά. Στο μεταξύ, ωστόσο, η οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες είχε φθάσει τα 70 εκατ. ευρώ, για τα οποία συμφωνήθηκε η αποπληρωμή τους σε δόσεις.

Πληροφορίες πάντως, οι οποίες μπορούν να επιβεβαιωθούν μόνο από την ΙΑΤΤΑ, κάνουν λόγο για επιπλέον άνοιγμα ύψους 30-35 εκατ. ευρώ στην αγορά της Γερμανίας, από εισιτήρια που είχαν εκδοθεί μέσω του παραρτήματος που διατηρεί η Tripsta στη συγκεκριμένη αγορά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η οφειλή της εταιρείας μόνο προς τη γερμανική αεροπορική εταιρεία Lufthansa φέρεται να ξεπερνά τα 15 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικά 180 εργαζόμενοι έχουν ήδη ενημερωθεί για τον τερματισμό των συμβάσεών τους, κίνηση που σηματοδοτεί την αναστολή λειτουργίας στην εταιρεία, και για την καταβολή των αποζημιώσεων που δικαιούνται.

Ωστόσο, οι εργαζόμενοι στα γραφεία της εταιρείας σε Αθήνα και Βουκουρέστι θα παραμείνουν στο πόστο της εξυπηρέτησης πελατών έως και τα τέλη Ιουλίου προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει εισιτήρια μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας της εταιρείας.