Η δοκιμή για μία νύχτα μόνο το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου έχει σκοπό την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας του μέτρου και της αποδοχής του από το επιβατικό κοινό, αλλά και το αν πληρούνται οι απαραίτητες συνθήκες ασφαλείας για την επαρκή συντήρηση των συρμών. Η λειτουργία θα αφορά όλο το 24ωρο, με στόχο να προσφέρει ασφαλή μετακίνηση κατά τις μεταμεσονύκτιες ώρες, ιδίως για τους νέους που διασκεδάζουν στην πρωτεύουσα τους καλοκαιρινούς μήνες.
Στόχος είναι η πιλοτική εφαρμογή του μέτρου να αξιολογηθεί στο επόμενο στάδιο, με βάση λειτουργικά και ποιοτικά δεδομένα που προέκυψαν και να αποφασιστεί αν μπορεί να λειτουργήσει σε πιο μόνιμη βάση.
Οπως αναφέρει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει τη συνολική εμπειρία της μετακίνησης στην πόλη, προσφέροντας μια ασφαλή και αξιόπιστη επιλογή για όλες τις ώρες της ημέρας. Σε αυτή την προσπάθεια, καταλυτική σημασία είχε η συνεισφορά των εργαζομένων που με υψηλό αίσθημα ευθύνης και επαγγελματισμό στηρίζουν την υλοποίηση της δοκιμαστικής 24ωρης λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών, ανταποκρινόμενοι στις αυξημένες επιχειρησιακές δραστηριότητες της ημέρας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η επέκταση του ωραρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προκύπτει και από την ανάγκη να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα από οδηγούς που βγαίνουν να διασκεδάσουν και ενώ έχουν πιει, οδηγούν το όχημά τους. Συμπεριλαμβάνεται στο πακέτο μέτρων δηλαδή που έχει σε εξέλιξη η κυβέρνηση συνολικά στο πλαίσιο της μείωσης των θανατηφόρων οχημάτων και της ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας – μετά και την ψήφιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Τι πρέπει να ξέρουν οι επιβάτες
Η πιλοτική 24ωρη λειτουργία μέσω της σταθερής τροχιάς την 5η Ιουλίου αφορά τις γραμμές 2 και 3 του Μετρό και τις γραμμές Τ6 και Τ7 του Τραμ. Αντίστοιχα, για τα λεωφορεία, αφορά επιπλέον 9 λεωφορειακές γραμμές, εκτός των υφιστάμενων γραμμών 24ωρης και νυχτερινής λειτουργίας.
Οι επιπλέον γραμμές 24ωρης πιλοτικής λειτουργίας είναι οι εξής: 164 Στ. Αγ. Δημήτριος – Κάτω Ηλιούπολη – Αργυρούπολη – Τερψιθέα, 221 Πανεπιστημιούπολη – Ακαδημία, 608 Γαλάτσι – Ακαδημία – Νεκρ. Ζωγράφου, 703 Πειραιάς – Αγ. Ανάργυροι – Αγ. Ελευθέριος (μέσω Θηβών), 842 Πέραμα – Στ. Κορυδαλλός, 049 Πειραιάς – Ομόνοια, Α15 Στ. Λαρίσης – Δάσος, Β11 Πλ. Βάθη – Ιλιον – Πετρούπολη και Β12 Στ. Αττική – Ανω Λιόσια.
Οι μόνιμες γραμμές 24ωρης λειτουργίας είναι οι εξής: 040 Πειραιάς – Σύνταγμα, 11 Ανω Πατήσια – Νέο Παγκράτι – Νέα Ελβετία, Χ93 Στ. Υπεραστικών Λεωφορείων Κηφισού – Αερολιμένας Αθηνών, Χ95 Σύνταγμα – Αερολιμένας Αθηνών, Χ96 Πειραιάς – Αερολιμένας Αθηνών και Χ97 Αερολιμένας Αθηνών – Στ. Ελληνικό.
Τέλος, οι μόνιμες γραμμές νυχτερινής λειτουργίας είναι οι εξής: 400 Πειραιάς – Στ. Δουκίσσης Πλακεντίας, 500 Πειραιάς – Κηφισιά, 790 Γλυφάδα – Περιστέρι – Ανθούπολη και Χ14 Σύνταγμα – Κηφισιά.

