Πολλα τα ερωτήματα

Η τελευταία αποστολή του πιλότου του Mirage 2000-5 – Το χρονικό της τραγωδίας

12/04/18 • 16:10 | UPD 12/04/18 • 19:22

Ημέρα πένθους είναι η σημερινή για την Πολεμική Αεροπορία καθώς ένας ικανός πιλότος με πολλές ώρες πτήσεις χάθηκε πάνω το καθήκον. 

Ημέρα πένθους είναι η σημερινή για την Πολεμική Αεροπορία καθώς ένας ικανός πιλότος με πολλές ώρες πτήσεις χάθηκε πάνω το καθήκον. 

Ο πιλότος του Mirage 2000-5 ήταν ο αρχηγός της ομάδας που το πρωί της Πέμπτης πήραν την εντολή να αναχαιτίσουν τουρκικά αεροσκάφη που είχαν μπει στο FIR Αθηνών. Η επιχείρηση στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία και το κακό έγινε κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες κατά τη επιστροφή τους στην βάση της Σκύρου.

Στις 12:15 ο πιλότος του δεύτερου μαχητικού ανέφερε στον πύργο ελέγχου ότι ο νούμερο ένα δεν τον ακολουθεί και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες που ακόμη δεν έχουν επιβεβαιωθεί τους είπε ότι πουθενά στον ορίζοντα δεν είδε αλεξίπτωτο που θα σήμαινε ότι ο πιλότος είχες προλάβει να εκτοξευθεί από την θέση του. Επίσης είναι δεδομένο ότι ο άτυχος πιλότος δεν εξέπεμψε σήμα κινδύνου ώστε να ενημερώσει τον πύργο ελέγχου για πιθανό πρόβλημα που αντιμετώπιζε.

Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος ανήκε στην Μοίρα 331 Παντός Καιρού Θησέας που εδρεύει στην 104 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα. Είχε μετασταθμεύσει στη μονάδα ετοιμότητας της Σκύρου την Μεγάλη Εβδομάδα ως ένα από τα αεροσκάφη επιφυλακής.

Από την στιγμή που οι καιρικές συνθήκες ήταν ιδανικές και δεν υπήρξε καμία αναφορά για βλάβη άμεσα ξεκίνησαν τα σενάρια συνωμοσίας, ότι δηλαδή το μαχητικό καταρρίφθηκε από τα τούρκικα. Αυτό τόσο από τις ελληνικές όσο και από τις τούρκικες ένοπλες δυνάμεις διαψεύστηκε άμεσα, καθώς τα αεροσκάφη επέστρεφαν από την αποστολή τους η οποία είχε ολοκληρωθεί.

Δεδομένα υπάρχουν πάρα πολλά ερωτηματικά για τα αίτια της τραγωδίας αλλά αυτή την στιγμή αυτό που κυριαρχεί είναι το βαρύ πένθος για έναν πιλότο που χάθηκε πάνω στο καθήκον.