Παίρνουν πίσω το νομοσχέδιο για το Taxibeat

05/10/17 • 15:13 | UPD 05/10/17 • 15:13

Οπισθεν ολοταχώς στο θέμα της… τακτοποίησης του χώρου των ταξί αναγκάζεται να κάνει η κυβέρνηση, αποσύροντας το νομοσχέδιο, που προέβλεπε, μεταξύ άλλων, τη μετατροπή πλατφορμών διαμεσολάβησης, όπως το Taxi(Beat), σε εταιρίες παροχής μεταφορικού έργου.

Το «ρεύμα» που είχε η εκστρατεία με τίτλο «Αφήστε το Taxi(Beat) όπως το αγαπήσαμε» -συγκεντρώθηκαν περισσότερες από 50.000 υπογραφές-, σε συνδυασμό με το «βέτο» των Ευρωπαίων, οι οποίοι προκρίνουν την ανάγκη απελευθέρωσης της αγοράς, υποχρέωσε την κυβέρνηση αφενός να αμφισβητήσει την… πατρότητα του επίμαχου νομοσχεδίου και αφετέρου να το πάρει πίσω, εγκαινιάζοντας, μάλιστα, ένα νέο γύρο διαλόγου, στον οποίο θα συμμετέχουν και οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

Δέσμευση

«Παρ’ όλη την άρνηση του υπουργού Μεταφορών να μας συναντήσει τις προηγούμενες εβδομάδες, τελικά έγινε εφικτό την περασμένη Παρασκευή αργά να συνομιλήσω μαζί του τηλεφωνικά. Το αποτέλεσμα της συνομιλίας μας ήταν μία δέσμευση ότι το νομοσχέδιο που διέρρευσε δεν είναι αυτό που επεξεργάζονται και ότι όταν η συγγραφή του ολοκληρωθεί θα έχω την ευκαιρία να το δω και να διατυπώσω τις απόψεις της εταιρίας πολύ πριν αυτό προωθηθεί στη Βουλή», έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο ιδρυτής του Taxi(Beat), Νίκος Δρανδάκης.

Υπενθυμίζεται ότι σε προηγούμενη ανακοίνωσή του ο Χρήστος Σπίρτζης στηλίτευε τη στάση των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ζητώντας την αποστολή του σχεδίου νόμου για τα ταξί. «Αγαπητοί κύριοι, με την παρούσα ανοιχτή δημόσια έκκληση παρακαλούμε για την αποστολή του σχεδίου νόμου ΣΑΣ, που περιλαμβάνει αυτά τα οποία οι ίδιοι και τα φερέφωνά σας υποστηρίζετε ότι περιλαμβάνει. Οποιαδήποτε άλλη είδηση θα είναι ψευδής», ανέφερε χαρακτηριστικά και συνέχιζε: «Είτε θέλουν είτε δεν θέλουν ορισμένοι, θα μπει τάξη οριστικά σε ένα χώρο που σκόπιμα άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις χωρίς έλεγχο για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Οποιοσδήποτε επιθυμεί, επενδυτής, εταιρία ή ιδιώτης, να δραστηριοποιείται στο χώρο των εταιριών διαμεσολάβησης, δεν έχει να φοβηθεί απολύτως τίποτα, εφόσον ακολουθεί την εθνική και την ευρωπαϊκή νομοθεσία».

«Καρφιά»

«Είμαστε πάντα ανοιχτοί στον εποικοδομητικό διάλογο. Ζητούμε τη συνεννόηση. Αυτή που κάποιοι επιμελώς αποφεύγουν», σχολιάζει από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ), Θύμος Λυμπερόπουλος. Σύμφωνα με τον ίδιο, ο κλάδος των αυτοκινητιστών συμμετέχει ενεργά με προτάσεις στο επερχόμενο νομοσχέδιο – εκτός των άλλων- και για την περαιτέρω βελτίωση και τον αυστηρό έλεγχο των παρεχομένων υπηρεσιών. «Πώς είναι δυνατόν η αξιολόγηση των επαγγελματιών αυτοκινητιστών και κατ’ επέκταση και όλων των ανοιχτών προς το κοινό υπηρεσιών να γίνεται μέσα από εφαρμογές που έχουν φτιαχτεί με ιδιωτικά κριτήρια; Αν ισχύει αυτό, τότε οι κανονισμοί λειτουργίας (οι νόμοι ψηφισμένοι διαχρονικά από το ελληνικό Κοινοβούλιο) που διέπουν όλα τα επαγγέλματα παύουν να ισχύουν; Οι θεσμικοί φορείς που έχουν συσταθεί και οι κρατικές υπηρεσίες κατάθεσης παραπόνων ή/και καταγγελιών δεν αποτελούν τα σημεία προστασίας των καταναλωτών και κατ’ επέκταση βελτίωσης των παρεχομένων υπηρεσιών», καταλήγει.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ

avelesioti@e-typos.com

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου