Το όνομα του ήταν συνώνυμο με το μοντέρνο ιταλικό στυλ και την κομψότητα. Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια ενός επιχειρηματία, διευθύνοντας μια εταιρεία με ετήσιο τζίρο περίπου 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ποιος ήταν ο Τζόρτζιο Αρμάνι
Τα πρώτα βήματα στη μόδα
Μετά την εγκατάλειψη της Ιατρικής, εργάστηκε αρχικά ως βιτρινίστας στο πολυκατάστημα La Rinascente στο Μιλάνο, όπου ήρθε σε επαφή με τον κόσμο της μόδας και του εμπορίου. Στη δεκαετία του 1960 προσλήφθηκε από τον σχεδιαστή Nino Cerruti για να δημιουργήσει ανδρικά ρούχα. Εκεί απέκτησε πολύτιμη εμπειρία στον σχεδιασμό και στην παραγωγή, ενώ καθιέρωσε το δικό του στιλ με καθαρές γραμμές και μινιμαλιστική αισθητική.
Ίδρυση του οίκου Armani
Το 1975, μαζί με τον σύντροφο και συνεργάτη του Σέρτζιο Γκαλέοτι, ίδρυσε την Giorgio Armani S.p.A.. Η πρώτη του ανδρική συλλογή παρουσίαζε σακάκια χωρίς επένδυση και με πιο άνετη εφαρμογή, σε αντίθεση με τις άκαμπτες σιλουέτες της εποχής. Η επαναστατική του προσέγγιση άνοιξε τον δρόμο για το λεγόμενο «power dressing», το οποίο υιοθέτησαν τόσο άνδρες όσο και γυναίκες.
Η μεγάλη καταξίωση
Η δεκαετία του 1980 σφράγισε την παγκόσμια καταξίωση του Αρμάνι. Ο σχεδιαστής έγινε γνωστός στο ευρύ κοινό μέσα από το Χόλιγουντ: ο Ρίτσαρντ Γκιρ φόρεσε ρούχα Armani στην ταινία American Gigolo (1980), ενώ πολλοί άλλοι αστέρες – από την Μισέλ Πφάιφερ μέχρι τον Άλ Πατσίνο – προτίμησαν τις δημιουργίες του για το κόκκινο χαλί. Το στιλ του συνδέθηκε με την κομψότητα, την απλότητα και την επιβλητικότητα.
Η αυτοκρατορία Armani
Ο Αρμάνι δεν περιορίστηκε στη μόδα υψηλής ραπτικής. Ανέπτυξε μια πραγματική αυτοκρατορία με πολλές σειρές:
-
Giorgio Armani (κορυφαία γραμμή υψηλής ποιότητας),
-
Emporio Armani (νεανική και πιο προσιτή σειρά),
-
Armani Jeans (casual ένδυση),
-
Armani Exchange (streetwear και fast fashion).
Η μάρκα επεκτάθηκε επίσης σε αξεσουάρ, γυαλιά, αρώματα, καλλυντικά, οικιακά είδη και ακόμα και στη φιλοξενία με τα Armani Hotels στο Ντουμπάι και το Μιλάνο.
Ο ετήσιος τζίρος του οίκου ξεπερνούσε τα 2,3 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ ο Αρμάνι συγκαταλεγόταν στους πλουσιότερους σχεδιαστές μόδας στον κόσμο. Σημαντικό είναι ότι διατήρησε τον πλήρη έλεγχο της εταιρείας του, σε αντίθεση με άλλους μεγάλους οίκους που πέρασαν σε πολυεθνικούς ομίλους.

Προσωπική ζωή
Παρά τη φήμη του, ο Αρμάνι ήταν άνθρωπος που προτιμούσε τη διακριτικότητα.
-
Είχε μια μακροχρόνια σχέση με τον επιχειρηματικό του συνεργάτη, τον σχεδιαστή Σέρτζιο Γκαλέοτι, μέχρι τον θάνατό του το 1985 από καρδιακή προσβολή.
-
Σε συνέντευξή του στο Vanity Fair είχε παραδεχτεί ότι είχε σχέσεις τόσο με άνδρες όσο και με γυναίκες.
-
Διατηρούσε συγγενείς στις Ηνωμένες Πολιτείες.
-
Περνούσε μεγάλο μέρος του χρόνου του στο πολυτελές γιοτ του, μήκους άνω των 60 μέτρων, καθώς λάτρευε την ιστιοπλοΐα και τη θάλασσα.

Θάνατος και κληρονομιά
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι απεβίωσε το 2025 σε ηλικία 91 ετών. Ο θάνατός του σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής για τη μόδα, αλλά η κληρονομιά του παραμένει τεράστια.
Ο Αρμάνι θα μείνει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έκανε την απλότητα πολυτέλεια, που ανανέωσε το επαγγελματικό ντύσιμο και που κατέστησε το «made in Italy» συνώνυμο της παγκόσμιας κομψότητας.

