Ακολουθούν η Ρουμανία (77) και η Βουλγαρία (74). Η Ελλάδα καταγράφει 64 θανάτους ανά εκατομμύριο, ενώ η Κροατία 62· σημειώνεται ότι η Ελλάδα ανέβηκε στην κατάταξη σε σχέση με τους 60 θανάτους που είχε το 2023, ενώ η Κροατία εμφανίζει βελτίωση σε σχέση με προηγούμενες χρονιές. Επίσης επικίνδυνες αναφέρονται η Πορτογαλία (60), η Ιταλία (51) και η Ισπανία (36).
Στον αντίποδα, οι σκανδιναβικές χώρες παρουσιάζουν τις χαμηλότερες τιμές: η Νορβηγία είναι η ασφαλέστερη με 16 θανάτους ανά εκατομμύριο, ακολουθούν η Σουηδία (20) και η Μάλτα (21). Το ETSC σημειώνει τη γεωγραφική συστηματικότητα του προβλήματος: υψηλά ποσοστά θνησιμότητας στα Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, πολύ χαμηλότερα επίπεδα στις σκανδιναβικές χώρες.
Συμπληρωματική έκθεση του Διεθνούς Φόρουμ Μεταφορών για την Ελλάδα επισημαίνει ότι η υπερβολική ταχύτητα εκτιμάται ως παράγοντας σε περίπου 18% των θανάτων από τροχαία και προτείνει αυστηρότερη επιβολή ορίων (ελέγχους, κάμερες) ως μέτρο μείωσης. Η ίδια έκθεση αναφέρει ότι ταχύτητα μεγαλύτερη κατά 5% μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ατυχήματος κατά 10% και τον κίνδυνο θανατηφόρου ατυχήματος κατά 20%. Τα δεδομένα υπογραμμίζουν την ανάγκη στοχευμένων πολιτικών οδικής ασφάλειας και εφαρμογής μέτρων πρόληψης.
Ειδήσεις Σήμερα
- Στην Αθήνα ο Μποντιρόγκα – Συναντήθηκε με τον Κυριάκο Μητσοτάκη
- «Parasocial»: Η λέξη-φαινόμενο του 2025 σύμφωνα με το Cambridge Dictionary – Ποια η σχέση με την Τέιλορ Σουίφτ
- Ιωάννα Τούνη: Ο χριστουγεννιάτικος στολισμός-υπερπαραγωγή θυμίζει το σπίτι της Barbie
- Κρεμλίνο: Η Ρωσία αρνείται να συμμετάσχει στις συνομιλίες στην Τουρκία – Ο Ζελένσκι υποστηρίζει ότι υπάρχουν ‘λύσεις’ για το τέλος του πολέμου
- Καιρός: Νέο έκτακτο δελτίο – Ραγδαία επιδείνωση με ισχυρές καταιγίδες τις επόμενες ώρες