Ένας εκπρόσωπος του αεροδρομίου δήλωσε: «Οι πτήσεις στο Χίθροου επανεκκινήθηκαν μετά από ένα τεχνικό πρόβλημα στο κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας NATS Swanwick».
«Συμβουλεύουμε τους επιβάτες να επικοινωνούν με την αεροπορική τους εταιρεία πριν ταξιδέψουν. Ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία προκλήθηκε.» Η NATS ανέφερε στην τελευταία της ανακοίνωση: «Οι μηχανικοί μας έχουν πλέον αποκαταστήσει το σύστημα που επηρεάστηκε σήμερα το απόγευμα».
«Βρισκόμαστε στη διαδικασία επανέναρξης της κανονικής λειτουργίας στην περιοχή του Λονδίνου.» «Συνεχίζουμε να συνεργαζόμαστε στενά με τις αεροπορικές εταιρείες και τους πελάτες των αεροδρομίων για την ελαχιστοποίηση των διαταραχών.»
«Ζητούμε συγγνώμη για την όποια ταλαιπωρία προκλήθηκε από αυτό.»
Η NATS αναφέρει ότι οι μηχανικοί έχουν διορθώσει το πρόβλημα
Περίπου 30 λεπτά μετά την αρχική ειδοποίηση, η υπηρεσία δήλωσε ότι οι μηχανικοί είχαν διορθώσει το πρόβλημα και ότι βρισκόταν «στη διαδικασία αποκατάστασης της κανονικής λειτουργίας».
Περισσότεροι από 700.000 επιβάτες υπέστησαν προβλήματα όταν οι πτήσεις καθηλώθηκαν στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου στις 28 Αυγούστου 2023, μετά από τεχνικό πρόβλημα που υπέστη η NATS κατά την επεξεργασία ενός σχεδίου πτήσης.
Νωρίτερα όλες οι πτήσεις από το Λονδίνο είχαν καθηλωθεί λόγω σοβαρών προβλημάτων με τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, βυθίζοντας σε χάος τα ταξιδιωτικά σχέδια για τις καλοκαιρινές διακοπές σε όλη τη χώρα.
Ο εναέριος χώρος πάνω από την πρωτεύουσα της Βρετανίας είχε κλείσει, επηρεάζοντας όλες τις διεθνείς αναχωρήσεις – σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Η NATS, η υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, εξέδωσε προειδοποίηση για «τεχνικό πρόβλημα» σήμερα το απόγευμα.
Το Μπέρμιγχαμ, το Λίβερπουλ, το Εδιμβούργο, το Στάνστεντ, το Νιούκαστλ, το Μάντσεστερ, το Γκάτγουικ και το Λούτον είναι μεταξύ των αεροδρομίων που επηρεάστηκαν. Επιβάτες σε όλη τη χώρα έχουν εκφράσει την απογοήτευσή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με ανθρώπους να λένε ότι κάθονται στον διάδρομο προσγείωσης χωρίς κανένα σημάδι απογείωσης.
Πλήρης λίστα αεροδρομίων που επηρεάστηκαν από το «τεχνικό πρόβλημα»
Λονδίνο Γκάτγουικ
Λονδίνο Χίθροου
Αεροδρόμιο Μπέρμιγχαμ
Λονδίνο Στάνστεντ
Αεροδρόμιο Μάντσεστερ
Αεροδρόμιο Εδιμβούργου
Αεροδρόμιο Ανατολικών Μίντλαντς
Αεροδρόμιο Λίβερπουλ
Αεροδρόμιο Νιούκαστλ
Τα δικαιώματά σας για καθυστερήσεις ή ακυρώσεις
Ενώ οι μηχανικοί φαίνεται να έχουν σημειώσει πρόοδο στο ζήτημα της καθήλωσης των πτήσεων σε όλη τη χώρα, η αναστάτωση εξακολουθεί να είναι πιθανή.
Εάν επηρεάζεστε, ακολουθεί μια σύντομη περίληψη των δικαιωμάτων σας:
Κατά τη διάρκεια καθυστερήσεων
Η πτήση σας καλύπτεται από τη νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου εάν αναχωρεί ή φτάνει σε αεροδρόμιο του Ηνωμένου Βασιλείου με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου ή της ΕΕ ή φτάνει σε αεροδρόμιο της ΕΕ με αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου.
Όσον αφορά τις σημαντικές καθυστερήσεις, η νομοθεσία του Ηνωμένου Βασιλείου ορίζει ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να σας παρέχουν φροντίδα και βοήθεια.
Οι σημαντικές καθυστερήσεις ταξινομούνται ως εξής:
Πάνω από δύο ώρες για πτήσεις μικρών αποστάσεων κάτω των 1.500 χλμ. (932 μίλια)
Πάνω από τρεις ώρες για πτήσεις μεσαίων αποστάσεων 1.500 χλμ.-3.500 χλμ. (932-2.175 μίλια)
Πάνω από τέσσερις ώρες για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων άνω των 3.500 χλμ.
Ακολουθούν όσα ορίζει ο νόμος ότι η αεροπορική εταιρεία πρέπει να σας παρέχει μέχρι να μπορέσει να σας μεταφέρει στον προορισμό σας:
Μια λογική ποσότητα φαγητού και ποτού
Ένα μέσο επικοινωνίας (συχνά με την επιστροφή του κόστους των κλήσεών σας)
Διαμονή, σε περίπτωση αλλαγής δρομολογίου την επόμενη ημέρα
Μεταφορά από και προς το κατάλυμα (ή το σπίτι σας, εάν μπορείτε να επιστρέψετε εκεί)
Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να υποχρεωθούν να παρέχουν αποζημίωση εάν η πτήση σας φτάσει στον προορισμό της με καθυστέρηση μεγαλύτερη των τριών ωρών – αλλά, το πιο σημαντικό, αυτό ισχύει μόνο εάν η καθυστέρηση θεωρηθεί ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα της αεροπορικής σας εταιρείας.
Οι διαταραχές που προκαλούνται από γεγονότα που θεωρούνται «έκτακτες περιστάσεις» – και σήμερα είναι πιθανό να εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία – δεν είναι επιλέξιμες για αποζημίωση, σύμφωνα με την CAA (Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου).
Για ακυρώσεις
Εάν η πτήση σας ακυρωθεί, η αεροπορική εταιρεία πρέπει είτε να σας επιστρέψει τα χρήματα είτε να σας κάνει κράτηση σε εναλλακτική πτήση.
Μπορείτε να πάρετε τα χρήματά σας πίσω για όλα τα μέρη ενός εισιτηρίου που δεν έχετε χρησιμοποιήσει, αναφέρει η CAA.
Αν εξακολουθείτε να θέλετε να ταξιδέψετε, η αεροπορική σας εταιρεία πρέπει να σας βρει μια εναλλακτική πτήση – είτε πρόκειται για την επόμενη διαθέσιμη πτήση είτε για μια πτήση σε εναλλακτική, μεταγενέστερη ημερομηνία.
Εάν μια άλλη αεροπορική εταιρεία πετάει πολύ νωρίτερα από ό,τι μπορεί να σας προσφέρει η δική σας, ενδέχεται να έχετε το δικαίωμα να κάνετε κράτηση για πτήση ανταγωνιστικής αεροπορικής εταιρείας, αλλά αυτό πρέπει να γίνει κατόπιν διαπραγμάτευσης με την εταιρεία.
Ειδήσεις Σήμερα
- Πάμελα Άντερσον-Λίαμ Νίσον: Ο νέος έρωτας του Χόλιγουντ δεν είναι και τόσο… νέος – «Είναι μαζί αρκετό καιρό»
- Υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ ΕΕΕΠ και Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων
- Γεωργιάδης για τη μεταμόσχευση ήπατος στον 15χρονο Δημήτρη: Όλα λειτούργησαν στην εντέλεια και το παιδί σώθηκε
- Λονδίνο: Καθηλωμένα όλα τα αεροπλάνα στον εναέριο χώρο λόγω τεχνικού προβλήματος
- Δημήτρης Ζαρζαβατσίδης: Θρήνος στην κηδεία του – Συντετριμμένη η Βούλα Πατουλίδου

