Επί δεκαετίες ο Αρμάνι αποτέλεσε συνώνυμο του σύγχρονου ιταλικού στιλ και της κομψότητας. Συνδύαζε το ταλέντο του σχεδιαστή με την οξυδέρκεια του επιχειρηματία, διοικώντας μια εταιρία με τζίρο περίπου 2,3 δισ. ευρώ τον χρόνο και παρά τις προκλήσεις της ψηφιακής εποχής κράτησε ζωντανό τον χαρακτήρα του brand που δημιούργησε. Το όνομά του αποτελεί σταθερά σύμβολο κομψότητας, αυθεντικότητας και διαχρονικής πολυτέλειας. Ο Ιταλός σχεδιαστής φημιζόταν για την προσωπική εποπτεία του σε κάθε λεπτομέρεια – από τις συλλογές και τις καμπάνιες μέχρι τα χτενίσματα των μοντέλων λίγο προτού ανέβουν στη σκηνή.
Τους τελευταίους μήνες ο Αρμάνι αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας, γεγονός που τον οδήγησε να απουσιάσει για πρώτη φορά στην καριέρα του από τις επιδείξεις της Εβδομάδας Ανδρικής Μόδας του Μιλάνου, τον Ιούνιο. Στη θέση του, τις επιδείξεις είχε επιμεληθεί ο στενός συνεργάτης του και υπεύθυνος του ανδρικού τμήματος του οίκου Emporio Armani, Λέο ντελ’ Ορκο.
Τα κοστούμια του έγιναν συνώνυμα της εξουσίας. Στα γραφεία της Γουόλ Στριτ και στα διοικητικά συμβούλια της Λεωφόρου Μάντιστον, τα κοστούμια του Αρμάνι, η «στολή» που τον καθιέρωσε το 1970, ήταν το αντίστοιχο «μικρό μαύρο φόρεμα» της Κοκό Σανέλ. Η συμβολή του στην αναδιάρθρωση του ανδρικού κοστουμιού, το οποίο μετέτρεψε σε μια πιο άνετη, αλλά εξίσου κομψή επιλογή, είναι ίσως η μεγαλύτερη παρακαταθήκη του, ενώ παράλληλα έδωσε μια εντυπωσιακή δυναμική στα γυναικεία κοστούμια.
«Η κομψότητα είναι απλότητα», έλεγε ο ίδιος, ένα μότο που ακολούθησε σε μια καριέρα έξι δεκαετιών, η οποία περιλαμβάνει ρούχα υψηλής αισθητικής, καθημερινά σύνολα, αρώματα και αξεσουάρ. Ανά περιόδους, βέβαια, ο Αρμάνι δέχθηκε επικρίσεις για το «επαναλαμβανόμενο και παρωχημένο στιλ του». Ωστόσο, η επιστροφή της αισθητικής του 1980 κατά τα τελευταία χρόνια επανέφερε τον ίδιο και τα ρούχα του στο προσκήνιο, ενώ, όπως σημειώνουν οι «New York Times», «ο Αρμάνι έγινε και πάλι ο προφήτης του στιλ».
Ο όμιλος Armani Group ανακοίνωσε ότι το Σαββατοκύριακο η σορός του θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα στο Armani Teatro του Μιλάνου, ενώ η κηδεία του θα πραγματοποιηθεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία σε ιδιωτικό κύκλο.
ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑ 13 ΔΙΣ. ΔΟΛΑΡΙΩΝ
Ο Τζόρτζιο Αρμάνι γεννήθηκε στις 11 Ιουλίου 1934 στην Πιατσέντσα, η οποία βρίσκεται κοντά στο Μιλάνο, και ήταν ένα από τα τρία παιδιά του Ούγκο Αρμάνι και της Μαρία Ραϊμόντι. Παρότι διέθεταν ελάχιστα μέσα, οι γονείς του είχαν μια εσωτερική κομψότητα, όπως είχε αφηγηθεί ο ίδιος ο Ιταλός σχεδιαστής: «Μας ζήλευαν όλοι οι συμμαθητές μας. Δείχναμε πλούσιοι, ενώ ήμασταν φτωχοί». Ξεκίνησε τις σπουδές του στην Ιατρική, ωστόσο τελικά θέλησε να αναζητήσει μια διαφορετική επαγγελματική πορεία, αρχικά ως σχεδιαστής βιτρινών και στη συνέχεια ως σχεδιαστής του οίκου μόδας Nino Cerruti. Γνώρισε τον σχεδιαστή Νίνο Τσερούτι, ο οποίος του εμπιστεύτηκε τον επανασχεδιασμό της γραμμής Hitman, ενώ το 1974 παρουσίασε τη δική του πρώτη συλλογή, με την επωνυμία Armani by Sicons. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα ώστε να χτίσει τη δική του αυτοκρατορία, η αξία της οποίας σήμερα εκτιμάται στα 13 δισ. δολάρια.

