Την περασμένη εβδομάδα στην Αυστραλία, οι αρχές υποσχέθηκαν ότι η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Optus θα αντιμετωπίσει «σοβαρές συνέπειες», αφού εκατοντάδες άνθρωποι σε πάνω από τη μισή χώρα δεν μπόρεσαν να καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης για σχεδόν 14 ώρες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Optus, μιας εκ των δύο μεγαλύτερων παρόχων στη χώρα, ζήτησε συγγνώμη από τις οικογένειες των ανθρώπων που έχασαν τη ζωή τους, συμπεριλαμβανομένου ενός βρέφους 8 εβδομάδων και ενός 74χρονου άνδρα από τη Δυτική Αυστραλία, καθώς και από το ευρύ κοινό για τη «πλήρως απαράδεκτη» αυτή αποτυχία.
Η εταιρεία δέχεται δριμεία κριτική για τον καθυστερημένο χειρισμό του περιστατικού, το οποίο είναι το δεύτερο μεγάλο μπλακ άουτ της τα τελευταία δύο χρόνια.
Πάνω από 600 κλήσεις προς τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης απέτυχαν την περασμένη Πέμπτη (18 Σεπτεμβρίου), κυρίως από τη Νότια Αυστραλία, τη Δυτική Αυστραλία και τη Βόρεια Επικράτεια. Τουλάχιστον δύο κλήσεις από τη νοτιοδυτική Νέα Νότια Ουαλία επίσης δεν συνδέθηκαν.
Ωστόσο, η Optus περίμενε 40 ώρες για να ενημερώσει το κοινό για το περιστατικό και δεν ειδοποίησε τις ρυθμιστικές αρχές μέχρι να αποκατασταθεί το πρόβλημα — κάτι που παραβιάζει τις τυπικές διαδικασίες, σύμφωνα με την Αρχή Επικοινωνιών και Μέσων της Αυστραλίας (Acma).
Σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή (19 Σεπτεμβρίου), ο CEO της Optus, Stephen Rue, απέδωσε τη διακοπή σε τεχνική βλάβη που εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια αναβάθμισης του δικτύου. Επιβεβαίωσε ότι η προγραμματισμένη αναβάθμιση ξεκίνησε στις 12:30 τα ξημερώματα της Πέμπτης αλλά σταμάτησε στις 1:50 το μεσημέρι όταν η αστυνομία της Νότιας Αυστραλίας ενημέρωσε την εταιρεία για το πρόβλημα.
Πολλοί πελάτες προσπάθησαν να ενημερώσουν την εταιρεία ότι το δίκτυο δεν λειτουργούσε, αλλά οι αναφορές δεν κλιμακώθηκαν και δεν αντιμετωπίστηκαν όπως θα έπρεπε, παραδέχθηκε.
Ο κ. Rue δήλωσε την Κυριακή:
«Θα ήθελα να επαναλάβω πόσο λυπάμαι για την τραγική απώλεια τεσσάρων ανθρώπων που δεν κατάφεραν να καλέσουν τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης όταν τις χρειάζονταν περισσότερο.
Αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω είναι ότι θα ληφθούν μέτρα για να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο στο μέλλον.»
Η Αρχή Επικοινωνιών της Αυστραλίας έχει ξεκινήσει νέα έρευνα. Σε προηγούμενο περιστατικό το 2023, είχε διαπιστώσει ότι η Optus δεν παρείχε πρόσβαση στις κλήσεις έκτακτης ανάγκης για 2.145 άτομα και δεν επικοινώνησε με 369 από αυτούς αργότερα. Για την αποτυχία αυτή της επιβλήθηκε πρόστιμο άνω των 12 εκατομμυρίων δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 6 εκατομμύρια λίρες).
Ο Stephen Rue ανέλαβε τη θέση του CEO το 2024, διαδεχόμενος την Kelly Bayer Rosmarin, η οποία παραιτήθηκε μετά το σκάνδαλο του 2023.
Η υπουργός Επικοινωνιών Anika Wells δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι πάροχοι δεν έχουν καμία δικαιολογία για αποτυχίες στις κλήσεις στο τριπλό μηδέν (000) και ότι είχε προσωπική επικοινωνία με τον κ. Rue, τον οποίο είχε καλέσει και ο πρωθυπουργός.
Ειδήσεις Σήμερα
- Αδελφοκτονία στη Θεσσαλονίκη: Τη σκότωσε γιατί του έκανε παρατήρηση για την καθαριότητα [Βίντεο]
- Βασιλιάς Κάρολος: Έτοιμος να επέμβει λόγω του νέου σκανδάλου Έπσταϊν – Ο Πρίγκιπας Άντριου αντιμέτωπος με συντριπτικό πλήγμα
- Ο Τσάρλι Σιν σοκάρει με την αποκάλυψη για τις ουσίες – «Δεν είχαν ξαναδεί κάποιον να προμηθεύεται τόσο μεγάλη ποσότητα»
- Χαμάς: Επιστολή στον Τραμπ – Ζητά συμφωνία για 60ήμερη κατάπαυση πυρός με αντάλλαγμα την απελευθέρωση των μισών ομήρων
- Έκθεση-σοκ ΟΗΕ: Ιατρικό προσωπικό στη Ρωσία συμμετείχε σε βασανιστήρια

