Τουλάχιστον 91 οι νεκροί από τον εκτροχιασμό τραίνου στην Ινδία [εικόνες & βίντεο]

20/11/16 • 10:17 | UPD 20/11/16 • 10:20

Τουλάχιστον 91 είναι οι νεκροί και 105 οι τραυματίες από τον εκτροχιασμό αμαξοστοιχίας σήμερα στη βόρεια Ινδία, ανακοίνωσε η αστυνομία, κάνοντας λόγο για προσωρινό απολογισμό.

«Ο απολογισμός των θυμάτων αυξήθηκε δυστυχώς και πλέον ανέρχεται σε 91 νεκρούς», δήλωσε εκπρόσωπος της αστυνομίας του κρατιδίου Ούταρ Πραντές όπου σημειώθηκε το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Σε εξέλιξη είναι οι επιχειρήσεις διάσωσης για τον εντοπισμό επιζώντων, παγιδευμένων ακόμη μέσα στα κατεστραμμένα βαγόνια της υπερταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτνα – Ιντόρε.

Η υπερταχεία με 14 βαγόνια ταξίδευε μεταξύ της βορειοανατολικής πόλης Πάτνα και της πόλης Ιντόρε στην κεντρική Ινδία, όταν εκτροχιάστηκε στην περιοχή Πουχραγιάν, 65 χλμ. νότια της Καμπούρ, σύμφωνα με αξιωματούχους των σιδηροδρόμων. Το δυστύχημα σημειώθηκε νωρίς σήμερα το πρωί, όταν οι περισσότεροι από τους 500 επιβάτες κοιμόντουσαν, σύμφωνα με μαρτυρίες διασωθέντων.

Όλα τα νοσοκομεία της περιοχής έχουν τεθεί σε κόκκινο συναγερμό. Τριάντα ασθενοφόρα μεταφέρουν τραυματίες και όπου είναι δυνατόν δίνουν τις πρώτες βοήθειες.

Τα τηλεοπτικά δίκτυα έδειξαν εικόνες μιας αμαξοστοιχίας που έχει γύρει από τη μια της πλευρά με ορισμένα βαγόνια να είναι τσαλακωμένα σαν χαρτί.

Δεν έχει διευκρινιστεί μέχρι στιγμής τί προκάλεσε τον εκτροχιασμό.

A police officer instructs people and rescuers at the site where a train derailed in Kanpur, in India's northern state of Uttar Pradesh, in this still image taken from video November 20, 2016. ANI/via REUTERS TV

Σύμφωνα με μαρτυρίες επιβατών, ακούστηκε ένας πολύ δυνατός θόρυβος πριν αυτοί βρεθούν στα τοιχώματα των βαγονιών. Ο Κρίσνα Κεσάβ που επέβαινε στο τρένο δήλωσε στο BBC: «Ξύπνησα από ένα ξαφνικό τράνταγμα γύρω στις 3 το πρωί. Αρκετά βαγόνια είχαν εκτροχιαστεί. Είδα πολλά πτώματα και τραυματίες».

Τα περισσότερα από τα θύματα βρίσκονταν σε δύο βαγόνια κοντά στη μηχανή του τρένου, τα οποία ανατράπηκαν και υπέστησαν πολύ μεγάλες ζημιές.

Οι διασώστες χρησιμοποιούν βαριά μηχανήματα για να κόψουν τα βαγόνια και να απεγκλωβίσουν επιζώντες. «Πολλοί επιβάτες είναι παγιδευμένοι», δήλωσε αξιωματούχος των σιδηροδρόμων στο Νέο Δελχί.

Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι έγραψε στο Twitter: «Συντετριμμένος για την απώλεια ζωών που οφείλεται στον εκτροχιασμό της υπερταχείας που εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτνα – Ιντόρε. Οι σκέψεις μου είναι στις οικογένειες των θυμάτων. Οι προσευχές στους τραυματίες σε αυτό το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα».
Ο Μόντι δήλωσε ότι μίλησε με τον υπουργό Σιδηροδρόμων Σουρές Πραμπχού, ο οποίος «παρακολουθεί στενά την κατάσταση». Στο Twitter, ο υπουργός έγραψε ότι: «θα ληφθούν τα αυστηρότερα δυνατόν μέτρα σε βάρος αυτών που ευθύνονται για το δυστύχημα». Πρόσθεσε ότι θα αρχίσει αμέσως η διενέργεια έρευνας και θα δοθεί αποζημίωση στους «άτυχους επιβάτες που τραυματίστηκαν και στις οικογένειες των νεκρών». Η κυβέρνηση θα δώσει 350.000 ρουπίες (5.133,43 δολάρια) στις οικογένειες των νεκρών, 50.000 ρουπίες στους βαριά τραυματίες και 25.000 ρουπίες σε αυτούς που φέρουν απλά τραύματα, διευκρίνισε.

A view of a derailed train in Kanpur, in India's northern state of Uttar Pradesh, in this still image taken from video November 20, 2016. ANI/via REUTERS TV

Η πόλη Καμπούρ, περίπου 50 χλμ. νοτιοδυτικά της Λάκναου, της πρωτεύουσας του κρατιδίου, αποτελεί μεγάλο σιδηροδρομικό κόμβο καθώς από εκεί περνούν εκατοντάδες τρένα καθημερινά.

Περίπου 23 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται καθημερινά χρησιμοποιώντας το τεράστιο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, το τέταρτο σε μέγεθος παγκοσμίως. Αν και παρουσιάζει μεγάλα κενά ασφαλείας, το δίκτυο αυτό παραμένει το κύριο μέσο μεταφοράς που επιτρέπει την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων στη μεγάλη χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας, παρά τον ανταγωνισμό των αεροπορικών εταιρών.

Τα σιδηροδρομικά δυστυχήματα είναι σύνηθες φαινόμενο στην Ινδία καθώς μεγάλο μέρος του εξοπλισμού των σιδηροδρόμων να είναι απαρχαιωμένο. Σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Ούταρ Πραντές τον Μάρτιο του 2015 στοίχισε τη ζωή 39 ανθρώπων και τον τραυματισμό 150. Το σοβαρότερο δυστύχημα σημειώθηκε το 1981, όταν αμαξοστοιχία έπεσε σε ποτάμι προκαλώντας τον θάνατο 800 ανθρώπων.