Δεν έγινε ποτέ η συντήρηση

Στα χαρακώματα Ιταλία-Κομισιόν για την φονική γέφυρα στη Γένοβα

16/08/18 • 18:36 | UPD 16/08/18 • 18:38

Newsroom eleftherostypos.gr

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαίωσε σήμερα πως είχε ενθαρρύνει την Ιταλία να επενδύσει στις υποδομές της, μετά τις επικρίσεις που διατύπωσε η ιταλική κυβέρνηση μετά την πολύνεκρη κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαβεβαίωσε σήμερα πως είχε ενθαρρύνει την Ιταλία να επενδύσει στις υποδομές της, μετά τις επικρίσεις που διατύπωσε η ιταλική κυβέρνηση μετά την πολύνεκρη κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα.

«Πιστεύουμε πως ήρθε ο καιρός να αποσαφηνισθούν ορισμένα πράγματα», δήλωσε σήμερα ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Κρίστιαν Σπαρ στη διάρκεια της καθημερινής ενημέρωσης των δημοσιογράφων από τον θεσμό. «Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο», πρόσθεσε.

«Προς υπόμνησιν, βάσει των δημοσιονομικών κανόνων (της ΕΕ), τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να θέτουν συγκεκριμένες πολιτικές προτεραιότητες, για παράδειγμα την ανάπτυξη και τη συντήρηση υποδομών», εξήγησε ο εκπρόσωπος.

Η ΕΕ «ενθάρρυνε» τις επενδύσεις στην Ιταλία, υπενθύμισε επικαλούμενος μια σύσταση που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την άνοιξη από τα 28 κράτη μέλη.

Υπογράμμισε επίσης την οικονομική δέσμευση της ΕΕ: για την περίοδο 2014-2020, προβλέπεται πως η Ιταλία θα λάβει περίπου 2,5 δισεκ. ευρώ για επενδύσεις ιδιαίτερα στο οδικό της δίκτυο και στους σιδηροδρόμους.

Επίσης τον Απρίλιο 2018 η Επιτροπή έδωσε το πράσινο φως για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισ. ευρώ, περιλαμβανομένης της περιφέρειας της Γένοβας, επισημάνθηκε επίσης από την Επιτροπή.

Ο ιταλός υπουργός Εσωτερικών Ματέο Σαλβίνι, γνωστός για τις αντιευρωπαϊκές θέσεις του, διατύπωσε πολλές «σπόντες» εναντίον της ΕΕ μετά το δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε 39 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό 16, σύμφωνα με έναν σημερινό απολογισμό.

«Αν υπάρχουν εξωτερικές δεσμεύσεις που μας εμποδίζουν να δαπανάμε τα χρήματα που οφείλουμε να διαθέτουμε για την ασφάλεια των σχολείων και των αυτοκινητοδρόμων, θα πρέπει να θέσουμε την ερώτηση αν θα συνεχίσουμε να σεβόμαστε αυτές τις δεσμεύσεις», είχε δηλώσει ήδη από την Τρίτη.

Την επομένη, ο Σαλβίνι ζητούσε να «εξαιρεθούν» τα κεφάλαια που δαπανώνται για την ασφάλεια από το ευρωπαϊκό σύμφωνο σταθερότητας και ανάπτυξης. «Οι επενδύσεις που σώζουν ζωές, θέσεις εργασίας και το δικαίωμα στην υγεία δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο άκαμπτων υπολογισμών και κανόνων που επιβάλλονται από την Ευρώπη», είχε δηλώσει.

Ο Λουίτζι ντι Μάιο, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και επικεφαλής του λαϊκιστικού Κινήματος Πέντε Αστέρων, δήλωσε προς την ίδια κατεύθυνση πως «η Ευρώπη μπορεί να λέει ό,τι θέλει, όμως εμείς δεν ζητούμε, απαιτούμε σ’ αυτό το σημείο».

«Υπάρχει και ευελιξία στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και η Ιταλία ήταν ανάμεσα σ’ αυτούς που ωφελήθηκαν περισσότερο απ’ αυτό», απάντησε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο Σπαρ.

Ο αυτοκινητόδρομος Α10, στον οποίο βρίσκεται η οδογέφυρα της Γένοβας, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ενός προγράμματος ανάπτυξης των υποδομών μεταφοράς που οφείλει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας του 2008 για την ασφάλεια των δρόμων, διευκρίνισε ο Σπαρ.

Και οι εθνικές αρχές είναι αυτές που οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κανόνες γίνονται σεβαστοί, υπογράμμισε.

«Χρειαζόταν έκτακτη συντήρηση, η οποία δεν έγινε ποτέ»

Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.

«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι.

«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.

Ο ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Διαβάστε επίσης: Κόντρα στην Ιταλία για την εκμετάλλευση αυτοκινητοδρόμων – 38 οι νεκροί στη Γένοβα