Σάλος με την σεξιστική διαφήμιση για εσώρουχα χωρίς πρόσωπο

06/06/18 • 16:22 | UPD 06/06/18 • 16:33

Αφίσα εταιρείας με εσώρουχα απαγορεύτηκε από τις Αρχές της Βρετανίας, χαρακτηριζόμενη ως σεξιστική διαφήμιση, αφού η απουσία προσώπου θεωρήθηκε ότι ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αντιμετωπίζουν ως σεξουαλικό αντικείμενο το γυναικείο σώμα.

Η αφίσα με την επίμαχη εικόνα, που έδειχνε ένα… ακέφαλο μοντέλο να ποζάρει υπαινικτικά με σέξι εσώρουχα, είχε τοποθετηθεί έξω από την μπουτίκ Silks στη Γλασκώβη τον περασμένο Δεκέμβρη, και έφερε το σλόγκαν «Tease the Season».

Η αφίσα ερμηνεύθηκε ως έκφραση σεξισμού από πολλούς καταναλωτές, που έσπευσαν να διαμαρτυρηθούν στην ίδια την εταιρεία αλλά και στην Αρχή Προτύπων Διαφήμισης (ASA) του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς η απουσία προσώπου υπονοούσε σύμφωνα με τους διαμαρτυρόμενους ότι το σημαντικότερο σε μια γυναίκα είναι το κορμί της.

Παρότι τα πόστερ με την εικόνα έχουν κατέβει αφού έχει ολοκληρωθεί η σεζόν, η ASA αποφάνθηκε ότι η εν λόγω διαφήμιση πρέπει να απαγορευτεί, αφού ενθαρρύνει τους καταναλωτές να αντιμετωπίζουν ως «σεξουαλικό αντικείμενο» το γυναικείο σώμα.

«Θεωρήσαμε ότι, εστιάζοντας αποκλειστικά στο σώμα χωρίς να εμφανίζεται στο κεφάλι, σε συνδυασμό με την σεξουαλικά υπαινικτική πόζα και το σλόγκαν, η εικόνα καλούσε τους πολίτες να δουν το μοντέλο ως σεξουαλικό αντικείμενο. Επομένως, πιστεύουμε ότι δικαίως η διαφήμιση προκάλεσε αντιδράσεις από το καταναλωτικό κοινό», αναφέρει η ASA στην αιτιολόγησή της.