Συγγνώμη από τη Dove για τη διαφήμιση που μεταμορφώνει μια μαύρη γυναίκα σε… λευκή

10/10/17 • 20:54 | UPD 10/10/17 • 20:54

Σάλο προκάλεσε διαφήμιση της Dove που απεικονίζει μια μαύρη γυναίκα να αλλάζει μπλούζα και να… μεταμορφώνεται σε μια λευκή γυναίκα, αφού χρησιμοποίησε το αφρόλουτρο της εταιρείας.

Οι επικριτές έσπευσαν να επισημάνουν πως το περιεχόμενο είναι εντελώς ρατσιστικό, με την Dove να απολογείται για τη διαφήμιση και να την αποσύρει από τις σελίδες της στο Facebook και το Twitter.

«Ως μέρος της εκστρατείας της Dove, αναρτήθηκε στις σελίδες μας στα σόσιαλ μίντια ένα μίνι-βίντεο τριών δευτερολέπτων. Δεν εκπροσωπεί τη διαφορετικότητα της ομορφιάς, κάτι για το οποίο η Dove είναι παθιασμένη και αποτελεί τον κορμό των πεποιθήσεών μας, και αυτό είναι κάτι το οποίο δεν έπρεπε να συμβεί», δικαιολογήθηκε η εταιρεία.

Το απολογητικό ύφος δεν έπεισε πολλούς, με τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να εκφράζουν τον θυμό τους για την αντιμετώπισή της. Ενας χρήστης έγραψε σε μια ανάρτηση στο Twitter που συγκέντρωσε περισσότερους από 13.000 υποστηρικτές: «Πέραν όλων των άλλων. Σας φάνηκε σωστό αυτό; Εννοώ, κάθισε κάτω όλη η ομάδα και κατέληξε σε αυτή την ανοησία; Μα, πώς;».

Αλλοι επισήμαναν πως το μήνυμα που περνάει είναι πως η μαύρη γυναίκα είναι βρώμικη και μόλις χρησιμοποιήσει το σαπούνι Dove γίνεται καθαρή και λευκή. Μερικοί μάλιστα κάλεσαν σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρείας που αποτελεί θυγατρική του αγγλο-ολλανδικού ομίλου Unilever. Υπήρξαν όμως και κάποιοι που έδειξαν να αντιλαμβάνονται την επικοινωνιακή πρόθεση της εταιρείας, ότι το προϊόν μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ίδιο αποτελεσματικά από όλους τους τύπους δέρματος.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Dove βρίσκεται στο επίκεντρο έντονης κριτικής, αφού στο παρελθόν έχει υποπέσει σε αντίστοιχο σφάλμα ολκής.

Το 2011, σε διαφήμιση για το προϊόν Visible Care, πρωταγωνίστησαν τρεις γυναίκες, μια μαύρη, μια Λατίνα και μια λευκή, οι οποίες στέκονταν μπροστά από πινακίδες που υποδείκνυαν το «πριν» και το «μετά», με στόχο την προώθηση του αφρόλουτρου. «Μία ρατσιστική διαφήμιση σε καθιστά ύποπτη, δύο ρατσιστικές διαφημίσεις σε καθιστούν ένοχη», έγραψε χρήστης στο twitter.

Επιπλέον, τον Μάιο, η Dove στη Βρετανία είχε κυκλοφορήσει μια περιορισμένη συλλογή μπουκαλιών με αφρόλουτρο με διαφορετικούς τύπους και σχήματα σωμάτων. Ετσι, πολλοί ήταν αυτοί που υποστήριξαν πως το μήνυμα ήταν ότι οι γυναίκες καθορίζονται από τον τύπο του σώματος.

ΑΘΗΝΑ ΣΟΥΤΖΟΥ
asoutzou@e-typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου