Ο έρωτας και το… Tinder: Οι ερωτικές σχέσεις στα χρόνια του διαδικτύου

08/12/18 • 00:30 | UPD 08/12/18 • 17:35

Στον κόσμο του Tinder, η προβολή πλούτου γίνεται στα πλαίσια μιας στρατηγικής για την καταγραφή της κατάστασης και των πόρων, ουσιαστικά πρόκειται καθαρά για κλήση ζευγαρώματος, με σκοπό και την υλική αποκατάσταση.

Οι διαπροσωπικές σχέσεις έχουν αλλάξει άρδην μετά την άνθιση του διαδικτύου. Ιδιαιτέρως όσον αφορά τις ερωτικές, με την εμφάνιση εκατοντάδων εφαρμογών που υπόσχονται να βρουν στον επίδοξο «αγοραστή» αυτό που αποζητά στο online«νυφοπάζαρο».

Γράφει η Ευανθία Καρρά 

Μία από τις δημοφιλέστερες εφαρμογές είναι το Tinder. Ουσιαστικά προσφέρει στο χρήση τη δυνατότητα να έρθει σε επαφή με ανθρώπους που βρίσκονται σε κοντινή χιλιομετρική απόσταση από τον ίδιο.

Υποθετικά, έχεις κατεβάσει την εφαρμογή στο κινητό σου τηλέφωνο και αποφασίζεις να την χρησιμοποιήσεις ενώ βρίσκεσαι σε μία ξένη χώρα προκειμένου να έρθεις σε επαφή με ντόπιους. Ας πούμε ότι κάνεις τον γύρο της Νότιας Αμερικής και βρίσκεσαι στη Βραζιλία για λίγες ημέρες. Ελπίζεις πως θα γνωρίσεις ντόπιους μέσω της εφαρμογής. Αν την ανοίξεις όμως, θα διαπιστώσεις πως κάτι τέτοιο είναι δύσκολο αφού σπανίως θα αποφασίσεις και εσύ να σύρεις την εικόνα δεξιά, αλλά το ίδιο και όσοι βρίσκονται κοντά σου.

Και αυτό γιατί έχει αποδειχτεί πως οι πολιτισμικές διαφορές είναι εμφανείς και στις εφαρμογές γνωριμιών. Για παράδειγμα, έχει παρατηρηθεί πως οι Βραζιλιάνες επιλέγουν φωτογραφίες στα προφίλ τους στις οποίες κρατούν ακριβές τσάντες ή κάθονται σε πολυτελή αυτοκίνητα.

Πρόκειται για ένα γενικό χαρακτηριστικό στον… μαγικό κόσμο του online dating καθώς έχει παρατηρηθεί ότι η πολυτέλεια χρησιμοποιείται κατά κόρον προκειμένου να ανεβάσει το στάτους του χρήστη στα μάτια των επίδοξων ταιριών του.

Στον κόσμο του Tinder, η προβολή πλούτου γίνεται στα πλαίσια μιας στρατηγικής για την καταγραφή της κατάστασης και των πόρων, ουσιαστικά πρόκειται καθαρά για κλήση ζευγαρώματος, με σκοπό και την υλική αποκατάσταση.

Η προβολή πλούτου στις φωτογραφίες έχει παρατηρηθεί πολύ στις χώρες της Βόρειας Αμερικής, με άνδρες να ποζάρουν σε παραδεισένιους προορισμούς, μέσα σε πολυτελή αυτοκίνητα, φορώντας επώνυμα ρούχα και άλλα. Μάλιστα οι άνδρες στη Βόρεια Αμερική έχουν τα πρωτεία σε αυτή τη στρατηγική. Στον αντίποδα, τα γυναικεία προφίλ επικεντρώνονται περισσότερο στο να δείξουν τον χαρακτήρα του κατόχου ενώ στη Βραζιλία σκοπός είναι το υψηλό κοινωνικό στάτους.

Στη Νότια Αμερική τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν οι άνδρες και οι γυναίκες ταίρι είναι κατά κύριο λόγο οικονομικά. Ειδικότερα, την προσοχή τους τραβούν άνθρωποι που έχουν αναρτήσει φωτογραφίες στις οποίες είναι εμφανή επώνυμα brands και πολυτελή αυτοκίνητα.

Πολυτέλεια = Πλούτος = Κοινωνικό Στάτους

Γιατί οι γυναίκες στη Βραζιλία δείχνουν πως είναι πιο πλούσιες από τις Αμερικάνες και τις Καναδέζες; Πρόκειται για ένα πραγματικό γεγονός; Η απάντηση είναι όχι.

Τότε γιατί στο Tinder της Βραζιλίας βλέπει κανείς παντού τον πλούτο;

Για να καταλάβει κανείς τη διαφορά πρέπει να δει τα προτερήματα που έχει ένας άνθρωπος με οικονομική επιφάνεια.

Όποιος έχει πολυτελή αντικείμενα, έχει και κάποια πηγή εισοδήματος. Αυτό αποδεικνύει πως από τη στιγμή που πρόκειται για το βασικό κριτήριο επιλογής συντρόφου, δεν υπάρχουν χρήματα.

Ο πλούτος αποδεικνύει πως υπάρχει ποιότητα ζωής, άρα επιτυχία. Ως εκ τούτου, η προβολή της καταναλωτικής αξίας τους είναι για να επιδείξουν τα επιτεύγματά τους.

Επίσης, η επίδειξη πλούτου δείχνει πως ο κάτοχος είναι μέλος της κοινωνικής τάξης που μπορεί να ξοδέψει χρήματα για να αποκτήσει όσα θέλει.

Κατά συνέπεια, στη Βραζιλία, τόσο οι άνδρες όσο και οι γυναίκες επιλέγουν ταίρια με βάση τα στοιχεία στις φωτογραφίες που υποδηλώνουν ότι έχουν χρήματα.

Οικονομία και πολιτισμός

Μία βασική διαφορά ανάμεσα στον Καναδά και την Βραζιλία είναι οι κοινωνικές ανισότητες. Στη Βραζιλία είναι τεράστιες, με ανθρώπους να χωρίζονται σε πολύ πλούσιους και πολύ φτωχούς.

Ο πληθυσμός της Βραζιλίας είναι 200 εκατομμύρια, του Καναδά 37. Το κατά κεφαλήν εισόδημα στη Βραζιλία είναι 10,889 δολάρια και του Καναδά 51,316 ενώ το ποσοστό αναλφαβητισμού 7% και 1% αντίστοιχα.

Οι εν λόγω στατιστικές βοηθούν στο να γίνει κατανοητό γιατί υπάρχει ανάγκη των ανθρώπων στο να χρησιμοποιούν φωτογραφίες που υποδεικνύουν κατανάλωση.

Γυναίκες και άνδρες στη Βραζιλία δείχνουν εικόνες κατανάλωσης για να φανερώσουν την επιθυμία που έχουν γι αυτήν. Οι άνδρες θέλουν να αποδείξουν ότι έχουν πρόσβαση σε χρήματα και οι γυναίκες πως ανήκουν σε ανώτερη κοινωνική τάξη.

Στον Καναδά, οι κοινωνικές ανισότητες είναι μικρότερες οπότε η ανάγκη για επίδειξη πλούτου μειώνεται κατακόρυφα.

Σαφώς υπάρχουν και άλλες διαφορές, αλλά η επίδειξη ακριβών αγαθών, αυτοκινήτων κ.α. σηματοδοτεί εξαρχής το τι ακριβώς ψάχνει ένας άνθρωπος από το ταίρι του. Και δεν είναι άλλο από τα χρήματα, γεγονός που προέρχεται από την οικονομική ανασφάλεια.

Τα cookies επιτρέπουν μια σειρά από λειτουργίες που ενισχύουν την εμπειρία σας στο eleftherostypos.gr. Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο συμφωνείτε με την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies. Μάθετε περισσότερα εδώ.

Οι ρυθμίσεις των cookies σε αυτή την ιστοσελίδα έχουν οριστεί σε "αποδοχή cookies" για να σας δώσουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε αυτή την ιστοσελίδα χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις των cookies σας ή κάνετε κλικ στο κουμπί "Κλείσιμο" παρακάτω τότε συναινείτε σε αυτό.

Κλείσιμο