NOUVELLE VAGUE **1/2
(ΓΑΛΛΙΑ-ΗΠΑ, 2025)
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΡΙΤΣΑΡΝΤ ΛΙΝΚΛΕΪΤΕΡ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΓΚΙΓΙΟΜ ΜΑΡΜΠΕΚ, ZΟΪ ΝΤΟΪΤΣ
Ο χαρισματικός Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ αποτίει φόρο τιμής στον Γκοντάρ και το ντεμπούτο του στη μεγάλη οθόνη, το θρυλικό «Με κομμένη την ανάσα» αναπαριστώντας την εποχή και τα γυρίσματα της ταινίας. Το κάνει πολύ αποτελεσματικά φυσικά καθώς δεν είναι χθεσινός, ενώ έχει βρει και τα πρόσωπα που μοιάζουν φυσιογνωμικά και έχουν υιοθετήσει την κινησιολογία και τις εκφράσεις των πρωταγωνιστών αυτής της ιστορίας. Ομως πέρα από κάποιες καλές χιουμοριστικές στιγμές στο δεύτερο μέρος, η «Nouvelle Vague» του Αμερικανού δημιουργού είναι στείρα και άτολμη και μάλλον δεν έχει να προσφέρει κάτι που δεν γνωρίζαμε γύρω από τη συγκεκριμένη ταινία και τα πρόσωπα που έπαιξαν ρόλο στη διαμόρφωσή της. Ο Λινκλέιτερ θα μπορούσε, για το 2025, να μείνει στο εξαιρετικό «Blue Moon» με τον Ιθαν Χοκ, που θα δούμε προσεχώς και γυρίστηκε μια ανάσα μετά το «Nouvelle Vague».
ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΟΥ ΑΜΡΟΥΜ **
(AMRUM)
ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2025
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΦΑΤΙΧ ΑΚΙΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΓΙΑΣΠΕΡ ΜΠΙΛΕΡΜΠΕΚ, ΜΑΤΙΑΣ ΣΒΑΪΓΚΧΕΦΕΡ
Ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος τελειώνει, ο Χίτλερ αυτοκτονεί και στο νησί του Αμρουμ, στη Βόρεια Γερμανία, επικρατεί μια σύγχυση για το τι μέλει γενέσθαι. Ενα αγόρι όμως αναζητά λίγο ψωμί, μέλι και βούτυρο που του ζήτησε η καταθλιπτική μητέρα του.
Ο Φατίχ Ακίν, δυστυχώς, έχει χάσει τη σπιρτάδα, το θάρρος και τη ζωντάνια του εδώ και κάποια χρόνια, με αποτέλεσμα να υπογράφει «χλιαρές» ταινίες που γρήγορα διαγράφονται από τη μνήμη. Το ίδιο συμβαίνει κι εδώ, καθώς στην προσπάθειά του να αφηγηθεί μια ιστορία ενηλικίωσης με φόντο το φινάλε του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δεν μπορεί να κάνει κάτι άλλο από το να έχει τον ρόλο του μεσολαβητή. Μένουν μόνο τα όμορφα τοπία δίπλα στη θάλασσα με την καθαρή φωτογραφία ως καρτ ποστάλ μιας προσπάθειας που πέρασε και δεν ακούμπησε.
ΣΚΟΤΩΣΤΕ ΤΟΝ ΤZΟΚΕΪ **
(KILL THE JOCKEY)
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ, 2024
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΛΟΥΙΣ ΟΡΤΕΓΚΑ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΝΑΟΥΕΛ ΠΕΡΕ ΜΠΙΣΚΑΓΙΑΡ, ΟΥΡΣΟΥΛΑ ΚΟΡΒΕΡΟ
Ο Ρέμο είναι ένας τζόκεϊ ιπποδρομιών που εξαιτίας των καταχρήσεών του κινδυνεύει να ρίξει την επένδυση του αφεντικού του στα βράχια. Μετά από ένα ατύχημα, όμως, αποφασίζει να σβήσει τα ίχνη του, τη στιγμή που η σύντροφός του γεννάει το παιδί τους και βρίσκει την αγάπη σε μια άλλη γυναικεία αγκαλιά.
Είναι από αυτές τις περιπτώσεις που ο σκηνοθέτης επιμένει στο προσωπικό του, ιδιαίτερο στιλ, χωρίς να λογαριάζει αν αυτό που υπογράφει αφορά ή αγγίζει κάποιον με οποιονδήποτε τρόπο. Θα μπορούσαμε να το υπερασπιστούμε όλο αυτό φυσικά αν διακρίναμε κάτι στέρεο, σαφές και με συνέχεια και συνέπεια πίσω από τη βιτρίνα εντυπωσιασμού που επιλέγει ο Ορτέγκα. Ομως φτάνεις στους τίτλους τέλους και διαπιστώνεις ότι το μόνο που μένει είναι κάποιες καλές εικόνες αισθητικά και τίποτα άλλο.
ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ
Η επέτειος. Του Γιαν Κομάσα με τους Κάιλ Τσάντλερ, Νταϊάν Λέιν
Μια δεμένη οικογένεια βρίσκεται παγιδευμένη στην αναταραχή ενός αμφιλεγόμενου ανερχόμενου κινήματος γνωστού ως «Η Αλλαγή». Η Eλεν και ο Πολ βλέπουν τις ζωές τους να καταρρέουν όταν η πρώην μαθήτρια της Eλεν, Λιζ, επανεμφανίζεται και αρχίζει να βγαίνει με τον γιο τους.
Καθώς η Λιζ γίνεται μέλος της οικογένειας Τέιλορ, οι εντάσεις αυξάνονται και η αφοσίωση δοκιμάζεται. Ο ρόλος της Λιζ στην «Αλλαγή» φέρνει στην επιφάνεια υποβόσκουσες συγκρούσεις, ξετυλίγοντας τον ιστό της οικογένειας, ακριβώς τη στιγμή που το ίδιο το έθνος βρίσκεται σε μια περίοδο ανησυχητικής και δύσκολης αβεβαιότητας.
Επιχείρηση Καμπούλ. Του Μαρτέν Μπουρμπουλόν με τους Ροσντί Ζεμ, Λίνα Χούντρι
Καθώς οι αμερικανικές δυνάμεις ετοιμάζονται να αποσυρθούν από το Αφγανιστάν, οι Ταλιμπάν εισβάλλουν στην πρωτεύουσα και καταλαμβάνουν την εξουσία, βυθίζοντας την πόλη στο χάος. Χιλιάδες Αφγανοί συρρέουν στο τελευταίο ασφαλές καταφύγιο: τη γαλλική πρεσβεία, όπου ο διοικητής Μοχάμεντ Μπίντα και η ελίτ ομάδα του εξασφαλίζουν την ασφάλεια.
Παγιδευμένος μέσα μαζί με εκατοντάδες πολίτες, ο Μπιντά, με τη βοήθεια της Εύας, μιας νεαρής Γαλλο-αφγανής, πρέπει να διαπραγματευτεί με τους Ταλιμπάν για να οργανώσει ένα κονβόι σε μια τελευταία προσπάθεια διαφυγής. Ετσι ξεκινά ένας αγώνας ενάντια στον χρόνο για να φτάσουν στο αεροδρόμιο και να ξεφύγουν από την κόλαση της Καμπούλ πριν να είναι πολύ αργά.
Μετανιώνοντας για σένα. Του Τζος Μπουν με τους Μακένα Γκρέις, Ντέιβ Φράνκο
H Mόργκαν και η κόρη της Κλάρα καλούνται να εξερευνήσουν ό,τι απέμεινε μετά από ένα καταστροφικό ατύχημα που αποκαλύπτει μια συγκλονιστική προδοσία και τις αναγκάζει να αντιμετωπίσουν βαθιά κρυμμένα οικογενειακά μυστικά, να επαναπροσδιορίσουν την αγάπη και να ανακαλύψουν εκ νέου η μία την άλλη.
Ταινία βασισμένη στο ομότιτλο best-seller της Κολίν Χούβερ.
Ο φίλος μου ο Τάφιτι. Κινούμενα σχέδια των Νίνα Βελς και Τίμο Μπεργκ
Ο ατίθασος Ταφίτι, μια νεαρή σουρικάτα, δεν ακολουθεί τους αυστηρούς κανόνες του παππού του και φέρνει στο σπίτι ένα αγριογούρουνο που ονομάζεται Μπριστλς. Εκεί, ο Μπριστλς προκαλεί ακούσια ένα ατύχημα με ένα δηλητηριώδες φίδι, το οποίο δαγκώνει τον παππού. Σύμφωνα με έναν παλιό μύθο, μόνο ένα μπλε λουλούδι θα μπορούσε να γιατρέψει όλες τις πληγές και να τον σώσει. Αποφασισμένος να σώσει τον παππού, ο Ταφίτι με τον Μπριστλς ξεκινούν για μια απίθανη περιπέτεια προκειμένου να αναζητήσουν το λουλούδι.
Με λένε Στέλιο (1972). Του Γιόχαν Μπέργκενστραλε με τους Κωνσταντίνο Παπαγεωργίου, Μαρία Αντύπα, Δέσποινα Τομαζάνη
Ταινία του 1972, βασισμένη στο μυθιστόρημα «Μετανάστες» του Θοδωρή Καλλιφατίδη, που περιγράφει προσωπικές εμπειρίες από τη ζωή Ελλήνων μεταναστών στη Σουηδία.
Το σενάριο και η προσέγγιση έχουν στοιχεία ντοκιμαντερίστικης αμεσότητας, με σκοπό να αναδείξουν την αλήθεια της μετανάστευσης και του κοινωνικού αποκλεισμού.

