Προϊστορικό «Star Wars»

15/12/16 • 22:09 | UPD 15/12/16 • 22:09

Οι πιστοί «ακόλουθοι» της Αυτοκρατορίας θα τρέξουν χωρίς δεύτερη σκέψη στο spin-off του «Star Wars», ενώ το ευρωπαϊκό σινεμά έχει παράλληλα να επιδείξει καλές στιγμές (Όταν ξέσπασε η βία) και ημεδαπές απόπειρες που ακτινογραφούν τις σχέσεις (Τέλειοι ξένοι).

ROGUE ONE: A STAR WARS STORY
ΗΠΑ, 2016

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΓΚΑΡΕΤ ΕΝΤΟΥΑΡΝΤΣ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΦΕΛΙΣΙΤΙ ΤΖΟΟΥΝΣ, ΝΤΙΕΓΚΟ ΛΟΥΝΑ

Σε μια εποχή συγκρούσεων, μια ομάδα από απρόσμενους ήρωες ενώνει τις δυνάμεις της σε μια αποστολή για να κλέψει τα σχέδια του Death Star, του απόλυτου εργαλείου καταστροφής της Αυτοκρατορίας. Αυτό το κομβικό γεγονός στο χρονοδιάγραμμα των Star Wars φέρνει κοντά συνηθισμένους ανθρώπους που καλούνται να κάνουν ασυνήθιστα πράγματα και έτσι να υπηρετήσουν κάτι πολύ μεγαλύτερο από τους ίδιους.

Η ιδέα γεννήθηκε από τα στούντιο Lucasfilm, αλλά όπως έχουν διευκρινίσει οι συντελεστές πρόκειται για την αφετηρία αυτόνομων ταινιών που σχετίζονται μεν με τη γνωστή σειρά, αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να δούμε ήρωές της να μεταφέρονται εδώ. Η σειρά συνεχίζεται απρόσκοπτα και οι θαυμαστές της μετράνε αντίστροφα ως τον Δεκέμβριο του 2017 και την πρεμιέρα της δεύτερης ταινίας της νέας τριλογίας.

Μέχρι τότε νέοι και παλαιότεροι φανατικοί της γαλαξιακής εποποιίας θα προσπαθήσουν να σβήσουν τη δίψα τους για νέες περιπέτειες με την ομάδα των επαναστατών που προσπαθεί να κλέψει το υπερόπλο της Αυτοκρατορίας. Και πιθανότατα θα φύγουν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την αίθουσα, καθώς είναι φανερή η προσπάθεια να μεταφερθεί στους θεατές η αίσθηση της πρώτης τριλογίας.

Η αίσθηση της νέας, συναρπαστικής ανακάλυψης που σε «αιχμαλωτίζει» και εύκολα σε μετατρέπει σε πιστό οπαδό της. Πρόσωπα γνωστά στους παλιούς οπαδούς κάνουν εδώ το πέρασμά τους, αλλά και οι καινούριοι ήρωες είναι βγαλμένοι από εκείνη την περίοδο, αναπνέουν εκείνο τον αέρα και θα μπορούσαν εύκολα να έχουν παίξει ρόλο στην εξέλιξη της σειράς εδώ και δεκαετίες. Ο Γκάρετ Εντουαρντς δεν χάνει καθόλου το χρόνο του και ξεκινάει τη δράση νωρίς, ενώ η Φελίσιτι Τζόουνς δεν διστάζει να τσαλακωθεί και να λερώσει τα χέρια της στη λάσπη. Εξασφαλίζει άνετα μια θέση ανάμεσα στις πιο μάχιμες γυναίκες της σειράς.

Κρατήστε δυνάμεις για το τελευταίο μέρος της ταινίας, καθώς η δράση και οι συγκρούσεις είναι, κλασικά, καταιγιστικές.

 

ΟΤΑΝ ΞΕΣΠΑΣΕ Η ΒΙΑ ***
(CAINI)
ΡΟΥΜΑΝΙΑ, 2016

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΠΟΓΚΝΤΑΝ ΜΙΡΙΤΣΑ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΝΤΡΑΓΚΟΣ ΜΠΟΥΚΟΥΡ, ΒΛΑΝΤ ΙΒΑΝΟΦ

Ο Ρομάν έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του μια τεράστια, άγονη έκταση στο χωριό από όπου κατάγεται αλλά θέλει να την πουλήσει καθώς δεν μπορεί να την αξιοποιήσει. Το πρόβλημα είναι ότι οι πρώην «συνεργάτες» του πατέρα του δεν θέλουν να αλλάξει χέρια η έκταση, καθώς οι ίδιοι την εκμεταλλεύονται για δικό τους «σκοτεινό» όφελος. Δανειζόμενος στοιχεία από τα γουέστερν και τα φιλμ νουάρ και δείχνοντας ότι ο ίδιος μελέτησε με μεγάλη προσοχή τα παιχνίδια εξουσίας του υποκόσμου αλλά και της ζωής στην περιφέρεια, ο Μίριτσα φιλοτεχνεί το προφίλ των ανθρώπων που κινούνται μακριά από τα κέντρα λήψης αποφάσεων και κάτω από το ραντάρ.

Τόσο εκείνοι που λειτουργούν σύμφωνα με το γράμμα του νόμου όσο και οι άλλοι που επιβάλλουν με τα όπλα το δικό τους δίκαιο έχουν, θέλοντας και μη, συστήσει μια δική τους ομερτά που μόνο με αίμα μπορεί να σπάσει. Ακόμα και οι δεύτεροι ρόλοι δεν μένουν μισοί και αναξιοποίητοι. Έχουν τα δικά τους υποκεφάλαια που εξελίσσονται παράλληλα και ολοκληρωμένα.

 

ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ ***
ΕΛΛΑΔΑ, 2016

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΘΕΡΙΔΗΣ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΘΕΡΙΔΗΣ, ΣΜΑΡΑΓΔΑ ΚΑΡΥΔΗ, ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

Μια παρέα φίλων συγκεντρώνεται στο σπίτι του Θωμά και της Μάρθας για φαγητό και όλα θα πήγαιναν ως συνήθως αν δεν έπεφτε η ιδέα να βγάλουν όλοι τα κινητά τους στο τραπέζι έτσι ώστε κλήσεις και μηνύματα να είναι ορατά σε όλους. Τα μυστικά που όλοι κρύβουν από τους καλύτερούς τους φίλους έρχονται στην επιφάνεια. Για ακόμη μια φορά ο Θοδωρής Αθερίδης βάζει στο μικροσκόπιο διαπροσωπικές και ερωτικές σχέσεις και με αφορμή τις νέες τεχνολογίες και τα έξυπνα κινητά κάνει ένα σχόλιο στο σαθρό υπόβαθρο στο οποίο αυτές στηρίζονται.

«Είναι το μαύρο κουτί της ζωής μας», λέει ο ήρωάς του για το κινητό τηλέφωνο και, σε περίπτωση που δεν το γνωρίζαμε ήδη, αυτό εξηγείται σταδιακά και με έντονη κλιμάκωση καθώς το δείπνο εξελίσσεται. Μακροχρόνιες αλλά και πρόσφατες σχέσεις ισορροπούν επικίνδυνα καθώς ακούγονται οι χαρακτηριστικοί ήχοι των μηνυμάτων που φτάνουν στα κινητά των φίλων, ενώ ψέματα μιας ζωής ξεσκεπάζονται και ξεθεμελιώνουν πεποιθήσεις και παλιούς κανόνες.

Ο Αθερίδης στήνει ένα ενδιαφέρον πινγκ-πονγκ γύρω από ένα τραπέζι με πολλές ανατροπές και καλά χιουμοριστικά στιγμιότυπα, όμως υπάρχουν στιγμές που νιώθεις ότι παρακολουθείς μια συνάντηση φίλων σε slow-motion με το σενάριο να πετάει κάπως απρόσεκτα «ξύλινες» και αχρείαστες ατάκες. Πέρα από το μοντάζ, που δεν βοήθησε ιδιαίτερα στο να βρει πιο «σπινθηροβόλο» ρυθμό το όλο εγχείρημα, υπάρχει διάχυτη η αίσθηση ότι οι πρωταγωνιστές του δεν λύθηκαν όσο έπρεπε για να φτιάξουν την απαραίτητη χημεία. Εκτός από τον Μάκη Παπαδημητρίου και τον Γιάννο Περλέγκα, οι υπόλοιποι είτε ερμηνεύουν με αμηχανία είτε μοιάζουν ανεκμετάλλευτοι και παραγκωνισμένοι.

 

Ο ΠΙΣΤΟΣ ***

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΚΙΡΙΛ ΣΕΡΕΜΠΡΕΝΙΚΟΦ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΠΙΟΤΡ ΣΚΒΟΡΤΣΟΦ, ΒΙΚΤΟΡΙΑ ΙΣΑΚΟΒΑ

Νεαρός μαθητής που έχει τη Βίβλο ανά χείρας αναστατώνει τη ζωή όλων στο σπίτι και στο σχολείο, καθώς το πάθος του για την κατά γράμμα τήρηση των ιερών κειμένων είναι αδιαπραγμάτευτο. Καλογυρισμένη αλληγορία, περί ηθικής και αναχρονιστικών προτύπων στη σύγχρονη κοινωνία. Εξαιρετική η Βικτόρια Ισάκοβα στο ρόλο της καθηγήτριας που συγχρονισμένη με το σήμερα προσπαθεί μόνη να ξεσκεπάσει την υποκρισία.

 

ΤΟ ΚΟΙΝΟΒΙΟ **

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΤΟΜΑΣ ΒΙΝΤΕΡΜΠΕΡΓΚ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΟΥΛΡΙΧ ΤΟΜΣΕΝ, ΤΡΙΝ ΝΤΙΡΧΟΛΜ

Ο αρχιτέκτονας Ερικ και η σύζυγός του δημοσιογράφος Αννα αποφασίζουν να μετατρέψουν το ευρύχωρο σπίτι τους σε κοινόβιο. Oμως, η αρμονική συγκατοίκηση με γνωστούς και αγνώστους θα γνωρίσει ταραχώδεις μέρες, όταν ο Ερικ ερωτευθεί μια πολύ νεότερη φοιτήτριά του. Η Τριν Ντίρχολμ, στο ρόλο της Αννας, απέσπασε το βραβείο καλύτερης γυναικείας ερμηνείας στο τελευταίο Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και ίσως αυτό να είναι το μόνο που μας αφορά, καθώς δεν σημειώνεται καμία απόπειρα ανατροπής σε αυτή τη κοινότοπη και προβλέψιμη ιστορία.

 

ΤΡΑΓΟΥΔΑ!
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΓΚΑΡΘ ΤΖΕΝΙΓΚΣ

Προκειμένου να σώσει το θέατρό του από το λουκέτο, ο Μπάστερ Μουν διοργανώνει το μεγαλύτερο διαγωνισμό τραγουδιού. Oλα τα φιλόδοξα νεαρά ζωάκια, το καθένα με την προσωπική ιστορία πίσω του, δηλώνουν συμμετοχή.

 

Ο ΑΪ-ΒΑΣΙΛΗΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΛΗ ΛΕΡΑ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΚ ΓΟΥΟΤΕΡΣ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: ΜΠΙΛΙ ΜΠΟΜΠ ΘΟΡΝΤΟΝ, ΚΑΘΙ ΜΠΕΪΤΣ

Ο μέθυσος και αθυρόστομος Γουίλι συνεργάζεται και πάλι με το νάνο Μάρκους και στο μάτι έχουν βάλει μια φιλανθρωπική εκδήλωση στο Σικάγο, παραμονές Χριστουγέννων.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

kzaligas@e-typos.com

Από το ένθετο «WeekEnd» της έντυπης έκδοσης του Ελεύθερου Τύπου