Breaking News

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ

Οι οσκαρικές «Μικρές κυρίες» κάνουν απόψε πρεμιέρα στις αίθουσες, αλλά οι πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις έρχονται από τη Λατινική Αμερική και πιο συγκεκριμένα την Κολομβία και τη Βραζιλία.

ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΡΙΕΣ*** (LITTLE WOMEN) ΗΠΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΓΚΡΕΤΑ ΓΚΕΡΓΟΥΙΓΚ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΙΡΣΑ ΡΟΝΑΝ, ΦΛΟΡΕΝΣ ΠΙΟΥ

Βασισμένη στο ομώνυμο κλασικό μυθιστόρημα της Λουίζα Μέι Αλκοτ, η Γκρέτα Γκέργουιγκ του «Ladybird» μάς ξεναγεί στις ζωές τεσσάρων κοριτσιών στην Αμερική του 19ου αιώνα. Η κάθε μία με τις δικές της επιθυμίες και επιδιώξεις, θα προσπαθήσουν να προχωρήσουν στην ενήλικη ζωή με έρωτες, γάμους, καλές φιλίες, αποτυχίες. Στο επίκεντρο βρίσκεται η Τζο, η οποία έχει συγγραφικό ταλέντο και προσπαθεί να εκδώσει τις ιστορίες της οι οποίες ουσιαστικά βασίζονται στις περιπέτειες των τεσσάρων αδελφών.

Η Γκρέτα Γκέργουιγκ επιχειρεί και εδώ να προσδώσει ελαφρότητα, χάρη και ανεμελιά στην αφήγησή της, δίνοντας έμφαση στις χαριτωμένες συναντήσεις των τεσσάρων κοριτσιών και στην αναζήτηση του έρωτα. Ομως, το σενάριό της είναι πιο πυκνογραμμένο απ’ ό,τι χρειάζεται, με αποτέλεσμα πολλές φορές να δημιουργείται σύγχυση και κομφούζιο ως προς τι ακριβώς συμβαίνει. Η σύγχυση επιτείνεται και από τα πισωγυρίσματα στο χρόνο που γίνονται χωρίς να υποδηλώνεται με κάποιον τρόπο ότι γίνονται αναφορές σε παρελθοντικές ή μελλοντικές καταστάσεις και γεγονότα. Η ταινία διεκδικεί έξι βραβεία Οσκαρ (καλύτερη ταινία, διασκευασμένο σενάριο, α’ και β’ γυναικεία ερμηνεία για τις Σίρσα Ρόναν και Φλόρενς Πιου αντίστοιχα, κοστούμια και μουσική του Αλεξάντρ Ντεσπλά) με πιθανότητες να κερδίσει το Οσκαρ κοστουμιών.

Η ΑΟΡΑΤΗ ΖΩΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΔΙΚΗΣ ΓΚΟΥΣΜΑΟ *** (A VIDA INVISIVEL) ΒΡΑΖΙΛΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΚΑΡΙΜ ΑΪΝΟΥΖ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΚΑΡΟΛ ΝΤΟΥΑΡΤΕ, ΤΖΟΥΛΙΑ ΣΤΟΚΛΕΡ

Στο Ρίο ντε Τζανέιρο της δεκαετίας του ’50, δύο αγαπημένες αδελφές -η Γκίντα και η Ευρυδίκη- παίρνουν διαφορετικές διαδρομές στη ζωή τους, καθώς η πρώτη, γοητευμένη από έναν Ελληνα ναύτη, φεύγει μαζί του για την Ελλάδα. Σύντομα θα επιστρέψει προδομένη και κυοφορούσα, ενώ η Ευρυδίκη έχει ήδη εγκαταλείψει την πατρική εστία μετά το γάμο της. Ο πατέρας τους διώχνει την Γκίντα από το σπίτι και δεν της αποκαλύπτει ότι η Ευρυδίκη ζει στην ίδια πόλη και όχι στη Βιέννη, όπως εκείνη νομίζει, για σπουδές στο πιάνο.

Οι ζωές τους από εκεί και πέρα θα είναι παράλληλες. Κι αυτό είναι μόνο η εισαγωγή της ιστορίας που αφηγείται ο Καρίμ Αϊνούζ με αξιόλογη ανασύσταση της εποχής και των ηθών που τότε επικρατούσαν, που ήθελαν τις γυναίκες να ζουν στη σκιά των ανδρών και ο γάμος να είναι ο μόνος προορισμός τους. Στο φινάλε ο Βραζιλιάνος δημιουργός πατάει το γκάζι και χρωματίζει με αρκετό συναίσθημα την αφήγησή του, κάτι που, αν είχε δοκιμάσει από πιο νωρίς, θα είχε κερδίσει ολοκληρωτικά το στοίχημα.

ΟΙ ΜΟΝΟS *** (MONOS) ΚΟΛΟΜΒΙΑ, 2019
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ
ΑΛΕΧΑΝΤΡΟ ΛΑΝΤΕΣ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
ΣΟΦΙΑ ΜΠΟΥΕΝΑΒΕΝΤΟΥΡΑ, ΧΟΥΛΙΑΝ ΧΙΡΑΛΝΤΟ

Μια ομάδα εφήβων ζουν σαν στρατιώτες σε ένα απομονωμένο οροπέδιο κρατώντας ως όμηρο μια Αμερικανίδα. Οταν θα αναγκαστούν να καταφύγουν στη ζούγκλα αλλάζοντας βάση, θα μείνουν χωρίς κάποιον να τους επιβλέπει και χωρίς επικοινωνία με τον έξω κόσμο.

Θα αυτονομηθούν και θα ενηλικιωθούν με τον δικό τους τρόπο. Ισως η πιο ενδιαφέρουσα και μη συμβατική πρόταση αυτής της εβδομάδας σε μια ταινία που αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα, αλλά ο «ομιχλώδης» τρόπος αφήγησης, το ηχητικό background, τα μοναδικά τοπία και οι αυθεντικές ερμηνείες κάνουν τις απαντήσεις να μην έχουν ιδιαίτερη σημασία.

ΕΠΙΣΗΣ ΠΡΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ

Αρπακτικά πτηνά και η φαντασμαγορική χειραφέτηση της Χάρλεϊ Κουίν **. Της Κάθι Γιαν, με τις Μάργκο Ρόμπι, Μαίρη Ελίζαμπεθ Γουίστεντ

Η Μάργκο Ρόμπι επανέρχεται στο ρόλο της ατίθασης Χάρλεϊ Κουίν μετά την «Ομάδα αυτοκτονίας», χωρίς τον Τζόκερ, με τον οποίο μόλις χώρισε. Θα φτιάξει τη δική της «συμμορία» αποτελούμενη από γυναίκες που ξέρουν να χρησιμοποιούν τα όπλα και να αντιμετωπίζουν τους άνδρες στα ίσα. Τα «Αρπακτικά πτηνά» δεν έχουν τη δύναμη ούτε να δαγκώσουν ούτε να φοβίσουν κανέναν και αναλώνονται σε διαρκείς σκηνές φτηνής δράσης. Η δε Χάρλεϊ Κουίν μοιάζει περισσότερο με καρικατούρα παρά με προσωπικότητα του υποκόσμου που στοιχειώνει τα βράδια της Γκόθαμ Σίτι.

Φως στο σκοτάδι**. Του Κέισι Αφλεκ, με τους Κέισι Αφλεκ, Ανα Πνιόβσκι

Πατέρας και κόρη ζουν στα δάση και στις ερημιές και διαρκώς αλλάζουν τοποθεσία που στήνουν τη σκηνή τους μέχρι που βρίσκουν ένα εγκαταλελειμμένο σπίτι. Η αιτία είναι μια επιδημία που έχει αφανίσει τις γυναίκες. Ο Κέισι Αφλεκ υπογράφει σκηνοθεσία, σενάριο και πρωταγωνιστεί σε ένα άνευρο θρίλερ επιβίωσης που μόνο προς το φινάλε δείχνει τα δόντια του.

Winona **. Του The Boy, με τις Δάφνη Πατακιά, Σοφία Κόκκαλη

Τέσσερα κορίτσια περνάνε μια ολόκληρη μέρα στην παραλία όπου κολυμπάνε, συζητάνε, πειράζουν η μία την άλλη, τραγουδάνε, κλαίνε, γελάνε. Χωρίς συνεκτικό ιστό και ιδιαίτερο σενάριο που να έχει κάποια κατεύθυνση, τα τέσσερα κορίτσια μοιάζουν να κάνουν ό,τι τους κατέβει στο κεφάλι αδιαφορώντας για το αν θα οδηγήσει κάπου όλο αυτό.

Ο δικέφαλος αετός του ναζισμού (1973). Ντοκιμαντέρ του Λουτζ Μπέκερ

Με σημείο εκκίνησης τα χρόνια της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης, το ντοκιμαντέρ του Λουτζ Μπέκερ σκιαγραφεί τους μηχανισμούς που χρησιμοποίησε ο Αδόλφος Χίτλερ και το ναζιστικό κόμμα για να ανελιχθούν μέχρι την κορυφή της γερμανικής εξουσίας.

Εργαστήριο Ελλάδα. Ντοκιμαντέρ του Γιάκομπο Μπρότζι

Αναδρομή στην ιστορία της Ελλάδας από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο έως τη χρηματοπιστωτική κρίση.

Από την έντυπη έκδοση 

Δείτε επίσης

Copy link
Powered by Social Snap