Το Netflix αυξάνει τις τιμές του και οι συνδρομητές μειώνονται

18/07/19 • 18:42 | UPD 18/07/19 • 18:42

Newsroom eleftherostypos.gr

Ήταν κάτι που έπρεπε να το περιμένουμε και το περιμέναμε από τις αρχές του έτους. Το 2019 είναι μια χρονιά που θα διαμορφώσει έναν νέο, μεγαλύτερο χάρτη στον τομέα των streaming υπηρεσιών. Το HBO μπαίνει στην παγκόσμια αγορά με το HBO Max. Η Disney με το Disney +, η Apple με το Apple TV. Το κυρίαρχο σήμερα Netflix θα πρέπει να βρει τρόπους ανταγωνισμού.

Αυτή τη στιγμή η βιομηχανία θεάματος με έδρα την περιοχή Los Gatos στην Καλιφόρνια αριθμεί πάνω από 150 εκατομμύρια συνδρομητές παγκοσμίως. Στις ΗΠΑ έχει 60 εκατομμύρια χρήστες. Ο αριθμός είναι τεράστιος, αλλά μικρότερος αυτού που ήταν μέχρι πριν από 3 μήνες. Κι αυτό γιατί το Netflix αποφάσισε να αυξήσει τα πακέτα συνδρομής κατά δύο δολάρια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τερματίσουν τη συνδρομή τους περίπου 130.000 άτομα. Ταυτόχρονα, στον υπόλοιπο κόσμο υπήρξε αύξηση κατά 2.7 εκατομμύρια.

Θα έλεγε κανείς ότι τα πράγματα δεν είναι τραγικά, αλλά θετικά, όμως το Netflix είχε βάλει στόχο τα 5 εκατομμύρια για να έχει ακόμα πιο ισχυρή θέση στον επερχόμενο πόλεμο. Κι αυτό γιατί όλοι οι υπάρχοντες και επικείμενοι ανταγωνιστές ετοιμάζουν γερό all in σε επίπεδο περιεχομένου. Το Netflix μπορεί να κερδίσει κάποιους σε μέγεθος βιβλιοθήκης, όχι όμως και πρωτογενούς περιεχομένου. Η Apple για παράδειγμα ετοιμάζει σειρά με τον Τζέισον Μομόα με κόστος 15 εκατομμύρια ανά επεισόδιο!

Το Amazon έχει στα σκαριά το πρότζεκτ Lord of the Rings και μερικά ακόμα δυνατά brands που θα έρθουν. Η Disney είναι φυσικά πολύ πιο δυνατή χάρη στους τίτλους της Marvel και τις σειρές που ετοιμάζει για Λόκι, Falcon, Vision και Scarlet Witch, ενώ θα έχει και τις μέχρι στιγμής 22 ταινίες. Κι όλα αυτά με τιμή μόλις 7 δολαρίων. Αυτό σημαίνει ότι για τους συνδρομητές του Netflix που η τσέπη τους αντέχει μία συνδρομή, η σύγκριση δεν είναι προς τη μεριά του.

Σε κάθε περίπτωση οι ΗΠΑ είναι μόνο η αρχή. Πολύ σύντομα θα κληθεί το Netflix να πάρει απόφαση τιμής και για τις υπόλοιπες αγορές. Αυτή τη στιγμή το επίπεδο πρωτότυπης παραγωγής είναι πολύ κοστοβόρο για την επιχείρηση. Οπότε ή θα πέσει μαζικό κόψιμο στις μισές σειρές που έχει τώρα ή θα αυξήσει τη συνδρομή, κάτι που μπορεί να του βγει σε κακό, ή – πολύ πιο πιθανό – θα προσφέρει φθηνά πακέτα με διαφημίσεις και ακριβά πακέτα χωρίς διαφημίσεις όπως το HBO.

Copy link
Powered by Social Snap