Στα… άκρα η Τζένιφερ Λόρενς για το θρίλερ «Mother» του Αρονόφσκι

16/10/17 • 18:51 | UPD 16/10/17 • 18:51

«Εχει τη δύναμη ενός ταύρου. Ειναι αφοσιωμένη και μπορεί να φτάσει όσο μακριά χρειασθεί. Είναι πολύ θαρραλέα, δεν γνωρίζει όρια και περιορισμούς και δεν χρειάζεται να νιώθει πληγωμένη για να σου δείξει πόνο στη μεγάλη οθόνη», λέει ο Χαβιέ Μπαρδέμ για τη συμπρωταγωνίστριά του στο «Μother!», Τζένιφερ Λόρενς.

Από τις ελάχιστες ταινίες που φέτος διχάζουν το κοινό, το «Μother!» έρχεται στις ελληνικές αίθουσες αυτή την Πέμπτη. Στο επίκεντρο της ταινίας του Ντάρεν Αρονόφσκι βρίσκεται η σύζυγος ενός ποιητή που ανακαινίζει την απομακρυσμένη και πολυτελή κατοικία τους, μέχρι που δέχεται την απρόσκλητη και μυστηριώδη επίσκεψη ενός άγνωστου ζευγαριού. Το τι ακολουθεί από εκείνο το σημείο και μετά έκανε μέχρι και τον Μάρτιν Σκορτσέζε να αρθρογραφήσει σε γνωστό περιοδικό εναντίον όσων βιάζονται να θάψουν μια ταινία στερώντας ουσιαστικά από το κοινό το δικαίωμα να επεξεργαστεί και να «χωνέψει» αυτό που είδε στη μεγάλη οθόνη.

Η 26χρονη ηθοποιός έκανε τρεις μήνες πρόβες σε μια αποθήκη στο Μπρούκλιν για το ρόλο, κι ας είναι από τους τύπους που δεν συνηθίζουν να προετοιμάζονται με αυτό τον τρόπο για τα γυρίσματα. «Ηταν όμως μια διαδικασία που με συντόνισε με το ρόλο όσο σε καμία άλλη ταινία μου», λέει. «Επρεπε να φτάσω στην πιο σκοτεινή πλευρά του εαυτού μου και αυτό δεν το είχα ξανακάνει στο παρελθόν. Δεν ήμουν σίγουρη ότι θα επέστρεφα στην κανονικότητά μου χωρίς απώλειες», προσθέτει.

Γνωστή θαυμάστρια των ριάλιτι εκπομπών, η Τζένιφερ Λόρενς ζήτησε και κατάφερε να στηθεί μια «Καρντάσιαν» σκηνή δίπλα στο χώρο των γυρισμάτων της ταινίας προκειμένου στα διαλείμματα να καταφεύγει εκεί για «αποσυμπίεση». «Ο χώρος ήταν γεμάτος με φωτογραφίες των Καρντάσιαν και στην τηλεόραση έπαιζαν επεισόδια της εκπομπής τους non stop. Ηταν το αγαπημένο μου μέρος», λέει η Λόρενς που κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων του «Μother!» έσπασε ένα πλευρό και τροφοδοτούνταν συχνά με οξυγόνο.

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, απέκτησε καινούργιο σύντροφο που δεν ήταν άλλος από το σκηνοθέτη της ταινίας, Ντάρεν Αρονόφσκι, ο οποίος έχει ένα παιδί από το γάμο του με τη Ρέιτσελ Βάις. «Οταν είδα πρόσφατα ολοκληρωμένη την ταινία θυμήθηκα πόσο εξαιρετικός είναι. Στις προηγούμενες σχέσεις μου υπήρξα συχνά μπερδεμένη. Με αυτόν κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ποτέ. Συνήθως δεν μου αρέσουν όσοι έχουν αποφοιτήσει από το Χάρβαρντ γιατί μιλώντας μαζί τους δεν σταματούν να στο θυμίζουν κάθε δύο λεπτά. Ο Ντάρεν δεν είναι τέτοιος τύπος», λέει η Τζένιφερ Λόρενς για τον Αμερικανό σκηνοθέτη που έχει υπογράψει πολυσυζητημένες ταινίες σαν τα «Μαύρος κύκνος», «Ο παλαιστής», «Π» και «Ρέκβιεμ για ένα όνειρο».

Αν και κατατάσσεται ανάμεσα στις πιο καλοπληρωμένες ηθοποιούς του Χόλιγουντ τα τελευταία χρόνια, η Τζένιφερ Λόρενς δεν διστάζει να κάνει δημόσιες εκκλήσεις περί ισότητας των φύλων στο Χόλιγουντ. Στο σκάνδαλο που συγκλονίζει τις τελευταίες μέρες με πρωταγωνιστή τον κορυφαίο παραγωγό Χάρβι Γουάινστιν, η Λόρενς πήρε ξεκάθαρη θέση, κι ας έχει συνεργαστεί μαζί του στο παρελθόν στην ταινία «Οδηγός για αισιόδοξους».

«Δεν βίωσα κανενός είδους κακοποίηση όταν συνεργαστήκαμε πριν από πέντε χρόνια ούτε είχα ακούσει ποτέ κάτι για τις πράξεις του, αλλά αυτά που μαθαίνουμε τώρα για εκείνον είναι αδικαιολόγητα. Συντάσσομαι με εκείνες που βρήκαν τη δύναμη να βγουν δημόσια και να πουν τι έχει συμβεί», δήλωσε. Πριν από τρία χρόνια, που χάκερ αποκαλύψαν μέσω των mail της Sony ότι η αμοιβή της στο «American hustler» ήταν πολύ μικρότερη από εκείνη των ανδρών συμπρωταγωνιστών της, έγραψε μια δημόσια επιστολή στην οποία στηλίτευσε το χάσμα αμοιβών στην κινηματογραφική βιομηχανία. «Δεν το έκανα για μένα, για να πληρώνομαι περισσότερα. Το έκανα γιατί πρόκειται για κάτι που συμβαίνει σε όλους τους εργασιακούς χώρους και πιστεύω πως όταν σου δίνεται η δυνατότητα πρέπει να μιλάς. Δεν με ενδιαφέρει να μείνω γνωστή γιατί έκανα το “Hunger games” και έχω ένα μεγάλο σπίτι. Και αξίζει να μιλάει κανείς για τα στραβά που βλέπει ή για τις πεποιθήσεις του παρά την κριτική. Οσο πιο έντονη είναι η κριτική τόσο πιο ενδιαφέρουσα γίνεται η συζήτηση», υποστηρίζει.

ΚΩΣΤΑΣ ΖΑΛΙΓΚΑΣ
kzaligas@e-typos.com
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου