Στο πλαίσιο του Fireside Chat «Agentforce in Financial Services Industry» με τον Business Editor Παναγιώτη Μαρκέτο, ο κ. Παπαγεωργίου αναφέρθηκε στη σημαντική και πολυεπίπεδη επίδραση της ΑΙ στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες: από τη διαχείριση ρίσκου και την ανίχνευση απάτης, έως τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας πελάτη και την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση.
Ο κ. Παπαγεωργίου έκανε ειδική αναφορά στους AI Agents, επισημαίνοντας ότι αποτελούν τη νέα γενιά εργαλείων που έρχονται να αναλάβουν αυτόνομα λειτουργικές και πελατοκεντρικές διαδικασίες σε μεγάλη κλίμακα, χωρίς εκπτώσεις σε ποιότητα, ακεραιότητα και συνέπεια. Όπως σημείωσε, υπάρχει ανάγκη υιοθέτησης μιας κάθετης (vertical) προσέγγισης στην αξιοποίηση του Agentic AI στον χρηματοοικονομικό κλάδο, προσέγγιση που εφαρμόζει ήδη η Salesforce μέσω του Financial Services Cloud του Agentforce, το οποίο διαθέτει pre-built agents, ειδικά σχεδιασμένους για τον κλάδο. Έτσι, μειώνεται ο χρόνος που απαιτείται για custom development και οι εξωτερικές συνεργασίες με vendors που συχνά δεν γνωρίζουν σε βάθος τις ιδιαιτερότητες και απαιτήσεις των χρηματοπιστωτικών οργανισμών. Οι AI agents βελτιστοποιούν συγκεκριμένα στάδια του customer journey, απλοποιούν επαναλαμβανόμενες διαδικασίες και ενισχύουν τη διατμηματική επικοινωνία.
Ο κ. Παπαγεωργίου σημείωσε πως ο ελληνικός χρηματοπιστωτικός τομέας δοκιμάζει ήδη Agentic πρωτοβουλίες. «Πιστεύω πως σύντομα κάθε ρόλος και κάθε τμήμα σε μια τράπεζα θα διαθέτει τους δικούς του ΑΙ Agents. Τα IT τμήματα θα λειτουργούν σχεδόν σαν HR Departments των Agents», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Πρόκειται για μια πρόκληση, αλλά ταυτόχρονα και μια σημαντική ευκαιρία για τους εργαζόμενους, καθώς θα είναι αυτοί που θα καθορίζουν τη στρατηγική, θα εκπαιδεύουν και θα διαχειρίζονται τους ΑΙ Agents», δήλωσε ο κ. Παπαγεωργίου.
Απαντώντας σε ερώτηση για το πώς μια χρηματοπιστωτική οντότητα μπορεί να αξιοποιήσει την AI με έμπιστο, χρηστό και διαφανή τρόπο, ο κ. Παπαγεωργίου στάθηκε στην ανάγκη για δομική ενσωμάτωση αρχών διαφάνειας, συμμόρφωσης και λογοδοσίας ήδη από τη φάση του σχεδιασμού. «Το κλειδί είναι η εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη και η διαφάνεια αποτελούν το θεμέλιο κάθε πρωτοβουλίας που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη», τόνισε κλείνοντας.