«Η αξιολόγηση βελτιώνει τις υπηρεσίες»

Startuppers μιλούν στον Ελεύθερο Τύπο για τον νόμο Σπίρτζη με αφορμή την Beat

11/10/17 • 16:37 | UPD 11/10/17 • 16:44

Στην κρίση των χρηστών θέτουν πολλές startups τους επαγγελματίες με τους οποίους συνεργάζονται, «τιμωρώντας» τους ακόμη και με αποβολή από την πλατφόρμα σε περίπτωση που αποδειχθεί ότι έχουν φερθεί αντιεπαγγελματικά.

«Η διαδικασία αξιολόγησης βελτιώνει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, ενώ μπλοκάρει πρακτικές και λογικές συντεχνίας», σημειώνουν παράγοντες της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, αποδοκιμάζοντας την -αποτυχημένη- απόπειρα της κυβέρνησης να κατεβάσει νομοσχέδιο, βάσει του οποίου θα αφαιρείτο η δυνατότητα των χρηστών της Taxi(Beat) να αξιολογούν τους οδηγούς ταξί.

«Το… φίμωτρο, ακόμη και εάν πλασάρεται ως όπλο ενάντια στην προσβολή προσωπικών δεδομένων, δεν μπορεί να γίνει δεκτό», επισημαίνουν χαρακτηριστικά και καταλήγουν: «Γι’ αυτό, άλλωστε, και ο αρμόδιος υπουργός υποχρεώθηκε σε αναδίπλωση». Αξίζει να σημειωθεί ότι λίγες ημέρες μετά τη διαρροή του επίμαχου σχεδίου νόμου και ενόσω βρισκόταν σε εξέλιξη μεγάλη εκστρατεία, με τίτλο «αφήστε το Taxi(Beat) όπως το αγαπήσαμε», ο Χρήστος Σπίρτζης αρνήθηκε την… πατρότητά του, διαβεβαιώνοντας, μάλιστα, τον ιδρυτή της εταιρίας ότι αυτό βρίσκεται σε διαδικασία συγγραφής.

Με αφορμή το νομοσχέδιο Σπίρτζη που αφαιρούσε τη δυνατότητα των χρηστών της taxi(beat) να αξιολογούν τους οδηγούς ταξί ο «Ε.Τ.» της Κυριακής ζήτησε τη γνώμη παραγόντων της νεοφυούς επιχειρηματικότητας

«Παρόλη την άρνηση του υπουργού Μεταφορών να μας συναντήσει τις προηγούμενες εβδομάδες, τελικά έγινε εφικτό, την περασμένη Παρασκευή αργά, να συνομιλήσω μαζί του τηλεφωνικά. Το αποτέλεσμα της συνομιλίας μας ήταν μία δέσμευση ότι το νομοσχέδιο που διέρρευσε δεν είναι αυτό που επεξεργάζονται και ότι όταν η συγγραφή του ολοκληρωθεί θα έχω την ευκαιρία να το δω και να διατυπώσω τις απόψεις της εταιρίας πολύ πριν αυτό προωθηθεί στη Βουλή», έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook ο Νίκος Δρανδάκης, δημιουργός του Taxi(Beat).

ΤΡΕΙΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΩΝ STARTUPS ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ

ΑΝΔΡΕΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΗΣ (Douleutaras)

«Στις τρεις αρνητικές αξιολογήσεις ο επαγγελματίας αποβάλλεται»

Εκτός πλατφόρμας οδηγήθηκε ένα ποσοστό, της τάξεως του 5% με 7%, των επαγγελματιών με τους οποίους έχει συνεργαστεί ο Douleutaras. «Στις τρεις αρνητικές αξιολογήσεις ο επαγγελματίας αποβάλλεται», αναφέρει στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής ο Founder και CEO του Douleutaras, Ανδρέας Γραμμάτης, ξεκαθαρίζοντας, ωστόσο, πως μία αρνητική ψήφος θα πρέπει να συνοδεύεται και από αναλυτική αιτιολογία.

«Πολιτική μας είναι να μην επεμβαίνουμε στις αξιολογήσεις των χρηστών, εκτός, βέβαια, εάν περιλαμβάνουν προσβλητικούς χαρακτηρισμούς. Από εκεί και πέρα, εάν ένας πελάτης επιθυμεί να καταχωρίσει μία αρνητική κριτική, οφείλει να την αιτιολογήσει», εξηγεί ο ίδιος.

«Στις τρεις αρνητικές αξιολογήσεις ο επαγγελματίας αποβάλλεται»

Ειδικότερα, ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει μία φόρμα, στην οποία θα αναλύει διεξοδικά την εμπειρία συνεργασίας με έναν από τους 4.000 επαγγελματίες της πλατφόρμας – πρόκειται για 80 ειδικότητες, που έχουν να κάνουν με το σπίτι, από υδραυλικούς και ηλεκτρολόγους μέχρι εταιρίες μεταφορών και ανακαινίσεων – βαθμολογώντας τον με βάση την ποιότητα, το κόστος εργασίας, τη συνέπεια και τον επαγγελματισμό του. Προς αποφυγήν μεροληψιών, πάντως, η εταιρία διερευνά και τους ίδιους τους πελάτες, οι οποίοι εμφανίζονται να αξιολογούν αρνητικά κατ’ εξακολούθηση.

Η ομάδα της startup Douleutaras

Ο Douleutaras αναλαμβάνει σήμερα περισσότερες από 15.000 εργασίες το μήνα από περίπου 13.000 χρήστες, ενώ από το 2013, οπότε και βγήκε στον «αέρα», έχει «σηκώσει» περί το 1,35 δισ. ευρώ από εγχώριους και διεθνείς επενδυτές.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΡΦΑΡΑΣ (E-table)

«Ο πάροχος μιας υπηρεσίας σέβεται περισσότερο αυτούς που ασκούν κριτική»

 

Την άποψη πως μία κριτική έχει τη δύναμη να αλλάξει έναν κλάδο, καθιστώντας τον πιο ανταγωνιστικό, εκφράζει, από την πλευρά του, ο εις εκ των ιδρυτών του Ε-table, Γιώργος Αρφαράς. «Πριν από μία 20ετία αυτός που έκανε χρήση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας μοιραζόταν την εμπειρία του με φίλους και γνωστούς. Πλέον μπορεί να την κοινοποιήσει σε σαφώς μεγαλύτερο ακροατήριο», εξηγεί στον «Ε.Τ.» της Κυριακής και προσθέτει: «Στο πλαίσιο αυτό, ο σύγχρονος πάροχος σέβεται περισσότερο τον άνθρωπο ο οποίος ενδεχομένως μετά να γράψει μία κριτική, βελτιώνοντας το επίπεδο υπηρεσιών».

Η ομάδα του Ε-table σε απαρτία

Το E-table, που κατάφερε σε σύντομο χρονικό διάστημα να κατακτήσει την εγχώρια αγορά των online κρατήσεων, συνεργαζόμενο σήμερα με περισσότερους από 1.300 εστιάτορες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενθαρρύνει τους χρήστες του να αξιολογούν τα εστιατόρια που επισκέπτονται. Οπως τονίζεται στην ιστοσελίδα, «μετά από 48 ώρες από την ώρα της κράτησης οι χρήστες λαμβάνουν ένα e-mail, το οποίο τους παροτρύνει να βαθμολογήσουν το επίμαχο εστιατόριο σε τέσσερις κατηγορίες, καθώς και να γράψουν μία μικρή κριτική με ελεύθερο κείμενο».

Οσον αφορά στο Ask4food, το οποίο εξαγόρασε το E-table, οι περιορισμοί δημοσίευσης, ο έλεγχος αξιοπιστίας του περιεχομένου, τα στατιστικά μοντέλα αξιολόγησης χρηστών και εστιατορίων και οι δυνατότητες συμμετοχής των εκπροσώπων των εστιατορίων είναι τα εργαλεία που εξασφαλίζουν τη διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην ελευθερία έκφρασης του χρήστη, στη χρησιμότητα του περιεχομένου για τον επισκέπτη και το σεβασμό προς τον επιχειρηματία, του οποίου η επιχείρηση εκτίθεται σε κριτική.

ΑΛΕΞΙΑ ΚΩΤΣΗ (Funkmartini)

«Οι ίδιοι οι επαγγελματίες επιδιώκουν την αξιολόγηση»

Η Co-Founder και CMO της Funkmartini, Αλεξία Κωτσή, σημειώνει ότι «οι ίδιοι οι επαγγελματίες είναι αυτοί που ζητούν την αξιολόγηση, αφού γνωρίζουν πως όσο βελτιώνουν το επίπεδο των υπηρεσιών τους τόσο θα αυξάνουν και το πελατολόγιό τους». Στην πλατφόρμα, άλλωστε, οι επιχειρήσεις με τις καλύτερες αξιολογήσεις εμφανίζονται πρώτες στα αποτελέσματα αναζήτησης των χρηστών της κοινότητας.

«Κάποιες άσχημες κριτικές, που σχετίζονταν με το service, μας ανάγκασαν να διακόψουμε συνεργασίες», συνεχίζει η ίδια, προσθέτοντας, ωστόσο, πως ο επαγγελματίας έχει τη δυνατότητα να αντικρούσει μία καταχώριση που του δίνει χαμηλή βαθμολογία. «Μέσω ενός κουμπιού δύναται να ζητήσει αίτημα επανεξέτασης. Αυτό σημαίνει πως η ομάδα ξεκινά έναν έλεγχο, τόσο για το ίδιο το κατάστημα, ήτοι εάν έχει ξαναδημιουργήσει πρόβλημα, όσο και για τον πελάτη», αναφέρει η κ. Κωτσή.

Η Co-Founder και CMO της Funkmartini, Αλεξία Κωτσή

Η Funkmartini, που λανσαρίστηκε τον Φεβρουάριο του 2015, παρέχει σήμερα ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης στις περισσότερες από 1.600 επιχειρήσεις ομορφιάς, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ το προσεχές διάστημα αναμένεται να υπογράψει στρατηγική συνεργασία με μεγάλο ιταλικό όμιλο.

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΒΕΛΕΣΙΩΤΗ
 avelesioti@e-typos.com
Από το ένθετο Οικονομία που κυκλοφορεί μαζί με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής