Powered by

quattroruote

#Tags: |

Η σχεδιαστική φόρμουλα της νέας Mercedes-Benz GLA

17/10/19 14:10 | UPD 17/10/19 14:10

Andrea Rapelli • Σχέδιο: Marcelo Poblete

Έτσι ή κάπως έτσι θα είναι η εικόνα του μικρού SUV της Mercedes-Benz, που αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο επόμενο έτος.

Η Mercedes-Benz βρίσκεται σε διαδικασία αντικατάστασης της GLA, με τη νέα γενιά της να διαθέτει αυξημένες διαστάσεις και πιο άνετο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές. Παρόλα αυτά δεν θα χάσει τον crossover χαρακτήρα της. Η κυκλοφορία της αναμένεται στα μέσα του 2020.

Καταρχάς, τολμήσαμε να πάρουμε την πρωτοβουλία να δημιουργήσουμε, πάντα σε ψηφιακή μορφή, το πως φανταζόμαστε την επόμενη γενιά της Mercedes-Benz GLA, οπότε μην ανησυχείτε για αυτό που βλέπετε. Πέραν τούτου και σκεπτόμενοι ότι και στο μέλλον δεν θα λείπουν οι διάφορες, πληθωρικές εκδόσεις Mercedes-AMG, στο μυαλό του «καλλιτέχνη» γύρναγε πάντα η ιδέα ενός αυτοκινήτου που προσανατολίζεται περισσότερο στο συναίσθημα και λιγότερο στη λογική της πρακτικότητας στο εσωτερικό. Εξ ου και τα οπτικά αποτελέσματα που βλέπετε. Η φίρμα από τη Στουτγάρδη, για τη δεύτερη γενιά του compact crossover, αναμένεται να παραμείνει πιστή στην ουσία της σχεδιαστικής μανιέρας του οσονούπω απερχόμενου μοντέλου.

Με αυξημένες διαστάσεις

Η νέας γενιάς GLA θα διαθέτει μεγαλύτερες διαστάσεις από το τωρινό μοντέλο, με το συνολικό μήκος να ξεπερνά εύκολα τα 4,45 μέτρα, χωρίς όμως να χαθεί η συμπαγής φόρμα του αμαξώματος που θα χρησιμοποιεί την προσθιοκίνητη αρχιτεκτονική MFA II, γνωστή και από άλλα μοντέλα της Mercedes-Benz, συνολικά οκτώ τον αριθμό. Η φιλοσοφία σχεδίασης της νέας GLA είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρη. Ένα αυτοκίνητο, με αρκετά αυξημένη απόσταση από το έδαφος, λειτουργικό εσωτερικό και χωρίς να ξεφεύγει σε εξωτερικές διαστάσεις, που θα την κάνουν να βρεθεί αντιμέτωπη με μοντέλα όπως τα Audi Q2 και BMW X1. Για όσους αναζητούν κάτι επιπλέον, μην ξεχνάμε ότι υπάρχει η άρτι αφιχθείσα GLB, που χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα, με σχεδόν ίδιο μήκος με την GLC, αλλά και επιλογή επταθέσιας έκδοσης. Το αμάξωμα θα είναι μία σχεδιαστική εξέλιξη του πολύ όμορφου τωρινού μοντέλου και με εναρμονισμό με τη νέα Α-Class, κυρίως στα πίσω φωτιστικά σώματα και στην εμπρός μάσκα. Πιθανότατα να υπάρχουν και οι ανάλογες λεπτομέρειες, που θα δείχνουν την «περιπετειώδη» πλευρά της GLA, όπως τα προστατευτικά φρύδια πάνω στα φτερά και οι πλαστικές επιφάνειες εμπρός και πίσω.

Τα πάντα σε 2 οθόνες

Όπως αναφέραμε και παραπάνω, οι διαστάσεις της νέας GLA αναμένεται να αυξηθούν, τόσο στο μήκος, πλάτος, ύψος, όσο και στο μεταξόνιο. Στόχος η βελτίωση των διαθέσιμων χώρων για επιβάτες και αποσκευές. Στην καμπίνα οι υπεύθυνοι εξέλιξης του μοντέλου, αναμένεται να ακολουθήσουν την ίδια φιλοσοφία με τις πιο πρόσφατες Mercedes, όπως τα ποιοτικότερα και μαλακά στην αφή υλικά συναρμογής, νέες επενδύσεις, αλλά και το εξελιγμένο ταμπλό της A-Class, με την διάταξη με τις δύο οθόνες (από 7 έως 10,25 ίντσες) του συστήματος MBUX. Επίσης, η θέση οδήγησης θα είναι τοποθετημένη πιο ψηλά, σε σχέση με την τωρινή γενιά, χαρίζοντας στον οδηγό καλύτερη ορατότητα.

Κεφάλαιο: Κινητήρες

Η νέα GLA, σε ότι αφορά τους κινητήρες, θα μοιράζεται τα ίδια μοτέρ με τα υπόλοιπα μικρά-μεσαία μοντέλα της εταιρείας. Αρχικά, κατά το λανσάρισμά της στα μέσα του 2020 θα διατίθεται με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων, που αποτελεί προϊόν εξέλιξης με τις Renault και Nissan. Η απόδοσή του φτάνει έως και τους 163 ίππους, ενώ ανάμεσα στα άλλα διαθέτει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων, ενώ πιο πάνω θα υπάρχει ο δίλιτρος με απόδοση από 190 έως 224 ίππους και τετρακίνηση. Η γκάμα των diesel θα ξεκινά από τα 1,5 λίτρα και θα φτάνει τα 2,0 λίτρα, πάντα με επιλογή τετρακίνησης. Αργότερα, πιθανότατα το 2022 θα λανσαριστούν και plug-in υβριδικές εκδόσεις. Σε ότι αφορά τα κιβώτια, ο υποψήφιος αγοραστής θα έχει να επιλέξει είτε το χειροκίνητο έξι σχέσεων, είτε τα διπλού συμπλέκτη επτά και οκτώ σχέσεων. Και όπως είναι λογικό, στη γκάμα θα υπάρχουν και οι κορυφαίες εκδόσεις της AMG, με την «μικρή» GLA 35 να φορά τον δίλιτρο, τετρακύλινδρο των 306 ίππων. Στην κορυφή αναμένονται οι GLA 45 και GLA 45 S, οι οποίες σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες θα προσφέρονται με 387 και 421 ίππους. Επίσης, δεν θα λείπουν το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης 4Matic, οι διαφορετικές αναρτήσεις, τα αναβαθμισμένα φρένα και η επικεντρωμένη στη σπορ οδήγηση δομή του αμαξώματος. Με βάση τα παραπάνω, η δεύτερη γενιάς της GLA θα αποτελέσει έναν πολύ σκληρό αντίπαλο για τους υπόλοιπους μνηστήρες της κατηγορίας. Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε αργότερα, όταν και θα κάνει την επίσημη εμφάνισή της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρακνφούρτης.

Αρχιτεκτονική Πλατφόρμα MFA

Οι όροι του παιχνιδιού είναι πάντοτε οι ίδιοι σε ότι αφορά την πλειοψηφία των κατασκευαστών: Έχοντας ως βάση μία πλατφόρμα, οι υπεύθυνοι σχεδιασμού την εξελίσσουν με σκοπό να δημιουργηθούν διαφορετικά μοντέλα. Τα πλεονεκτήματα είναι αρκετά και σημαντικά, ξεκινώντας από την μείωση του κόστους παραγωγής, χάρη στην ύπαρξη κοινών εξαρτημάτων, αλλά και της γραμμής παραγωγής. Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε την αρχιτεκτονική MFA II, που η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ήδη στις νέες A-Class και CLA. Η ίδια βάση, εκτός της επόμενης γενιάς GLA, αποτελεί τη βάση και για άλλα, διαφορετικών κατηγοριών και διαστάσεων, μοντέλα, όπως η A Sedan, η B-Class και το νεότερο μέλος της οικογένειας των SUV, η GLB. Στο μέλλον περιμένουμε και μία επιμηκυμένη έκδοση της A-Class, την L Sedan, η οποία θα διατίθεται αποκλειστικά στην αγορά της Κίνας, σαφώς διαφορετική από το μοντέλο που κυκλοφορεί στην ευρωπαϊκή αγορά, χάρη στο μεγαλύτερο κατά 8 εκατοστά μεταξόνιο.

Copy link
Powered by Social Snap