Για το 2017 εισέπραξε περίπου 17.000.000 ευρώ

Συνελήφθη για κατάχρηση ο πρόεδρος της Nissan, Carlos Ghosn

19/11/18 • 17:08 | UPD 19/11/18 • 17:12

Νίκος Γιαννούλας

Όπως απέδειξε ωστόσο μυστική εσωτερική έρευνα της Nissan, ο παραπάνω ουρανομήκης «μισθός» του Carlos Ghosn δεν ήταν αρκετός για τον ίδιο.

Ο Βραζιλιάνος στην καταγωγή Carlos Ghosn, 64 ετών, αποτελεί μια από τις πλέον σημαντικές προσωπικότητες των τελευταίων δεκαετιών στην αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς ηγείται της συμμαχίας των Nissan – Renault – Mitsubishi.

Ταυτόχρονα, εκτός από το τεράστιο κύρος του, αντίστοιχου μεγέθους είναι και οι αμοιβές του. Για το 2017, ως Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) της Renault, πρόεδρος της Nissan και Διευθύνων Σύμβουλος της Mitsubishi, εισέπραξε αθροιστικά περίπου 17.000.000 ευρώ.

Όπως απέδειξε ωστόσο μυστική εσωτερική έρευνα της Nissan, ο παραπάνω ουρανομήκης «μισθός» του Ghosn δεν ήταν αρκετός για τον ίδιο. Με επίσημη ανακοίνωση της, η ιαπωνική εταιρεία αναφέρει ότι εδώ και μήνες ερευνά τον Ghosn και αποκάλυψε οικονομικές ατασθαλίες και ψευδείς δηλώσεις προς τις χρηματιστηριακές αρχές του Τόκιο. Τα παραπάνω στοιχεία μάλιστα, τα οποία η Nissan κατάθεσε στις ευαγγελικές αρχές του Τόκιο, οδήγησαν στη σύλληψη του Ghosn, την Δευτέρα 19 Νοεμβρίου.

Η επίσημη ανακοίνωση της Nissan, εκτός του Carlos Ghosn εμπλέκει στις οικονομικές και θεσμικές παρατυπίες ένα ακόμα κορυφαίο στέλεχος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της, τον Greg Kelly. Αμφότεροι θα αποπεμφθούν από το διοικητικό συμβούλιο της Nissan, όπως δήλωσε ξεκάθαρα ο CEO της εταιρείας, Hiroto Saikawa.

Η όλη υπόθεση ξεκίνησε εδώ και αρκετούς μήνες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Nissan, μετά από έκθεση πληροφοριοδότη, το όνομα του οποίου δεν αποκαλύφθηκε. Μετά από τη σύλληψη του Ghosn, ξεκινά ένα ντόμινο εξελίξεων στο οποίο περιλαμβάνονται τόσο η Renault, όσο και η Mitsubishi, στις οποίες ο Ghosn κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Καθώς τα νέα για τη σύλληψη και την αποπομπή του Ghosn δεν πρόλαβαν το χρηματιστήριο του Τόκιο ανοιχτό για να δούμε την επιρροή στη μετοχή της Nissan, ενδεικτική είναι η μεγάλη πτώση της μετοχής της Renault, που έφτασε σε χαμηλό τριετίας, χάνοντας 14% της αξίας της στο χρηματιστήριο του Παρισιού.