Δοκιμάσαμε την βασική έκδοση diesel του Renault Megane [εικόνες]

25/10/18 • 17:43 | UPD 25/10/18 • 17:43

Φώτης Ραΐσης, Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το Renault Megane έχει μια πετυχημένη ιστορία άνω των δυο δεκαετιών στην αγορά με τρεις γενιές του μοντέλου να έχουν κυκλοφορήσει από τους διεθνείς δρόμους. Η 4η γενιά έχει να επιδείξει, πολλά καινούργια τεχνολογικά στοιχεία καθώς και μια εικόνα που σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο.

Το Renault Megane έχει μια πετυχημένη ιστορία άνω των δυο δεκαετιών στην αγορά με τρεις γενιές του μοντέλου να έχουν κυκλοφορήσει από τους διεθνείς δρόμους. Η 4η γενιά έχει να επιδείξει, πολλά καινούργια τεχνολογικά στοιχεία καθώς και μια εικόνα που σίγουρα δεν σε αφήνει αδιάφορο.

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το στιλ του νέου Megane είναι αυτή ενός μικρομεσαίου hatchback με χαμηλή και φαρδιά σιλουέτα. Είναι γεγονός πως σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το αμάξωμα του νέου Megane είναι σε όλους τους άξονες μεγαλύτερο, πλην του ύψους που έχει συρρικνωθεί κατά 25 χιλ. Εντούτοις, αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι το διευρυμένο πλάτος του αυτοκινήτου που οφείλεται στα φαρδύτερα μετατρόχια της κατηγορίας (1,591 μ. μπροστά και 1,586 μ. πίσω).

Το σχεδιαστικό μοτίβο έχει ενσωματώσει στοιχεία από άλλα μοντέλα της Renault όπως το Clio, το Captur και το Kadjar όπως το σχήμα της μάσκας και τους διογκωμένους ώμους στο αμάξωμα. Στο εσωτερικό, το infotainment σύστημα του νέου Megane διαθέτει το νέο λειτουργικό R-Link 2 όπου ουσιαστικά αποτελεί το κέντρο ελέγχου του οχήματος. Όλες οι λειτουργίες των επιμέρους συστημάτων διαχειρίζονται από τον οδηγό μέσω του R-Link 2 μέσω έγχρωμων οθονών αφής 7 ή 8,7 ιντσών.

Με δεδομένο ότι και το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,669 μ. η ευρυχωρία είναι δεδομένη. Παράλληλα, το διευρυμένο ίχνος του αυτοκινήτου του επιτρέπει καλύτερο πάτημα στο δρόμο, ενισχύοντας τα δυναμικά χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του. Επίσης, στους νεωτερισμούς συγκαταλέγεται το αναβαθμισμένο επίπεδο ηχομόνωσης χάρη στην χρήση κρυστάλλων μεγαλύτερου πάχους αλλά και ηχομονωτικών υλικών στο καπό, στα φτερά και στις κολόνες. Οδηγώντας την έκδοση με τον γνώριμο – όσο και εξαιρετικό σε επίπεδο κατανάλωσης – κινητήρα diesel 1,5 λίτρων που όμως παραμένει θορυβώδης, διαπιστώσαμε δια ζώσης το πόσο καλή δουλειά έχει γίνει στον τομέα της ηχομόνωσης.

Η έκδοση με τον diesel κινητήρα 110 ίππων προκύπτει και η αγαπημένη μας για οποιοδήποτε μοντέλο της Renault τον έχει καθώς παρουσιάζει την μικρότερη απόκλιση μεταξύ εργοστασιακής και πραγματικής κατανάλωσης και με καλά αποθέματα ροπής (260 Nm) από τις 1.750 σ.α.λ. Επί πραγματικών μετρήσεων η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε μεταξύ 4,9 και 5,4 λίτρων ανά 100 χλμ. με φορτίο δυο επιβατών! Ο κινητήρας diesel των 110 ίππων είναι προδιαγραφών ρύπων Euro6 με αποτύπωμα CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. που απαλλάσσει το Megane από τα τέλη κυκλοφορίας. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι δύο: Ένα κλασικό χειροκίνητο έξι σχέσεων κι ένα αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη με επίσης έξι σχέσεις.

Στο δρόμο το νέο Megane παρουσιάζει υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης λόγω μεγάλου ίχνους. Οι αναρτήσεις είναι ρυθμισμένες για να προσφέρουν ικανοποιητική άνεση χωρίς όμως να είναι ιδιαίτερα μαλακές όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε μοντέλα άλλων γάλλων κατασκευαστών. Το σύστημα διεύθυνσης είναι αρκετά ακριβές και με σωστή αίσθηση βαρύτητας. Η προσφερόμενη ροπή στις χαμηλές-μεσαίες στροφές είναι ιδανική για καθημερινή χρήση. Στο ταξίδι θα ήθελες λίγο περισσότερη δύναμη στις υψηλές στροφές καθώς η λειτουργία του συγκεκριμένου μοτέρ προσφέρει ζωντάνια σε περιορισμένο εύρος στροφών. Σε κάθε περίπτωση το πλεονέκτημα επιλογής της έκδοσης με τον πετρελαιοκινητήρα των 110 ίππων είναι η χαμηλή του κατανάλωση.

Οι τιμές διάθεσης για την έκδοση Diesel με τους 110 ίππους ξεκινούν από τα 19.900 ευρώ για την βασική έκδοση Authentic και ανεβαίνουν έως στα 24.800 ευρώ για την έκδοση GT Line.

Από το Quattroruote