Powered by

quattroruote

#Tags:

Hyundai: Έμφαση στα μοντέλα χαμηλών εκπομπών ρύπων

16/08/16 20:31 | UPD 07/02/19 22:12

Newsroom eleftherostypos.gr

Η ανάγκη να προστατεύσουμε το περιβάλλον και η σταδιακή απεξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που ενισχύουν τις προσπάθειες για ανάπτυξη της γκάμας των οικολογικών μοντέλων, που εκπέμπουν μικρή ποσότητα ρύπων.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επενδύουν μεγάλα ποσά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για την δημιουργία δικτύων τροφοδοσίας των νέων οικολογικών μοντέλων.

Ειδικότερα, σε συνεργασία με άλλες εταιρείες που ειδικεύονται στην παροχή καυσίμων και ενέργειας, καταστρώνουν σχέδια για την εύκολη τροφοδοσία των μελλοντικών αυτοκινήτων. Τα νέα δίκτυα θα παρέχουν φυσικό αέριο, υδρογόνο και ηλεκτρικό ρεύμα σε πολλά σημεία.

Η Hyundai επενδύει σε μεγάλο βαθμό στις τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών ρύπων και έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα, το οποίο προβλέπει ότι μέχρι το 2020 θα παρουσιάσει 28 μοντέλα και εκδόσεις χαμηλών εκπομπών ρύπων.

Η γκάμα της πρόκειται να ενισχυθεί με νέες προτάσεις, οι οποίες θα ανήκουν στις κατηγορίες των υβριδικών, plug-in υβριδικών, ηλεκτρικών, καθώς και των οχημάτων κυψελών καυσίμου.

Ανάλογα προγράμματα έχουν δημιουργηθεί από όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, γιατί τα επόμενα χρόνια θα αλλάξει ο στόλος των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν.

Η προσπάθεια της κορεάτικης μάρκας να ενισχύει την θέση της στην πράσινη τεχνολογία έχει ήδη ξεκινήσει και ένα πρώτο δείγμα αποτελεί το λανσάρισμα του υδρογονοκίνητου οχήματος ix35.

Διαθέτει συστοιχίες κυψελών καυσίμου, οι οποίες παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα. Συγκεκριμένα, οι κυψέλες καυσίμου έχουν την ικανότητα να πραγματοποιούν συνεχώς την γνωστή χημική ένωση του υδρογόνου με το οξυγόνο. Από αυτή την ένωση παράγεται ηλεκτρική ενέργεια και νερό. Η ηλεκτρική ενέργεια τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και η περίσσεια ποσότητα αποθηκεύεται στις μπαταρίες.

Το οξυγόνο συλλέγεται εύκολα και ανέξοδα από την ατμόσφαιρα, ενώ το υδρογόνο παρέχεται από το δίκτυο που υπάρχει σε κεντρικά σημεία. Το υδρογόνο αποθηκεύεται στις ειδικές θυρίδες του αυτοκινήτου και είναι άμεσα διαθέσιμο για την λειτουργία των κυψελών καυσίμου. Το νερό αποβάλλεται και, επειδή είναι καθαρό, μπορεί να συλλεχθεί με μια διαδικασία που ήδη έχει αναπτυχθεί για να αξιοποιηθεί σε άλλες χρήσεις.

Το επόμενο μεγάλο βήμα της κορεάτικης μάρκας είναι το λανσάρισμα του μοντέλου Ioniq. Είναι το πρώτο μοντέλο που θα παράγεται με τρία διαφορετικά συστήματα παραγωγής ενέργειας. Ο υποψήφιος αγοραστής, ανάλογα με τις ανάγκες του και το ύψος των κρατικών επιδοτήσεων και φορολογικών ελαφρύνσεων, θα επιλεγεί ένα από τα τρία εναλλακτικά συστήματα ηλεκτροκίνησης. Το πρώτο είναι υβριδικό, το δεύτερο ηλεκτρικό και το τρίτο plug-in υβριδικό.