Από το Quattroruote

Δοκιμάσαμε το νέο Citroen C4 Cactus BlueHDI 1.6 [εικόνες]

20/07/18 • 22:26 | UPD 20/07/18 • 22:33

Κείμενο: Φώτη Ραΐσης, Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το νέο C4 Cactus έχει εν μέρει απεγκλωβιστεί από την φουτουριστική εικόνα του προκατόχου του και συνάμα έχει βελτιωθεί σε τεχνολογία, εξοπλισμό και ηχομόνωση. Λόγω χαμηλής κατανάλωσης, η έκδοση diesel είναι μία καλή επιλογή για όσους διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως.

Όταν το 2014 παρουσιάστηκε το πρώτο C4 Cactus, η αίσθηση που προκάλεσε στην αγορά ήταν μεγάλη καθώς διαφαινόταν πως η Citroen θα ξαναγύριζε στα ενδιαφέροντα σχεδιαστικά μοντέλα, ορμώμενη από την μακρά της παράδοση σε αυτό τον τομέα. Από το 1993 και το μοντέλο Xantia είχαμε να δούμε ένα σχεδιαστικά πρωτοποριακό μοντέλο στην γκάμα της Citroen, με το C4 Cactus να ορίζει την απαρχή μίας νέας εποχής. Το «στιλ Cactus» πέρασε σταδιακά στο νέο C3 και C3 Aircross ορίζοντας κατά μία έννοια το σύγχρονο «family look» των πιο εμπορικών Citroen τελευταίας σοδειάς.

Με περίπου 4 χρόνια στην αγορά, το Citroen C4 Cactus ανανεώθηκε στα σημεία με στόχο να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των ευρωπαίων οδηγών. Με εμφανείς αλλαγές στην εξωτερική εικόνα αλλά και με πιο ουσιαστικές ενισχύσεις σε επίπεδο ηχομόνωσης και τεχνολογίας, το νέο Cactus παραμένει ένα άκρως διαμορφώσιμο μοντέλο με συνολικά 31 επιλογές στο στιλ του αμαξώματος που εξυπηρετείται από 9 μοντέρνους χρωματισμούς και 4 συνδυασμούς χρωματικών πακέτων, πέντε διαθέσιμες ζάντες αλουμινίου, ανασχεδιασμένα AIRBUMP πάνω από τα μαρσπιέ αλλά και την δυνατότητα παραγγελίας μίας μεγάλης γυάλινης πανοραμικής οροφής.

Ενισχυμένο με νέας σχεδίασης φώτα LED μπροστά και πίσω αλλά και ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, το αμάξωμα του νέου Cactus βασίζεται στην ευμετάβλητη πλατφόρμα PF1 που συναντάμε και σε άλλα μοντέλα του ομίλου PSA με το μεταξόνιο να προσδιορίζεται στα 2,6 μ. Το συνολικό ύψος έχει κρατηθεί κάτω από τα 1,5 μ. επιτυγχάνοντας ένα καλό επίπεδο αεροδυναμικής ενώ οι χώροι για τους επιβάτες και το πορτμπαγκάζ δεν έχουν διαφοροποιηθεί από εκείνους του αρχέτυπου μοντέλου – χώρος αποσκευών 358 λίτρα.

Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της σειράς C4 Cactus ήταν τα ανακλινόμενα πίσω πλαϊνά παράθυρα που δεν συνηθίζονται σε 5θυρο μοντέλο όμως ήταν μία επιβεβλημένη συνθήκη για τους σχεδιαστές της Citroen καθώς οι πίσω πόρτες δεν χώραγαν παράθυρα που ανεβοκατεβαίνουν. Δυστυχώς αυτή η δομή συνεχίζεται και στο νέο Cactus κλέβοντας πόντους από την πρακτικότητα.

Λίγα στοιχεία άλλαξαν στην καμπίνα τουλάχιστον σε ότι αφορά στη βασική εικόνα του ταμπλό που παραμένει εξαιρετικά λειτουργικό με πολλούς χώρους εναπόθεσης μικροαντικειμένων. Ο χώρος για τους αγκώνες έχει αυξηθεί χάρη στις κοίλες επενδύσεις των θυρών, που επιτρέπουν στους επιβάτες να τοποθετήσουν τους βραχίονες τους, με φυσικό τρόπο, στα μεγάλα, κατασκευασμένα από μαλακά υλικά, υποβραχιόνια. Στην υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, υπάρχει ένας νέος αποθηκευτικός χώρος με βάθος, θέση για smartphone, πρίζα 12V, θύρα USB και δύο ποτηροθήκες εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων. Στις δε πόρτες, οι μεγάλοι χώροι αποθήκευσης μπορούν να φιλοξενήσουν φιάλες νερού του 1,5 λίτρου τόσο μπροστά όσο και πίσω.

Τεχνολογικές αλλαγές

Μέρος της άνεσης που προσφέρει το C4 Cactus οφείλεται στα εμπρός καθίσματα που διαθέτουν υπόβαθρο από νέο αφρό υψηλής πυκνότητας αλλά και μεγάλα έδρανα. Επίσης, το νέο Cactus είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας στην ευρωπαϊκή αγορά – μετά το C5 Aircross που κυκλοφορεί στην Κίνα – στο οποίο έχει τοποθετηθεί η εξελιγμένη ανάρτηση Progressive Hydraulic Cushions (PHC). Πρόκειται για μία συμβατική ανάρτηση που προσομοιάζει σε συμπίεση και απόσβεση τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς και άνεσης των υδροπνευματικών αναρτήσεων της Citroen. Παράλληλα, το τεχνολογικό υπόβαθρο του καινούργιου Cactus έχει αναβαθμιστεί στο επίπεδο της ηχομόνωσης χάρη στη χρήση νέου μπαρπρίζ και πλαϊνών κρυστάλλων με μεγαλύτερο πάχος αλλά και λόγω της χρήσης περισσότερου ηχομονωτικού υλικού σε σημεία κλειδιά όπως στο δάπεδο και στο μπροστινό χώρο της καμπίνας πίσω από το χώρο του κινητήρα. Είναι γεγονός πως η ποιότητα κύλισης έχει δομηθεί κυρίως πάνω σε χαρακτηριστικά άνεσης και λιγότερο στα δυναμικά στοιχεία συμπεριφοράς κάτι που διακρίνει στο σύνολο τους και τα υπόλοιπα μοντέλα της Citroen.

Το νέο Cactus δεν κομίζει κάτι νέο σε επίπεδο κινητήρων. Ωστόσο, κάτω από το καπό βρίσκονται οι πολυβραβευμένοι κινητήρες βενζίνης 3 κυλίνδρων τεχνολογίας PureTech στα 1,2 λίτρα σε τρεις εκδόσεις απόδοσης: 82 ίππους (ατμοσφαιρική πλήρωση), 110 και 130 ίππους (υπερτοφοδοτούμενοι). Η έκδοση diesel, υπάρχει προς το παρόν διαθέσιμη με τον γνώριμο κινητήρα BlueHDi 1,6 λίτρων με απόδοση 100 ίππων και ροπή 254 Nm στις 1.750 σ.α.λ. Προς τα τέλη του τρέχοντος έτους θα είναι διαθέσιμος και ο πετρελαιοκινητήρας 1,6 λίτρων απόδοσης 120 ίππων ο οποίος θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο. Ο υπάρχον κινητήρας diesel φέρει τεχνολογία AdBlue και παρουσιάζει εκπομπές ρύπων CO2 κάτω από τα 100 γρ./χλμ. ενώ σε επίπεδο μεικτής κατανάλωσης είναι ιδιαίτερα οικονομικός με εύρος από 4 έως 5,7 λίτρα/100 χλμ. Εντούτοις, ο συνδυασμός με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων φαντάζει αναχρονιστικός και σίγουρα επηρεάζει – προς τα πάνω – την κατανάλωση κυρίως σε συνθήκες ταξιδιού με υψηλές ταχύτητες.

Εκδόσεις-εξοπλισμός

Η εμπορική διάθεση του νέου Cactus υποστηρίζεται από 4 εκδόσεις (Live, Feel, Comfort Plus και Shine). Η βασική έκδοση Live χαρακτηρίζεται από ένα αρκετά γενναιόδωρο πακέτο εξοπλισμού που περιλαμβάνει εκτός των άλλων, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, Citroen Connect Radio με έγχρωμη οθόνη αφής 7″, Bluetooth, θύρα USB και πρίζα Jack, ηχοσύστημα με 4 ηχεία, ηλεκτοκινούμενα παράθυρα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, Airbumps, μπροστινά (φώτα ημέρας) και πίσω τεχνολογίας LED, προφυλακτήρες στο χρώμα του αμαξώματος, σύστημα ένδειξης πίεσης ελαστικών, φωτισμό στο χώρο αποσκευών κ.ά.

Η αμέσως επόμενη έκδοση Feel διαθέτει επιπρόσθετα, προβολείς ομίχλης με λειτουργία Cornering Light, αυτόματο κλιματισμό, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, κάθισμα οδηγού με ρύθμιση μέσης, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα σχέσεων, κάλυμμα εξωτερικών καθρεπτών σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.ά. Στην έκδοση Comfort Plus θα βρείτε επιπλέον της έκδοσης Feel, τα καθίσματα με ενισχυμένο υπόβαθρο, το κάθισμα συνοδηγού με ρυθμίσεις καθ’ ύψος και υποστήριξη μέσης, το σύστημα Mirror Screen κ.ά. Τέλος, η κορυφαία έκδοση Shine προσφέρει, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος και μπροστά, σύστημα πλοήγησης, αναδιπλούμενους καθρέπτες, εσωτερικό αντιθαμβωτικό καθρέπτη με τεχνολογία ηλεκτοχρωμίου, διάφορα διακοσμητικά στην καμπίνα, Airbumps με ένθεση σε χρώμα μαύρο, φιμέ πίσω πλαϊνά κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.ά.

Γενικώς, η πρόσφατη ανανέωση της σειράς C4 Cactus έφερε στο προσκήνιο μία εξίσου ενδιαφέρουσα – με το προηγούμενο μοντέλο – αλλά πιο γήινη εικόνα, περισσότερη τεχνολογία σε συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και κάποιες δομικές αλλαγές που βελτίωσαν την άνεση και την ηχομόνωση. Το σημαντικότερο όλων όμως είναι οι τιμές διάθεσης που παρέμειναν στο ίδιο επίπεδο με εκείνες του μοντέλου που αντικατέστησε. Ειδικότερα, η έκδοση diesel ξεκινά από τα 16.800 ευρώ και φθάνει μέχρι τα 20.390 ευρώ, αναλόγως την έκδοση.

Από το Quattroruote