Από το Quattroruote

Δοκιμάσαμε την ειδική έκδοση Skoda Fabia Cup Edition

13/07/18 • 16:41 | UPD 13/07/18 • 16:41

Κείμενο: Νίκος Γιαννούλας, Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Παρότι η Fabia έχει συνδεθεί στο μυαλό των οδηγών με τα πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας, της οικονομίας, της προσεγμένης αισθητικής και του value for money, η ελληνική αντιπροσωπεία της Skoda βρήκε τον τρόπο ώστε να προσθέσει και τον σπορ χαρακτήρα, με την έκδοση Cup Edition.

Παρότι η Fabia έχει συνδεθεί στο μυαλό των οδηγών με τα πλεονεκτήματα της ευρυχωρίας, της οικονομίας, της προσεγμένης αισθητικής και του value for money, η ελληνική αντιπροσωπεία βρήκε τον τρόπο ώστε να προσθέσει και τον σπορ χαρακτήρα, με την έκδοση Cup Edition.

Αυτός δεν προέκυψε ευτυχώς από κάποια παρθενογένεση. Η Fabia R5, η αγωνιστική έκδοση του μοντέλου που κυριαρχεί στην κατηγορία WRC 2 του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, δικαιολογεί και με το παραπάνω μια δυναμική έκδοση, η οποία εκτός από τη λογική θα απευθύνεται και στο συναίσθημα του οδηγού.
Mε την αρωγή του turbo τρικύλινδρου TSi κινητήρα βενζίνης με χωρητικότητα ενός λίτρου, που αποδίδει 110 ίππους, η Fabia αποκτά σπορ προφίλ χάρη στην προσθήκη κάποιων ιδιαίτερων αισθητικών, όσο και λειτουργικών στοιχείων.

Πόθεν έσχες

Τη βάση αποτελεί η έκδοση Style, που διαθέτει ένα αξιοζήλευτο επίπεδο εξοπλισμού. Με τη διχρωμία λευκού αμαξώματος/μαύρης οροφής, τις μαύρες ζάντες 16 ιντσών, τα μαύρα καλύμματα των καθρεφτών και τα φιμέ κρύσταλλα η αισθητική αποκτά ένα πιο δυναμικό και εντυπωσιακό χαρακτήρα, παραμένοντας ταυτόχρονα κομψή. Για να μην υπάρχει μάλιστα δυνατότητα παρερμηνείας, η σήμανση «CUP EDITION» στα πλευρά και στο πίσω μέρος του μοντέλου είναι δηλωτική της ιδιαιτερότητάς του.

Οι διαστάσεις του αμαξώματος παραμένουν ως έχουν, με το συμπαγές μήκος των 3,992 μέτρων να σηματοδοτεί ένα πολύ εύχρηστο μοντέλο για την οδήγηση και τη στάθμευση σε αστικές συνθήκες.

Εσωτερικά έχει τοποθετηθεί δερμάτινο τιμόνι τριών ακτινών με ενσωματωμένους διακόπτες χειρισμού και σπορ καθίσματα τα οποία διαφοροποιούν προς το πιο συναρπαστικό το ήδη προσεγμένο και άνετο σαλόνι της Fabia. Σε αυτό, συνεχίζουν να υπάρχουν πολλές έξυπνες λύσεις αποθήκευσης. Έως και πέντε ενήλικοι επιβάτες θα φιλοξενηθούν χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία B, με όγκο 330 λίτρων. Ως αποτέλεσμα, παρά τις σπορ «πινελιές» στη νέα έκδοση Edition Cup, η Skoda Fabia δεν έχει χάσει το παραμικρό από τον άνετο και πρακτικό χαρακτήρα της.

Ταυτόχρονα η Skoda Fabia Cup Edition πείθει όχι μόνο με τη σπορ αισθητική αλλά και με τις δυναμικές επιδόσεις της. Το μικρό μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ. εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 196 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ., συμβάλλοντας στις ταχύτατες μετακινήσεις και στην απόλαυση της οδήγησης, όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν.

Ακόμα πιο συναρπαστική ωστόσο θα βρουν οι υποψήφιοι αγοραστές τη σχέση αξίας/τιμής καθώς το κόστος έχει κρατηθεί στις 14.900€, όσο δηλαδή της απλής έκδοσης Style. Όλα τα επιπρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού περιλαμβάνονται, με αποτέλεσμα σημαντικό όφελος για τον κάτοχο, που σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να εκταμιεύσει πολλές εκατοντάδες ευρώ για το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα.

Βασική έκδοση Fabia από 10.280€

Ακόμα και αν η τιμή ήταν το μοναδικό πλεονέκτημα της Skoda Fabia και πάλι θα κέρδιζε αυτοδικαίως μια θέση στην κορυφή των επιλογών των υποψήφιων αγοραστών της κατηγορίας B. Την ίδια στιγμή ωστόσο που αποτελεί την πιο προσιτή πρόταση στην κατηγορία της, η Fabia διακρίνεται για τη βραβευμένη αισθητική, τους μεγάλους χώρους και την κορυφαία ασφάλεια των πέντε αστέρων σύμφωνα με τον Euro NCAP. Στα παραπάνω προσθέστε τον καλό εξοπλισμό και τους οικονομικούς κινητήρες, που συνδυάζονται μάλιστα με ένα ασυναγώνιστο πρόγραμμα απόκτησης, το Skoda Clever Plan. Αυτό προσφέρει πλειάδα τρόπων απόκτησης με πολύ χαμηλό επιτόκιο που ξεκινά από 3,9% με προκαταβολή 30% και διάρκεια δανείου έως 48 μήνες. Ταυτόχρονα, η Skoda προσφέρει 4 χρόνια εγγύηση, service, ασφάλεια και οδική βοήθεια, καθιστώντας την πρόταση της Fabia ασυναγώνιστη.

Η νέα εξαιρετικά χαμηλή τιμή των 10.280€ αφορά στην έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης του λίτρου, απόδοσης 75 ίππων, ο οποίος καταναλώνει κατά μέσο όρο μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. και έχει εκπομπές ρύπων 111 γρ./χλμ.

Από το Quattroruote