Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ μοντέλο της Porsche βαφτίστηκε Taycan

15/06/18 • 11:39 | UPD 15/06/18 • 11:39

Μέχρι σήμερα ονομαζόταν «Mission E». Εφεξής θα ονομάζεται Taycan και θα αποτελέσει το πρώτο σπορ ηλεκτροκίνητο μοντέλο μαζικής παραγωγής της Porsche. Σε ελεύθερη μετάφραση το όνομα – ασιατικής προέλευσης – σημαίνει «ζωηρό νέο άλογο».

Στην Porsche, τα ονόματα των μοντέλων γενικά συνδέονται άμεσα με το εκάστοτε αυτοκίνητο και τα χαρακτηριστικά του: Το όνομα Boxster περιγράφει τον συνδυασμό του κινητήρα μπόξερ και του σχεδιασμού roadster. Η Cayenne υποδηλώνει ορμητικότητα, η Cayman είναι αιχμηρή και ευέλικτη, ενώ η Panamera προσφέρει περισσότερα από ένα συνηθισμένο Gran Turismo, γεγονός που της επέτρεψε να κερδίσει τον αγώνα μεγάλων αποστάσεων Carrera Panamericana.

Το όνομα Macan προέρχεται από την αντίστοιχη ινδονησιακή λέξη που σημαίνει τίγρης, υποδηλώνοντας έννοιες όπως η σβελτάδα, η ισχύς, η γοητεία και ο δυναμισμός. Κατά την ανακοίνωση του ονόματος, ο πρόεδρος του εκτελεστικού συμβουλίου της Porsche AG, Oliver Blume δήλωσε σχετικώς: «Το νέο μας ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο είναι ισχυρό και αξιόπιστο. Είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί να καλύπτει με συνέπεια μεγάλες αποστάσεις και αποτελεί την επιτομή της ελευθερίας».

Η νέα Porsche Taycan διαθέτει δύο μόνιμα συγχρονισμένους ηλεκτροκινητήρες (PSM) συνολικής απόδοσης 600 ίππων.Σύμφωνα με την εταιρεία, η taycan θα μπορεί να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5’’ και στα 0-200 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο αυτό μπορεί να πραγματοποιήσει πολλαπλές γρήγορες επιταχύνσεις χωρίς απώλεια επιδόσεων, ενώ η μέγιστη αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο NEDC.

Νέες επενδύσεις

Η Porsche σκοπεύει να επενδύσει πάνω από έξι δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτρική κινητικότητα έως το 2022, ποσό διπλάσιο από αυτό που επρόκειτο να δαπανήσει αρχικά. Από τα πρόσθετα τρία δισεκατομμύρια ευρώ, περίπου 500 εκατομμύρια θα χρησιμοποιηθούν για την εξέλιξη διαφόρων μοντέλων και εκδόσεων της Taycan, περίπου ένα δισεκατομμύριο για τη χρήση ηλεκτροκίνησης και υβριδικής κίνησης στην υπάρχουσα γκάμα μοντέλων, αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια για την επέκταση εγκαταστάσεων παραγωγής, καθώς και περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ για νέες τεχνολογίες, υποδομές φόρτισης και λύσεις έξυπνης κινητικότητας.

Επιπροσθέτως, η Porsche αναπροσαρμόζει τις γραμμές παραγωγής της. Στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Zuffenhausen κατασκευάζονται αυτήν τη στιγμή ένα νέο βαφείο, εγκαταστάσεις συναρμολόγησης αποκλειστικά για την Taycan και μια γέφυρα για τη μεταφορά των βαμμένων αμαξωμάτων και των μονάδων κίνησης στον χώρο της τελικής συναρμολόγησης.

Οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις κατασκευής των κινητήρων επεκτείνονται για να εξυπηρετούν και την κατασκευή των μονάδων ηλεκτροκίνησης, ενώ βελτιώσεις θα πραγματοποιηθούν και στο φανοποιείο. Επενδύσεις προβλέπονται και για το Κέντρο Εξέλιξης στο Weissach. Η παραγωγή της Taycan δημιουργεί περίπου 1.200 νέες θέσεις εργασίας μόνο στο Zuffenhausen.