Δοκιμάζουμε το Renault Twingo Turbo

12/06/18 • 16:42 | UPD 12/06/18 • 16:42

Το νέο Twingo ΙΙΙ δεν έχει τα φόντα να συναγωνιστεί σε πρωτοτυπία το Twingo I (1993-2007), όμως σίγουρα είναι πολύ καλύτερο, από το αδιάφορο Twingo II (2007-2014).  Η συγκεκριμένη σειρά μας… απασχολεί αδιαλείπτως επί 24 χρόνια και αποτυπώνει την βαρύτητα που δίνει η Renault, στα αυτοκίνητα πόλης.

Γράφει ο Φώτης Ραΐσης

Αλήθεια πως είναι ένα Twingo, με 5 πόρτες και κινητήρα πίσω; Σίγουρα οπισθοβαρές. Κάτι που φαίνεται και στην συμπεριφορά του αυτοκινήτου, σε ταχύτητες ταξιδιού. Με μια… ελαφρότητα στο σύστημα διεύθυνσης – διαθέτει ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση – που πρακτικά αποτυπώνεται στην πράξη με μια μικρή αίσθηση ασάφειας, όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Από την άλλη, το Twingo, είναι ένα από τα πιο ευκίνητα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Μπορεί να στρίψει επιτόπου, σε δρόμο πλάτους, 9 μέτρων.

Η 3η γενιά Twingo κατάφερε να βγει στην αγορά, μόνο ως μοντέλο συμπαραγωγής με το smart forfour για να μοιραστεί το κόστος εξέλιξης και παραγωγής. Εξωτερικά, η εικόνα μεταξύ των δύο μοντέλων λίγα κοινά σημεία έχει να επιδείξει όμως στην καμπίνα υπάρχει ταύτιση με το smart forfour να καρπώνεται την όποια πρωτοτυπία. Μερικές στιγμές θαρρείς πως η Renault παρέδωσε εν λευκώ στους γερμανούς, τα πνευματικά δικαιώματα της επιλογής, στην τελική δομή και μορφή του Twingo III.

Το μικρό Renault σε κερδίζει αμέσως με το στυλάκι του. Δύσκολα αναγνωρίζεις το 5θυρο αμάξωμα – τα χερούλια των πίσω θυρών βρίσκονται κρυμένα – στοιχείο στην σχεδίαση που πολύ μας άρεσε. Από την άλλη, μας κακοφάνηκε το γεγονός πως τα πίσω πλαϊνά παράθυρα δεν ανεβοκατεβαίνουν αλλά είναι ανακλινόμενα. Όπως δηλαδή σε ένα 3θυρο μοντέλο.

Επιλογές σε κινητήρες υπάρχουν δυο. Αμφότερες δομημένες στην αρχιτεκτονική των 3 κυλίνδρων με προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Η πρώτη είναι στα 999 κυβικά με ατμοσφαιρική πλήρωση και 70 ίππους ενώ η δεύτερη, στα 898 κυβικά με Turbo και 90 ίππους. Παρότι το απόβαρο βρίσκεται κάτω από τα 1000 κιλά ο κινητήρας με τους 70 ίππους δείχνει… αδυναμίες ειδικά με φορτίο. Η μεγαλύτερη ισχύ και ροπή του μοτέρ με το Turbo ταιριάζει περισσότερα στην υπόσταση του Twingo. Μικρές διαφορές σε κατανάλωση, καλύτερο τράβηγμα στις χαμηλές στροφές!

Φίνο, ειδικά για ανθρώπους νέους, που δεν έχουν στερεότυπη σκέψη, το νέο Twingo είναι ένα ιδιαίτερο μοντέλο. Ένα ευκίνητο αυτοκίνητο πόλης που ξεκινά από τα 10.840 ευρώ και φθάνει στα 14.710 ευρώ διαμέσου δυο εκδόσεων εξοπλισμού (IN-TOUCH & EXCITE). Τι μας έλειψε; Οι χώροι! Τι χαζεύουμε περισσότερο; Την μούρη! Έχει trendy ύφος αλλά και μια old fashion γοητεία.