Δοκιμάζουμε το Skoda Karoq 1.0 TSI DSG7

29/05/18 • 13:08 | UPD 29/05/18 • 13:08

Ευρύχωρο, στιβαρό και με συνετό κόστος κτήσης το Skoda Karoq προασπίζεται τον χαρακτηρισμό της «ευκαιρίας αγοράς», ειδικότερα στην έκδοση με τον μικρό κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο DSG.

Γράφει ο Φώτης Ραΐσης
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Το νέο Karoq είναι ένα τεχνολογικά σύγχρονο και αισθητικά μοντέρνο SUV που διατίθεται σε εκδόσεις με κίνηση στους μπροστινούς ή και στους τέσσερις τροχούς, με δύο κινητήρες βενζίνης και τρεις κινητήρες πετρελαίου που προσφέρει άνετους χώρους και χώρο αποσκευών 521 λίτρων. Μάλιστα με την επιλογή του συστήματος VarioFlex στα πίσω καθίσματα, ο εσωτερικός χώρος και το πορτμπαγκάζ διαμορφώνονται ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες μεταφοράς και φόρτωσης.

Εξωτερικά, υπάρχουν φώτα LED, ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών και μπάρες οροφής. Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής, το φινίρισμα και η εργονομία δεν έχουν σε τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχες καμπίνες της Audi. Το σύστημα infotainment είναι σύγχρονο με δυνατότητες παραμετροποίησης και διασύνδεσης με εξωτερικές συσκευές και smartphones όλων των τύπων.

Συστήματα υποβοήθησης

Στο μικρομεσαίο SUV της Skoda θα βρείτε ένα ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) στον βασικό ή στον προαιρετικό εξοπλισμό που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Ανίχνευση τυφλών σημείων (Blind Spot Detect) και ανίχνευση πίσω κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert) που προειδοποιούν για κινδύνους πίσω από το αυτοκίνητο καθώς και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition) με λειτουργία που βασίζεται σε κάμερα και αναγνωρίζει τα τρέχοντα όρια ταχύτητας και τους περιορισμούς προσπέρασης.

Επιπροσθέτως, διατίθεται αναπροσαρμοζόμενο cruise control (ACC) με τεχνολογία ραντάρ και σύστημα υποβοήθησης αποφυγής μετωπικής σύγκρουσης (Front Assist) με αστική λειτουργία επιβράδυνσης (City Emergency Brake) και προγνωστική προστασία πεζών (Predictive Pedestrian Protection).

Τέλος, προσφέρεται το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου (Dynamic Chassis Control ή DCC) με τρεις επιλογές ρυθμίσεις (Comfort, Standard και Sport) για την απόδοση των αναρτήσεων αλλά και το σύστημα επιλογής δυναμικής οδήγησης (Driving Mode Select) που επενεργεί στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και στην λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου DSG.

Όλοι οι διαθέσιμοι κινητήρες στο Karoq είναι Turbo προδιαγραφών Euro 6. Η βασική έκδοση σε βενζίνη εφοδιάζεται με τον γνώριμο 3κύλινδρο κινητήρα ενός λίτρου με απόδοση 116 ίππων. Πρόκειται για έναν κινητήρα που χρησιμοποιείται ευρέως σε μοντέλα του ομίλου VW ανεξαρτήτως μεγέθους (τον βρίσκεται ακόμα και σε Octavia). Μολονότι μικρός είναι ελαστικός και αρκούντως πρόθυμος στις χαμηλές-μεσαίες στροφές, με πολιτισμένη λειτουργία (δίχως θόρυβο και κραδασμούς) και καλές επιδόσεις σε κατανάλωση. Ο συνδυασμός με το ιδιαίτερα χρηστικό κιβώτιο DSG εξασφαλίζει στο Karoq μία μέση κατανάλωση της τάξεως των 6 λίτρων/100 χλμ.

Γενικώς, το Skoda Karoq είναι ένα εύχρηστο SUV, με ικανοποιητικούς χώρους και ισορροπημένη συμπεριφορά που σίγουρα μπορεί να σταθεί με αξιώσεις απέναντι στον ανταγωνισμό όπου το Nissan με το Qashqai βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων.

Η θέση οδήγησης βρίσκεται ψηλά τοποθετημένη προσφέρονται καλή περιφερειακή ορατότητα. Τα καθίσματα έχουν σχετικά σκληρό υπόβαθρο – κάτι που χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα του ομίλου VW – στερώντας μέρος από την προσφερόμενη άνεση όμως έχουν καλή σχεδίαση βολεύοντας ακόμα και τους πιο ευτραφείς επιβάτες.

Παρά το ύψος του, το αμάξωμα του Karoq παρουσιάζει ελεγχόμενες κλίσεις στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης και έχει υψηλά περιθώρια πλευρικής πρόσφυσης. Το σύστημα διεύθυνσης, έχει λίγο περισσότερη υποβοήθηση στις υψηλές ταχύτητες χωρίς όμως να προβληματίζει με την ακρίβειά του. Τα δε φρένα στέκονται στο ύψος των περιστάσεων.

Εκδόσεις

Η διάθεση του Karoq υποστηρίζεται από δύο εκδόσεις εξοπλισμού (Ambition-Style). Η έκδοση Ambition περιλαμβάνει εκτός των άλλων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, φώτα ημέρας LED, προβολείς ομίχλης, σύστημα προειδοποίησης κινδύνου, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανωφέριες, ηλεκτρονικό χειρόφρενο, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα πολυμέσων Bolero με οθόνη αφής 8 ιντσών κ.ά.

Από την άλλη, η έκδοση Style διαθέτει ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, αισθητήρες βροχής, λειτουργίας φώτων και παρκαρίσματος, ράγες οροφής, πρόγραμμα επιλογής προφίλ οδήγησης, LED φωτισμό εσωτερικού περιβάλλοντος, διζωνικό κλιματισμό κ.ά.

Αξίζει να σημειωθεί πως με τον 1000άρη κινητήρα και το κιβώτιο DSG διαθέσιμη είναι μόνο η έκδοση Ambition η οποία τιμάται 21.900 ευρώ και υποστηρίζεται από ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης «Clever Plan» με τέσσερις διαφορετικές προτάσεις.

Από το QUATTRORUOTE που κυκλοφόρησε με τον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής
Θα διανέμεται και ανεξάρτητα στα περίπτερα