Οι κινεζικές εξαγωγές στη Γερμανία αυξήθηκαν σημαντικά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2025, καθώς ο δασμολογικός πόλεμος του Τραμπ δημιούργησε παγκόσμια αναστάτωση και φρέναρε τις εξαγωγές γερμανικών αυτοκινήτων, τόσο στην Κίνα όσο και στην Αμερική.
Σύμφωνα με τη γερμανική στατιστική υπηρεσία Destatis, στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 ο όγκος των κινεζικών εξαγωγών στη Γερμανία έφτασε τα 185,9 δισ. ευρώ (215 δισ. δολάρια), σημειώνοντας αύξηση 0,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Στο μεταξύ το διμερές εμπόριο της Γερμανίας με τις ΗΠΑ κατέγραψε πτώση 3,9%, φθάνοντας τα 184,7 δισ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα εκτόπισε για πρώτη φορά το 2016 τους Αμερικανούς από τη θέση του βασικού εμπορικού εταίρου της Γερμανίας, παραμένοντας εκεί ως το 2024, όταν οι ΗΠΑ πραγματοποίησαν ένα (προσωρινό, όπως αποδείχθηκε) comeback.
Το πρόβλημα της γερμανικής ανταγωνιστικότητας δεν εντοπίζεται μόνο στη μείωση των εξαγωγών γερμανικών αυτοκινήτων (ιδίως στην Κίνα, που έχει αναπτύξει μια ισχυρή εσωτερική αγορά) αλλά στην αύξηση των εισαγωγών που έκανε η Γερμανία τόσο από τις ΗΠΑ (2,8%) όσο και από την Κίνα (8,5%). Την ίδια στιγμή οι γερμανικές εξαγωγές προς την Κίνα μειώθηκαν 12,3% και προς την Αμερική του Τραμπ κατά 7,8%.
Σύμφωνα με την Deutsche Welle, η εμβληματική γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσιάζει εικόνα κατάρρευσης, με τις πωλήσεις της προς ΗΠΑ και Κίνα να έχουν μειωθεί κατά 13,9% και 35,9% αντιστοίχως, που συμποσούνται σε απώλειες περίπου 10 δισ. ευρώ για τη γερμανική οικονομία. Ολα αυτά ενισχύουν την επιχειρηματολογία του Μερτς για στροφή προς την πολεμική βιομηχανία και ειδικά προς την εταιρία κατασκευής drone UUS, όπου, σύμφωνα με το «Stern», φέρεται να έχει και προσωπικά συμφέροντα.