Διέλυσαν και τις συγκοινωνίες

06/10/17 • 08:20 | UPD 06/10/17 • 08:20

Το 2014 οι συγκοινωνιακοί φορείς της Αθήνας κατέγραφαν, για πρώτη φορά ύστερα από πολλά χρόνια, λειτουργική κερδοφορία.

Μάλιστα η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε μειώσει το εισιτήριο από το 1,40 στο 1,20 ευρώ, σε μια προσπάθεια να βοηθήσει τους οικονομικά ασθενέστερους και κυρίως τους εργαζόμενους που είναι οι βασικοί χρήστες των αστικών συγκοινωνιών.

Ηταν τότε που ο Αλ. Τσίπρας ως αντιπολίτευση έλεγε ότι το εισιτήριο ήταν ακριβό και ότι δεν έφθανε ένας μισθός στους εργαζόμενους για να μετακινούνται στη δουλειά τους. Ομως το 2015 η καταστροφική διαπραγμάτευση από την κυβέρνηση Τσίπρα συμπαρέσυρε και το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών. Ετσι τον Αύγουστο του ίδιου έτους το εισιτήριο σε μετρό, λεωφορεία κ.λπ. αυξήθηκε ξανά από το 1,20 στο 1,40 και αφού προηγουμένως ο «κιμπάρης» υπουργός Μεταφορών κ. Σπίρτζης είχε καθιερώσει δωρεάν μετακινήσεις τις ημέρες του δημοψηφίσματος για να προπαγανδίσει υπέρ του αγωνιστικού «όχι» του ΣΥΡΙΖΑ, που έγινε μετά «ναι» από τον κ. Τσίπρα.

Παρά τις αυξήσεις των εισιτηρίων, τα ελλείμματα στις συγκοινωνίες φούντωσαν, αντί να τιθασευτούν, ενώ οι υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό επιδεινώθηκαν. Ο γαλαντόμος υπουργός Μεταφορών ενέκρινε αυξήσεις στους εργαζόμενους της ΣΤΑΣΥ τον περασμένο Δεκέμβριο, ενώ η μαύρη τρύπα στο σύστημα των συγκοινωνιών διαρκώς μεγάλωνε.

Οσον καιρό ο κ. Σπίρτζης ασχολείτο με το πώς θα παγιδεύσει τις εφαρμογές των TAXIbeat, δεν έκανε τίποτα ώστε να προστατεύσει το σύστημα των αστικών συγκοινωνιών για την ομαλή μετάβαση στο ηλεκτρονικό εισιτήριο.

Αυτό είχε ως συνέπεια, χθες, χιλιάδες πολίτες να ταλαιπωρηθούν περιμένοντας στις ουρές για να προμηθευτούν τις κάρτες ηλεκτρονικού εισιτηρίου και να έχουν μειωμένο κόμιστρο για τις απλές μετακινήσεις, καθώς το σύστημα υπολειτουργούσε.
Ολα αυτά δείχνουν ότι η κυβέρνηση απέτυχε και στον τομέα των μεταφορών.

Λειτουργεί χωρίς σχέδιο, είναι απροετοίμαστη και ίσως για αυτόν τον λόγο οι αλλαγές στις διοικήσεις των ΔΕΚΟ είναι προαποφασισμένες. Το βασικό πρόβλημα της κυβερνητικής πολιτικής είναι ότι δεν είναι αποτελεσματική. Αντιθέτως, παράγει ελλείμματα και δυσκολεύει, αντί να διευκολύνει, τους οικονομικά ασθενέστερους που είναι οι βασικοί επιβάτες των μέσων μεταφοράς.

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου