Το να προσβάλλει κανείς τόσο άγαρμπα συνεργάτες που ο ίδιος έχει επιλέξει για να κάνουν μια συγκεκριμένη δουλειά, για την οποία ο ίδιος είναι εν τέλει υπεύθυνος, πέραν τη ανωριμότητας που δηλώνει με όλους τους τρόπους, διατυμπανίζει και δικά του αρνητικά στοιχεία. Και της προσωπικότητάς του και της εν γένει ικανότητάς του να φέρει σε πέρας μια συγκεκριμένη δουλειά. Αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας.
ΒΛΕΠΟΝΤΑΣ χθες το πρωί ένα νέο βίντεο που ανέβασε ο Αλ. Τσίπρας, στο οποίο ειρωνεύεται με καθαρά τηλεοπτικούς όρους μάρκετινγκ προϊόντων ψυχαγωγίας τους πρώην συνεργάτες του και όχι μόνο, που σχολιάζουν την έκδοση του βιβλίου του, ίσως και να δόθηκε ακόμα μία διάσταση στην πιθανή απάντηση για τις επιδιώξεις που υπηρετεί η «Ιθάκη». Να επιστρέψει, δηλαδή, μη διστάζοντας να τρολάρει ακόμα και τους πρώην συντρόφους του, μη διστάζοντας να υιοθετήσει όρους πρωινάδικου, όπως μαρτυρεί και το εφέ στο χθεσινό του βίντεο «πίσω από τις λέξεις, έρχεται ο Αλέξης». Προφανώς ακολουθεί επικοινωνιακές συμβουλές οι οποίες κοστίζουν σε χρήμα, ώστε να συντηρείται η δημόσια συζήτηση για το βιβλίο και να συνεχίσει να «πουλάει».
ΥΠΑΡΧΟΥΝ αυτοί που θίγονται από το περιεχόμενο του βιβλίου και κατηγορούν τον Αλ. Τσίπρα ως ψεύτη. Εκτός από την περίπτωση του Γιάνη Βαρουφάκη που του επιτέθηκε, λέγοντας ότι ήταν ενήμερος του σχεδίου για το παράλληλο νόμισμα ήδη από το 2014, υπάρχει και αυτή του Νίκου Παππά, που, παρότι τον προσέβαλε για τους χειρισμούς του στο θέμα των τηλεοπτικών αδειών, αντέδρασε «ήρεμα και ενωτικά», πιθανώς να επενδύει σε ένα πολύ γρήγορο ξαναζέσταμα της σχέσης τους. Υπάρχει όμως και η περίπτωση της αείμνηστης Φώφης Γεννηματά. Ο Αλ. Τσίπρας έγραψε ότι της είχε προτείνει να συνεργαστούν, αλλά εκείνη αρνήθηκε, με αποτέλεσμα να είναι αναγκασμένος να σχηματίσει κυβέρνηση με τον Πάνο Καμμένο, στη γνωστή ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. κατάσταση. Ο Ανδρέας Τσούνης, χήρος της Φ. Γεννηματά, κατήγγειλε ανοιχτά τον Αλ. Τσίπρα ως «καθ’ έξιν ψεύτη» με το σκεπτικό, όπως είπε, ότι «ουδέποτε είχε γίνει τέτοια πρόταση στη Φώφη».
ΟΣΟ ΠΕΡΝΟΥΝ οι μέρες, όλο και περισσότερο κάθεται ο κουρνιαχτός. Πιθανώς και τόσο περισσότερο να πειθόμαστε κι εμείς των ΜΜΕ ότι πολυασχολούμαστε με το βιβλίο του Αλ. Τσίπρα, σε μια διαδικασία ανακυκλωμένης δημοσιότητας που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως αμοιβαία επωφελής (win-win, που λένε). Και αυτό οι επικοινωνιακοί σύμβουλοι το γνωρίζουν καλά. Αλλωστε, στην εποχή των παγκόσμιων fake news, κάθε ψέμα όσο πιο μεγάλο είναι τόσο μεγαλύτερο μέρος της επικαιρότητας καταλαμβάνει.