Η εταιρία, από την πλευρά της, ισχυρίζεται πως όλα έγιναν νόμιμα. Και, προφανώς, έχει δίκιο. Το πώς και γιατί η διοίκηση του Ζαππείου έδωσε την άδεια για το διαφημιστικό σόου με τα drones και το πού έγιναν λάθη θα φανεί στο προσεχές διάστημα. Ελπίζουμε η εισαγγελική παρέμβαση, μετά τη μήνυση του υπουργείου Πολιτισμού, να αποκαλύψει ποιος ευθύνεται.
ΑΠΟ εκεί και πέρα, όμως, ο διχασμός στο καφενείο των κοινωνικών δικτύων και των δημοσιολόγων ακολούθησε την πεπατημένη, όπως συμβαίνει κάθε μέρα και για κάθε θέμα που ξαφνικά γίνεται trend στο Διαδίκτυο.
ΟΙ αριστερόστροφοι σχολιαστές βρήκαν ευκαιρία να ξεσπαθώσουν για μία ακόμη φορά κατά της κυβέρνησης και του… κεφαλαίου. Είναι αλήθεια, προφανώς, ότι δεν διαμαρτύρονται όταν κάποιοι κρεμάνε κομματικά ή συνδικαλιστικά πανό στον Ιερό Βράχο. Τότε δεν ενοχλούνται. Ενοχλήθηκαν, βέβαια, όταν για πρώτη φορά έγιναν έργα στην Ακρόπολη και δημιουργήθηκαν οι κατάλληλες υποδομές προσβασιμότητας με διαδρόμους και ασανσέρ και κατήγγελλαν πως «τσιμεντώθηκε» ο Παρθενώνας. Αναμενόμενες όλες αυτές οι αντιδράσεις, με την ιδεοληψία που αντιμετωπίζουν οτιδήποτε συμβαίνει στη χώρα.
Η έκπληξη, όμως, ήρθε από τους κεντρώους δημοσιολόγους, που επιχείρησαν να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα. Η επιχειρηματολογία τους στηρίχθηκε στη λογική πως όποιος και όπου σηκώσει σμήνος drones στον ουρανό της Αττικής, υπό κάποια οπτική γωνία θα μπει στο κάδρο η Ακρόπολη.
ΝΑΙ, το επιχείρημα είναι σωστό. Αλλά, μήπως γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο θα πρέπει να μπουν όρια και κανόνες σε παρόμοιες διαφημιστικές δράσεις; Πριν από λίγες ημέρες ήταν αθλητικά παπούτσια, αύριο μεθαύριο θα είναι κάποιο άλλο προϊόν σε γιγαντιαίο μέγεθος που θα κάνει διαφημιστικές πτήσεις στον ουρανό της Αθήνας. Ας φανταστούμε ένα αυτοκίνητο, κάποιο μαλακτικό ρούχων ή ένα τεράστιο σακουλάκι με πατατάκια.
ΘΑ είναι όλα καλά και ωραία; Θα παίρνει κάποιος μία άδεια από την ΥΠΑ και θα πετάει στον ουρανό εκατοντάδες drones, έτσι χωρίς κανόνες; Ναι, υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να συζητηθούν. Και, κυρίως, πρέπει να μπει ένα πλαίσιο κανόνων για τις «ουράνιες διαφημίσεις» αυτής της νέας εποχής. Γιατί το Ζάππειο απέχει δεν απέχει 500 μέτρα σε ευθεία ακτίνα από τον Παρθενώνα. Οπως και το ότι δεν γίνεται μία πολυεθνική να κάνει μία σούπερ διαφημιστική καμπάνια, πληρώνοντας ενοίκιο για τον «ουρανό» μόλις 380 ευρώ. Και ναι, δεν πήγαν στην Κωπαΐδα ή στο Θριάσιο, δεν είναι κορόιδα. Πήγαν στο κέντρο της Αθήνας. Και αύριο κάποια άλλη εταιρία μπορεί να πάει δίπλα στον ναό του Ποσειδώνα, στο Σούνιο.
ΕΚΤΟΣ από την Αριστερά, τη Δεξιά και το Κέντρο, αυτό που έχει σημασία είναι να υπάρχει κοινή λογική. Να κάνει γυρίσματα στην Ακρόπολη ο Λάνθιμος, αρκεί να ταιριάζει το ύφος της ταινίας με τον χώρο. Να γίνει και επίδειξη μόδας στο Ηρώδειο, αλλά να υπάρχουν κανόνες. Ναι, λοιπόν, στην εμπορευματοποίηση, παρά τις καταγγελίες της ιδεοληπτικής Αριστεράς, αλλά με συγκεκριμένους κανόνες και όχι «μπάτε σκύλοι αλέστε», όπως ισχυρίζονται οι ιδεοληπτικοί του κεντρώου χώρου.