ΥΠΑΡΧΕΙ, όμως, κάτι πιο σημαντικό. Το γεγονός ότι εδώ και έξι χρόνια το υπουργείο Πολιτισμού γεννά διαρκώς θετικές ειδήσεις. Και όχι με λόγια, αλλά με έργα. Προφανώς και δεν είναι τυχαίο πως η Λίνα Μενδώνη είναι το μοναδικό κυβερνητικό στέλεχος που κρατάει το χαρτοφυλάκιό της από τον Ιούλιο του 2019 και, όπως όλα δείχνουν, θα το διατηρήσει όχι μόνο μέχρι το τέλος της τετραετίας, αλλά και στην επόμενη θητεία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εφόσον οι πολίτες δείξουν και πάλι την εμπιστοσύνη τους στη Ν.Δ. στις κάλπες.
ΔΙΑΤΗΡΕΙ χαμηλό προφίλ. Δεν παίζει επικοινωνιακά παιχνίδια. Γνωρίζει όσο κανένας άλλος τον χώρο του πολιτισμού. Δουλεύει ακατάπαυστα από το πρωί μέχρι το βράδυ. Βρίσκεται διαρκώς στους δρόμους και στα αεροπλάνα επισκεπτόμενη κάθε γωνιά της χώρας, αλλά και, όταν το απαιτούν οι συνθήκες, κάθε γωνιά του κόσμου. Εχει καταφέρει να εντάξει πάρα πολλά έργα και δράσεις στο Ταμείο Ανάκαμψης και στο ΕΣΠΑ. Η Λίνα Μενδώνη υλοποιεί αθόρυβα μία μεγάλη μεταρρύθμιση.
ΤΟ υπουργείο Πολιτισμού υλοποιεί το μεγαλύτερο πρόγραμμα πολιτιστικών υποδομών, με πάνω από 850 έργα σε εξέλιξη. Από το 2019 μέχρι σήμερα έχουν αποδοθεί 27 νέα ή πλήρως ανακαινισμένα μουσεία. Οι παρεμβάσεις δεν περιορίζονται μόνο στην προστασία και τη συντήρηση των μνημείων, αλλά επεκτείνονται στην ενσωμάτωση του πολιτισμού στην καθημερινότητα των πολιτών.
ΚΑΤΑ τη διάρκεια των έξι χρόνων έχουν αναβαθμιστεί παρεχόμενες υπηρεσίες σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία και μνημεία, με έμφαση στην προσβασιμότητα των ΑμεΑ. Ανάμεσα στις πιο σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις ξεχωρίζει η μετατροπή των πέντε μουσείων από υπηρεσιακές μονάδες του υπουργείου σε ΝΠΔΔ.
ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ, προχωρούν οι εργασίες στο πρώην Βασιλικό Κτήμα Τατοΐου, με στόχο την αποκατάσταση και την ανάδειξη κτιρίων και των ανακτορικών κήπων. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία εκπόνησης μελετών για 20 ακόμα μουσεία, με κορυφαίο το νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, ενώ το 2026 ολοκληρώνεται το Εθνικό Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στον Πειραιά.
ΤΕΛΟΣ, σημαντικά βήματα έχουν γίνει και στο διαχρονικό εθνικό μας αίτημα, την επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, με τις διαπραγματεύσεις με το Βρετανικό Μουσείο να βρίσκονται σε καλό δρόμο.
Η τακτική της υπουργού Πολιτισμού «λίγα λόγια, πολλή δουλειά» θα μπορούσε να αποτελέσει μοντέλο και για πολλά ακόμα κυβερνητικά στελέχη.