Η πικρή αλήθεια είναι πως και στον τομέα των δημόσιων έργων πληρώσαμε ακριβά τη δεκαετία των Μνημονίων. Γιατί σχεδόν όλα έμειναν στα χαρτιά. Κάπως έτσι φτάσαμε στο σημείο να έχουν μπλοκάρει όλοι οι δρόμοι της Αθήνας από το κυκλοφοριακό.
Η ευχάριστη αλήθεια είναι πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη, από το 2019 έως σήμερα, έχει κάνει σημαντικά βήματα σε αυτόν τον τομέα. Ολοκληρώθηκαν, κατασκευάζονται, σχεδιάζονται έργα υποδομών, που βρίσκονταν στα χαρτιά επί δεκαετίες.
Η ολοκλήρωση του μετρό Θεσσαλονίκης, η εθνική οδός Πατρών – Πύργου, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, ο οδικός άξονας Ακτιο – Αμβρακία και πολλά ακόμα μικρότερα έργα σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ενώ προχωρούν η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά, η γραμμή 4 στην Αθήνα, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης, το FlyOver στη Θεσσαλονίκη, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι Ηρακλείου, ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, κατασκευές ή ανακαινίσεις νοσοκομείων, σχολικών μονάδων, δικαστηρίων, εργοστασίων διαχείρισης απορριμμάτων και, βέβαια, οι αναπλάσεις στο Ελληνικό και τον χώρο της ΔΕΘ.
ΙΣΩΣ ποτέ στο παρελθόν δεν γίνονταν ταυτόχρονα τόσα πολλά μεγάλα και μικρά έργα υποδομών. Κι, όμως, η κυβέρνηση οφείλει να τρέξει ακόμα πιο γρήγορα. Δεν πρέπει να χάνεται άλλος χρόνος. Ας σκεφτούμε πόσα χρόνια χάθηκαν γιατί κάποιοι αντιδρούσαν στον τρόπο διαχείρισης των αρχαίων στο μετρό Θεσσαλονίκης, με τις αντιδράσεις για το FlyOver, τους ξεσηκωμούς τοπικών κοινωνιών για τα εργοστάσια απορριμμάτων.
ΠΡΕΠΕΙ να τρέξουν πιο γρήγορα έργα, όπως και άλλες επεκτάσεις του μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά και επεκτάσεις ή νέοι οδικοί άξονες στην Αττική. Και άλλα μικρότερα έργα, αλλά εξίσου σημαντικά, π.χ. πόσα χρόνια ακούμε για τη δημιουργία ενός σύγχρονου σταθμού ΚΤΕΛ στον Κηφισό ή για τη μετεγκατάσταση των μεταφορικών εταιριών από Βοτανικό και Ρέντη σε νέο κέντρο logistics στη Φυλή. Ή το ντροπιαστικό γεγονός η Ελλάδα, εν έτει 2025, να αγκομαχά να φτιάξει μία σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και να μη διαθέτει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων σε όλη τη χώρα.
Η κυβέρνηση οφείλει από τώρα να προχωρήσει στον σχεδιασμό των μεγάλων και μικρών έργων υποδομών, τα οποία θα πρέπει να κατασκευαστούν ή να ολοκληρωθούν στην τρίτη θητεία της.