Απλώς ανακοινώνουν τις εκλεκτές παρουσίες τραγουδιστών και σολίστ μπουζουκιών που θα το πλαισιώσουν. Αλλωστε, σε κάποιες περιπτώσεις νίπτουν τας χείρας τους αναφορικά με το πρόγραμμα με την αιτιολογία πως οι δημότες δεν πρόκειται καθόλου να επιβαρυνθούν διότι όλο το κόστος το έχουν αναλάβει χορηγοί, άρα έχουν και την ευθύνη για την επιλογή του προγράμματος.
Ετσι καταγράφηκε στα πρακτικά του Δημοτικού Συμβουλίου της Θεσσαλονίκης στις 11/11/2025, όπου ξέσπασε πόλεμος για την παρουσία του Αντώνη Ρέμου στην κατά τα άλλα «ζεστή», οικογενειακή», «παραδοσιακή» και αφιερωμένη κυρίως στα παιδάκια γιορτή. «Δεν μας κοστίζει τίποτα. Και τι είδους κοινωνικός και πολιτιστικός ρατσισμός είναι αυτός που λέτε “αυτός είναι της πίστας”. Ολα τα είδη τέχνης έχουν καλούς και κακούς εκτελεστές», δήλωσε από το βήμα στους αντιρρησίες δημοτικούς συμβούλους, έμφορτος οργής, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος… Πολιτισμού, Βασίλης Γάκης. Πιθανόν πεπεισμένος από τις χορηγίες πως και τα γαρίφαλα στην πίστα του χριστουγεννιάτικου δένδρου είναι εξασφαλισμένα για την επιτυχία της βραδιάς.
Στο ίδιο πνεύμα, αλλά χωρίς αντιρρησίες δημοτικούς συμβούλους για τον χαρακτήρα και το ύφος της γιορτής και ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ο οποίος, έμπλεος χαράς, καλοδέχθηκε στη δική του, αντίστοιχη εκδήλωση για το άναμμα του δένδρου στην πλατεία Συντάγματος, τον, κυρίως, γνωστό, τώρα πια, από τη συμμετοχή του σε τηλεοπτικά πάνελ επιλογής των νέων ταλαντούχων τραγουδιστών, Πάνο Μουζουράκη. Οπου κάτω από ομπρέλες, όλοι μαζί, δημοτικοί άρχοντες και πολίτες σιγοτραγουδούσαν εμπνεόμενοι από το εορταστικό κλίμα των ημερών αγαπημένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια όπως το «Φίλα με ακόμα», «Μαντάμ», «Επαθα αγάπη».
Και όλα αυτά τα μοναδικά και πρωτοποριακά κάτω από ένα, σύμφωνα με το δελτίο Τύπου του Δήμου Αθηναίων, καταπράσινο έλατο- γιατί κυκλοφορεί και σε κόκκινο- ύψους 19 μέτρων, που δεν ξεριζώθηκε, να το πούμε και αυτό, αλλά κόπηκε από αγροτική δενδροκαλλιέργεια- για το οποίο, σε παγκόσμια αποκλειστικότητα, έχει λάβει άδεια από το Δασαρχείο Αρκαδίας γιατί, ως γνωστόν, κυκλοφορούν μέσα σε νταλίκες και πανύψηλα έλατα για στολισμούς δήμων ή ιδιωτών παρανόμως.
Μάλιστα, στο μακροσκελές, πάντα οικολογικού περιεχομένου, δελτίο Τύπου που είχε περισσότερες λέξεις απ’ ό,τι οι θεατές της γιορτής, διευκρινίζεται πως το αποκαθηλωμένο, λόγω λήξης περιόδου, δένδρο, να μην ανησυχούμε, θα παραδοθεί για ξυλογλυπτική σε σπουδαστές της σχολής Καλών Τεχνών, ενώ τα λαμπιόνια της διακόσμησης είναι από πλέξιγκλας -γνωστό αυθεντικό οικολογικό υλικό που προσφέρει η μάνα φύση χωρίς καμιά ρυπογόνα επεξεργασία.
Πέρυσι έγινε η αρχή της σύγχρονης αυτοδιοικητικής ερμηνείας πως η καθιερωμένη, από δεκαετίες, παραδοσιακή γιορτή για το άναμμα του χριστουγεννιάτικου δένδρου δεν συνάδει με τα παλαιού τύπου καθιερωμένα των «κυρ- Παντελήδων». Με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στα μέλη των εκατοντάδων ανά την Ελλάδα παιδικών χορωδιών, τις μελωδίες με τα καμπανάκια του «Jingle bells». Ούτε καν των παραδοσιακών τοπικών συλλόγων με τα αμέτρητα κάλαντα που προσδίδουν τον δέοντα χαρακτήρα. Η αρχή έγινε με τον ράπερ τραγουδιστή που «άναψε» το δένδρο του Δήμου Τρικκαίων, τον Δεκέμβριο του ’24, και τα αίματα πολλών γονέων που διαμαρτυρήθηκαν γιατί δεν μπορούσαν να μεταφράσουν τις χυδαιότητες των στίχων του στα πιτσιρίκια τους. Για να αναλάβει τα ηνία της χυδαιότητας, λίγες μέρες μετά, προσωπικά, ο γνωστός του Βόλου, Μπέος με το όνομα, ο οποίος χαιρέτισε την έναρξη της χριστουγεννιάτικης τελετής της «αφής», κραυγάζοντας προς τους τεχνικούς της εκδήλωσης, λόγω προβλήματος στον ήχο, «μην έρθω εκεί και σας πλακώσω στα χαστούκια, αυτό δεν ταιριάζει στον Κωνσταντίνο Αργυρό».
Ετσι όπως το πάνε οι δημοτικοί άρχοντες, προβλέπω πως εφεξής θα μας χρεώνουν στα δημοτικά τέλη και τα ποτά, γιατί πρώτο τραπέζι πίστα στις χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις χωρίς ποτά δε λέει…