Καλύτερα να δουλεύει παρά να μιλάει ο υπουργός Παιδείας

19/12/16 • 10:25 | UPD 19/12/16 • 10:25

Κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι ακριβώς έχει πάθει ο υπουργός Παιδείας. Πάντως είναι βέβαιο πως κανείς δεν μπορεί να θεωρήσει φυσιολογικό για έναν υπουργό να δίνει πέντε – έξι συνεντεύξεις σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα σε μόλις ένα 24ωρο.

Γράφει ο Γιάννης Τσαπρούνης*

ΜΠΟΡΕΙ οι φήμες για πρόωρες εκλογές να τον έχουν αγχώσει σε σχέση με το πολιτικό του μέλλον. Βρέθηκε βουλευτής μέσω του ψηφοδελτίου Επικρατείας και στις προσεχείς κάλπες ίσως να μην έχει και πάλι αυτή την πολυτέλεια. Οπότε πρέπει να δείξει τόσο στον πρωθυπουργό όσο και στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ πως παράγει έργο.

ΑΠΟ ΤΗΝ άλλη για να μην αδικήσουμε τον Κώστα Γαβρόγλου μπορεί απλά να ακολουθεί το παράδειγμα των περισσοτέρων προκατόχων του στο υπουργείο Παιδείας. Αερολογίες και πολιτικά φούμαρα γύρω από μια υποτιθέμενη μεγάλη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που πάντοτε έχει όλως τυχαίως ως επίκεντρο τις πανελλαδικές εξετάσεις. Αυτό είναι άλλωστε για το οποίο «καίγεται» η μέση ελληνική οικογένεια. Για αυτές τις εξετάσεις κάθε νοικοκυριό ξοδεύει χιλιάδες ευρώ κάθε χρόνο σε φροντιστηριακή εκπαίδευση. Απλά γιατί η κρατική εκπαίδευση έχει αποτύχει και όχι μόνο δεν μπορεί να προσφέρει μόρφωση, αλλά ούτε καν να διδάξει με τον κατάλληλο τρόπο την εξεταστέα ύλη.

ΕΤΣΙ οι περισσότεροι υπουργοί Παιδείας παίζουν με τις αντοχές μαθητών και γονέων, αδιαφορώντας παράλληλα για την ουσία. Τα νομοσχέδια και οι προτάσεις πέφτουν βροχή. Πότε αλλάζουν τον αριθμό των εξεταζομένων μαθημάτων, πότε αλλάζουν τις δέσμες και τις κάνουν πεδία, πότε αλλάζουν βαθμολογίες και συντελεστές. Και επαίρονται για τη… μεταρρύθμιση. Ενώ κάθε χρόνο η σχολική εκπαίδευση παίρνει χαμηλότερη βαθμολογία και η μπαχαλοποίηση στα πανεπιστήμια διογκώνεται.

Ο ΤΡΟΠΟΣ εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα, αλλά τα προβλήματα της Παιδείας είναι πολλά και πολύ πιο σοβαρά. Ξεκινούν από την προσχολική αγωγή, αυξάνονται με την υπερφόρτωση ύλης στο δημοτικό και κορυφώνονται με την υπερφροντιστηριοποίηση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αφορούν επίσης τόσο τα κακογραμμένα βιβλία όσο και τη μη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.

ΑΝΤΙ, λοιπόν, ο κύριος Γαβρόγλου να επιδίδεται σε δηλώσεις συριζαϊκού εντυπωσιασμού ας δουλέψει με μεθοδικότητα. Αν και εφόσον ποτέ κατορθώσει να δημιουργήσει μια συγκεκριμένη πρόταση που να μεταρρυθμίζει πραγματικά το εκπαιδευτικό σύστημα τότε ας την παρουσιάσει.

*Ο Γιάννης Τσαπρούνης είναι διευθυντής σύνταξης του Ελεύθερου Τύπου

Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου