To «112» ήταν μόνο η αρχή

12/08/19 • 11:31 | UPD 12/08/19 • 11:31

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Τριάντα ημέρες χρειάστηκαν για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ώστε να θέσει σε λειτουργία τον μηχανισμό ειδοποίησης των πολιτών από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας για τους κινδύνους πυρκαγιών μέσω του αριθμού «112».

Επί 4,5 χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, μπλεγμένη στην κρατική γραφειοκρατία, στην ανικανότητα των στελεχών της και στο γενικότερο ράθυμο κλίμα που επικρατούσε στα υπουργικά γραφεία, δεν μπορούσε να θέσει σε εφαρμογή τον σχετικό μηχανισμό.

Ακόμη και μετά την τραγωδία στο Μάτι, όπου αναδείχθηκαν πλήρως οι ευθύνες της κρατικής μηχανής, καθώς δεν υπήρξε η παραμικρή ειδοποίηση των κατοίκων για την επερχόμενη πύρινη λαίλαπα (ούτε καμπάνα εκκλησίας δεν χτύπησε, όπως έλεγαν οι διασωθέντες), η κυβέρνηση Τσίπρα είχε διαβεβαιώσει ότι μέχρι το τέλος του 2018 θα λειτουργούσε το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης.

Μετά την παρέλευση αυτής της προθεσμίας, η έναρξη της εφαρμογής μετατέθηκε για τις αρχές του 2019, αλλά μέχρι και την παράδοση της εξουσίας στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, στις 7 Ιουλίου, το «112» υπολειτουργούσε.
Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έθεσε ως έναν βασικό πυλώνα της πολιτικής του τον εκσυγχρονισμό του κράτους και την εξυπηρέτηση των πολιτών. Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, πέτυχε εντός χρόνου-ρεκόρ τη λειτουργία του «112» με την αποστολή προειδοποιητικών μηνυμάτων για τον κίνδυνο πυρκαγιών εντός των προθεσμιών που είχε θέσει ο πρωθυπουργός.

Οι πολίτες με πίκρα διερωτώνται πόσοι άνθρωποι θα μπορούσαν να είχαν σωθεί εάν το σύστημα λειτουργούσε τον Ιούλιο του 2018 στο Μάτι Αττικής. Βέβαια, στον τόπο της «φαιδράς πορτοκαλέας» υπήρξαν και ορισμένοι που θέλησαν να διακωμωδήσουν τη λήψη των μηνυμάτων ή να μειώσουν την αξία της προειδοποίησης. Δεν θα μπορούσαν βέβαια να αρθρώσουν τις αστειότητές τους μπροστά στους συγγενείς των θυμάτων της περσινής τραγωδίας.

Η τεχνολογία μπορεί να λύσει τις δυσλειτουργίες της κρατικής μηχανής. Λειτουργεί ως το ξίφος που κόβει τον «γόρδιο δεσμό» της γραφειοκρατίας. Η σημερινή κυβέρνηση έδειξε ότι έχει τη βούληση να κάνει το κράτος να δουλέψει υπέρ του πολίτη, που είναι άλλωστε ο μοναδικός χρηματοδότης του. Το «112» είναι μόνο η αρχή για ένα ψηφιακό κράτος που θα διευκολύνει τους πολίτες και σε ορισμένες περιπτώσεις θα σώζει ζωές.

Copy link
Powered by Social Snap