Άφησαν συντρίμμια και στην Παιδεία

13/07/19 • 12:38 | UPD 13/07/19 • 12:38

Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ

Η επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη να είναι το Παιδείας το πρώτο υπουργείο που επισκέπτεται ως πρωθυπουργός έχει αναμφίβολα σημειολογικό, αλλά και ουσιαστικό χαρακτήρα, καθώς δείχνει την απόλυτη προτεραιότητά του στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης.

Η οριστική έξοδος από την κρίση που μαστίζει τη χώρα μας τα τελευταία χρόνια δεν συνδέεται μόνο με την οικονομία, αλλά μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος και του μορφωτικού επιπέδου.

Είναι γεγονός ότι κατά τα τεσσεράμισι χρόνια διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ γκρεμίστηκαν όλες οι μεταρρυθμίσεις που είχαν προωθηθεί από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η αριστεία δαιμονοποιήθηκε και τα πρότυπα σχολεία ισοπεδώθηκαν προς τα κάτω, το εκπαιδευτικό σύστημα υποβαθμίστηκε, ενώ πολλά πανεπιστήμια μετατράπηκαν σε ορμητήρια μπαχαλάκηδων και άσυλο εγκληματιών του κοινού ποινικού δικαίου.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε ότι θα δοθεί παράταση στην υποβολή των μηχανογραφικών δελτίων των υποψηφίων για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση γιατί πολλές σχολές ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ από την προηγούμενη κυβέρνηση είναι αμφίβολο κατά πόσο έχουν προγράμματα σπουδών και μπορούν να εξυπηρετήσουν τους φοιτητές, καθώς ο προηγούμενος υπουργός Κ. Γαβρόγλου νόμιζε ότι με την ανωτατοποίησή τους τα ΤΕΙ κατ’ όνομα γίνονται και κανονικά πανεπιστήμια.

Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να επενδύσει στην Παιδεία και τη γνώση, ενισχύοντας το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια, αλλά και στις ανώτατες σχολές, και να μην περιοριστεί στο εξεταστικό σύστημα, όπως συνήθως κάνουν οι κυβερνήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, είναι θετικό ότι δεν θα αλλάξει το σύστημα εξετάσεων που μόλις θέσπισε ο κ. Γαβρόγλου για τους μαθητές της Γ’ Λυκείου, ώστε να μην αιφνιδιαστούν οι υποψήφιοι. Ακόμα πιο σημαντικό όμως είναι το γεγονός ότι πρόθεση της νέας ηγεσίας του υπουργείου είναι να δοθεί βαθμός ελευθερίας στα σχολεία, ώστε να αναλάβουν πρωτοβουλίες οι εκπαιδευτικοί και να διευρυνθούν τα γνωστικά αντικείμενα.

Και αυτά παράλληλα με την αναγκαία αξιολόγηση σχολείων και δομών, ώστε επιτέλους να αναβαθμιστεί το επίπεδο της Παιδείας και να εκσυγχρονιστεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Από την έντυπη έκδοση